200.000 km
Moderator: Moderators
200.000 km
Eey gents,
Ik wist niet echt waar ik deze post moest plaatsen...
Ik had een vraag aan jullie. Ik ben niet zo thuis in de autowereld, maar ik heb een zeer goed uitziende rode MX-3 gevonden. Ik en een kennis hebben er al in test gereden en voor mijn gevoel reed het lekker. Maar één ding houd mij tegen, dat ik zijn kilometerstand. Deze is namelijk 200.000 km.
Ik wou aan jullie vragen of dit te veel is. Hij is overigens van 12-1992 en ziet er van binnen en buiten goed onderhouden uit. Ook de onderkant ziet er nog gaaf uit.
Alvast bedankt,
Dominick
Ik wist niet echt waar ik deze post moest plaatsen...
Ik had een vraag aan jullie. Ik ben niet zo thuis in de autowereld, maar ik heb een zeer goed uitziende rode MX-3 gevonden. Ik en een kennis hebben er al in test gereden en voor mijn gevoel reed het lekker. Maar één ding houd mij tegen, dat ik zijn kilometerstand. Deze is namelijk 200.000 km.
Ik wou aan jullie vragen of dit te veel is. Hij is overigens van 12-1992 en ziet er van binnen en buiten goed onderhouden uit. Ook de onderkant ziet er nog gaaf uit.
Alvast bedankt,
Dominick
Tja..... Het ligt er helemaal aan hoe het onderhoud is geweest en hoe ermee is gereden, en natuurlijk wat je budget is.
Mijn auto heeft inmiddels 185.000 op de teller en ik heb geen enkele reden om aan te nemen dat ie de 300.000 niet zou halen zonder al te veel problemen.
Elk slijtend onderdeel moet op zijn tijd vervangen worden en mazda onderdelen zijn erg duur. Hoe hoger de kilometerstand hoe meer onderdelen aan vervanging toe zullen komen.
Ik ben bang dat je geen antwoord krijgt in de zin van "je moet het wel/niet doen". Besef alleen dat het een dure hobby is en dat als je nu niet het geld hebt om een auto met minder km's te kopen, je wellicht in de toekomst het onderhoud en de benzine ook niet kan betalen.
Mijn auto heeft inmiddels 185.000 op de teller en ik heb geen enkele reden om aan te nemen dat ie de 300.000 niet zou halen zonder al te veel problemen.
Elk slijtend onderdeel moet op zijn tijd vervangen worden en mazda onderdelen zijn erg duur. Hoe hoger de kilometerstand hoe meer onderdelen aan vervanging toe zullen komen.
Ik ben bang dat je geen antwoord krijgt in de zin van "je moet het wel/niet doen". Besef alleen dat het een dure hobby is en dat als je nu niet het geld hebt om een auto met minder km's te kopen, je wellicht in de toekomst het onderhoud en de benzine ook niet kan betalen.
Het is niet zo zeer dat het geld er niet is om een Mazda mx-3 te kopen met minder kilometers. Maar hier in de omgeving staan ze niet veel. En als ze er al staan, zien ze er niet goed uit. Deukjes hier en wat schade daar. Deze Mazda heeft dat niet. Deze heeft echter alleen een hoge kilomerstand.
Maar je hebt wel gelijk dat sommige onderdelen hen beste tijd hebben gehad en die ik dan moet vervangen, van uitgaande dat ik de auto koop.
BTW, ik dacht dat Mazda onderdelen niet echt geprijds waren.
Anyway, thanks voor je antwoord.
Maar je hebt wel gelijk dat sommige onderdelen hen beste tijd hebben gehad en die ik dan moet vervangen, van uitgaande dat ik de auto koop.
BTW, ik dacht dat Mazda onderdelen niet echt geprijds waren.
Anyway, thanks voor je antwoord.
- Marcel_mx3
- Super-Pilot
- Contacteer:
mx3freak schreef:bij het juiste onderhoud gaan de v6 blokken errug lang mee zonder problemen...
Dat is zeker waar, maar goed 2ton is natuurlijk niet heel erg laag...
Als je zegt ik heb geld voor een "nieuwere" alleen staan er niet veel te koop, zou ik toch even de tijd nemen om mischien een jongere te vinden..
- martinenijenhuis
- Super-Pilot
Hoi Joopie,
2 ton moet op zich geen probleem zijn voor een mazda!!!
Mits het onderhoud goed is geweest, maar als de auto er
al goed uitziet en ook van binnen zal het onderhoud ook wel
goed zijn geweest.
En over de prijs van originele onderdelen zijn we het met
elkaar wel eens, ze zijn DUUR Maar ja het gaat dan ook
gelukkig bijna nooit stuk!
Groetjes M&M
2 ton moet op zich geen probleem zijn voor een mazda!!!
Mits het onderhoud goed is geweest, maar als de auto er
al goed uitziet en ook van binnen zal het onderhoud ook wel
goed zijn geweest.
En over de prijs van originele onderdelen zijn we het met
elkaar wel eens, ze zijn DUUR Maar ja het gaat dan ook
gelukkig bijna nooit stuk!
Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie