Denk hierbij aan bv ophanging, onderstel, remmen enz. enz.
Moderator: Moderators
MXDan-3V6
New member
Berichten: 36 Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:23
Bericht
door MXDan-3V6 » 04 jan 2007, 16:27
Rechts achter is ie dus helaas door :(
(was nog een hele klus om de oorzaak van dat heftige getik te vinden zeg! maar goed..)
Nu zoek ik dus een nieuwe veerschotel voor de (rechter) achterzijde (volgens Piet de Lasser uit Den Haag een 'bovenste veerschotel tbv bevestiging aan canno serie)
Iemand enig idee:
-wat dat onderdeel kost?
-waar het onderdeel het best te bestellen/krijgen is?
-of het veel werk is om dat erop te zetten? (doe voor de zekerheid maar de hele achterkant...)
Thanks alvast!
Zoom-zoom-vroem!
WhiteFinish
Supporting Member
Berichten: 6833 Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:
Bericht
door WhiteFinish » 04 jan 2007, 17:00
Volgens mij staat het in het Faq gedeelte...
Neem daar eens een kijkje
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
MXDan-3V6
New member
Berichten: 36 Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:23
Bericht
door MXDan-3V6 » 04 jan 2007, 17:31
Hey thanks!
Iets gelezen over een gemodificeerde schotelveer.. Niet eens zo heel gek duur dus (had meer verwacht)
Toch nog wel ff de vraag of dit dan hetzelfde is als in mijn situatie: bij mij is namelijk die schotelveer doorgerot/afgebroken..
Die stuggere en lagere veren he
Zoom-zoom-vroem!
bramx3
Super-Pilot
Berichten: 4775 Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
Locatie: regio weert
Contacteer:
Bericht
door bramx3 » 04 jan 2007, 18:16
ik denk dat robbert denkt aan de schotelveren in t blok
maar het gaat dus een onderdeel van de schokbrekers
mx3 dan : kijk eens in het faq gedeelte
daar staat een mooie lijst van slopen / demontage bedrijven waar wel eens een mx-3 is gespot .
hoop dat je je probleem snel op lost
WhiteFinish
Supporting Member
Berichten: 6833 Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:
Bericht
door WhiteFinish » 05 jan 2007, 10:35
bramx3 schreef: ik denk dat robbert denkt aan de schotelveren in t blok
maar het gaat dus een onderdeel van de schokbrekers
mx3 dan : kijk eens in het faq gedeelte
daar staat een mooie lijst van slopen / demontage bedrijven waar wel eens een mx-3 is gespot .
hoop dat je je probleem snel op lost
ro
B ert dacht dat inderdaad.
Foutje
... Kijk indeed ff bij de sloopadresen
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
MXDan-3V6
New member
Berichten: 36 Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:23
Bericht
door MXDan-3V6 » 05 jan 2007, 15:06
MAzda dealer vraagt 82 euri ex ps.
Maar ja, dat die zo asociaal duur waren dat wisten we al
Ben nu in het online werkboek aan het kijken voor een onderdeelnummer, dan kan ik kijken of ik er via een autosloperij goedkoper aan kan komen...
Iemand trouwens voor mij de link naar het NL handboek? of is er geen verschil met de Amerikaanse versie?
Zoom-zoom-vroem!
MXDan-3V6
New member
Berichten: 36 Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:23
Bericht
door MXDan-3V6 » 08 jan 2007, 16:22
Van Deijne verkoopt de hele veerpoot voor 35 euri per stuk...
Zoom-zoom-vroem!
marcel v6
Super-Pilot
Berichten: 3733 Lid geworden op: 14 feb 2005, 15:50
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1994
Locatie: Omg.Noord Holland
Contacteer:
Bericht
door marcel v6 » 08 jan 2007, 19:33
Maar je heb toch alleen die schotelveer nodig
2,5L V6 KLZE Curved Neck.
sunbeam
New member
Berichten: 49 Lid geworden op: 06 aug 2004, 05:42
Locatie: Barneveld
Bericht
door sunbeam » 12 jan 2007, 23:31
MXDan-3V6 schreef: Van Deijne verkoopt de hele veerpoot voor 35 euri per stuk...
en dan is het probleem binnen een jaar weer terug.
marcel v6
Super-Pilot
Berichten: 3733 Lid geworden op: 14 feb 2005, 15:50
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1994
Locatie: Omg.Noord Holland
Contacteer:
Bericht
door marcel v6 » 13 jan 2007, 11:37
Dus als het begint te kraken in je MX-3 dan zouden de schotelveren weleens op kunnen zijn.
Bij mij kraakt het ook als een gek achter.
2,5L V6 KLZE Curved Neck.