1.6 sohc turbo

Plaats hier jouw projecten...

Moderator: Moderators

toni_correia
New member
New member
Berichten: 46
Lid geworden op: 25 mei 2006, 23:51
Locatie: heerhugowaard

1.6 sohc turbo

Bericht door toni_correia »

omdat veel mensen zeggen dat je een 1.6 niet goed kan opvoeren en dat met een turbo de motorblok uit elkaar valt heb ik besloten een 1.6 op 14 to 20 psi te laten lopen. ben bijna klaar de blok heb ik helemaal standaard gelaten om te laten zien dat het wel kan.

in amerika word het wel gedaan, hier niet omdat de poldermentaliteit overheerst?

ik heb maar een paar dagen aan mijn project besteedt.

ik laat je zien dat je zonder moeite 200 pk eruit haalt zonder de blok te vernielen.
justice
Fullsize
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 432
Lid geworden op: 05 mei 2006, 22:22
Locatie: oldambt
Contacteer:

Re: 1.6 sohc turbo

Bericht door Fullsize »

toni_correia schreef:omdat veel mensen zeggen dat je een 1.6 niet goed kan opvoeren en dat met een turbo de motorblok uit elkaar valt heb ik besloten een 1.6 op 14 to 20 psi te laten lopen. ben bijna klaar de blok heb ik helemaal standaard gelaten om te laten zien dat het wel kan.

in amerika word het wel gedaan, hier niet omdat de poldermentaliteit overheerst?

ik heb maar een paar dagen aan mijn project besteedt.

ik laat je zien dat je zonder moeite 200 pk eruit haalt zonder de blok te vernielen.

Nou doe je best. Ik ben benieuwd naar je dynorun dan.
WRX, 3"full stainless, HKS SSQV, Apex'i TT, Zeitronix wideband, projectors, oil press temp& boost metering
Gebruikersavatar
V6peter
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1551
Lid geworden op: 13 nov 2005, 18:07
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Bericht door V6peter »

Succes.....


Poldermentaliteit??? :nuts:
Gebruikersavatar
marcel v6
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3733
Lid geworden op: 14 feb 2005, 15:50
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1994
Locatie: Omg.Noord Holland
Contacteer:

Re: 1.6 sohc turbo

Bericht door marcel v6 »

toni_correia schreef:omdat veel mensen zeggen dat je een 1.6 niet goed kan opvoeren en dat met een turbo de motorblok uit elkaar valt heb ik besloten een 1.6 op 14 to 20 psi te laten lopen. ben bijna klaar de blok heb ik helemaal standaard gelaten om te laten zien dat het wel kan.

in amerika word het wel gedaan, hier niet omdat de poldermentaliteit overheerst?

ik heb maar een paar dagen aan mijn project besteedt.

ik laat je zien dat je zonder moeite 200 pk eruit haalt zonder de blok te vernielen.

Ook welkom bij de MX-3 club :)
Ik ben benieuwd naar de dyno.
2,5L V6 KLZE Curved Neck.
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

ok...

even ter info...

vorige keer is tony ook al beetje afgekraakt hier op het forum omdat niemand hem geloofde..

ik heb de berichten gelezen tussen hem en marc toendertijd en ik denk zeker dat hij wel serieus is, maar geef hem aub eerst een kans voordat we gaan kraken...

woordkeuze was ook niet die van mij geweest, maar daar gaan we elkaar niet op beoordelen right...

dus aub serieus reageren hier, anders kan het gebeuren dat er bepaalde posts in de bermuda driehoek belanden ;)
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
V6peter
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1551
Lid geworden op: 13 nov 2005, 18:07
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Bericht door V6peter »

Hier wordt helemaal niemand afgekraakt,Turb,ik snap alleen niet wat de poldermentaliteit hiermee te maken heeft,voor de rest wens ik hem oprecht succes.

Maar eerst de dyno-sheets zien en dan pas geloven.En dan nog is het nog maar afwachten hoe lang het blokkie het houdt.
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

was ook niet direct bedoeld op jouw post maar even ter algemene informatie ;)

vorige keer liep dat topic ook niet helemaal zoals bedoeld was dus daar waken we nu maar voor he....

net als met die gozer met die witte mx, niemand geloofde hem eerst ook, maar die was om de drommel wel serieus bezig...
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
V6peter
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1551
Lid geworden op: 13 nov 2005, 18:07
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Bericht door V6peter »

Inderdaad.

Ik zeg.....RESPECT!!
Gebruikersavatar
marcel v6
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3733
Lid geworden op: 14 feb 2005, 15:50
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1994
Locatie: Omg.Noord Holland
Contacteer:

Bericht door marcel v6 »

Tuurlijk ik ben ook errug benieuwd naar de specs van ze MX :bier:
En hij zal zich er wel in hebben verdiept anders begin je er niet aan ;)
2,5L V6 KLZE Curved Neck.
Gebruikersavatar
cristof19
Pilot
Pilot
Berichten: 616
Lid geworden op: 26 jul 2004, 12:04
Locatie: Belgie

Bericht door cristof19 »

ik weet wel dat je die blokjes niet zomaar stuk krijgt.
maar 200 pk uit een blok van 90 pk halen is mss wel wat veel van het goede gevraagd
i live my life for a mx-3
Plaats reactie