Opties Mx3, maar hoe zit het met de rest?
Moderator: Moderators
Opties Mx3, maar hoe zit het met de rest?
Beste Mx3 leden,
Ik heb een vraag. Aangezien ik op zoek ben naar een nieuwe Mx3 V6 heb ik velen opties open. Hieronder 3 opties (en de vragen).
Optie 1: Ik koop een Mx3 uit '98 met alle opties en relatief weinig kilometers (rond de 100.000). Circa €6500
-Vraag: NVT (Kortom goede betrouwbare gekeurde Mx3)
Optie 2: Ik koop een Mx3 uit '96 ook met verschillende opties (o.a. ook airco) maar met een km stand van 160.000 km. Circa €4000. Dan houd ik nog wat geld over voor bijvoorbeeld een mooie bodykit oid.
-Vraag: Hoe lang heb ik dan nog ongeveer rijplezier? Wat is ongeveer het leven van een 1.8 v6 blok? Komen er vanaf dit relatief hoge km aantal niet veel kosten bij door verslijting etc? Moet ik er dan niet van uitgaan dat ik na +- 3 alweer een nieuwe moet gaan zoeken of een ander blok erin moet zetten omdat het blok (misschien dan vrij snel) op is?
Optie 3: Ik koop een Mx3 uit '96 met +- 175.000 km en laat er een KLZE blok in zetten. Circa €6000 incl KLZE.
-Vraag Een KLZE heeft ongeveer 50.000 km gelopen. Oftewel een zo goed als nieuw blok. Maar hoe zit het met de rest van de auto? Heb ik dan in principe een zo goed als nieuwe auto? En hoe zit het met de overige zaken van de auto zoals aandrijfas/ electra/ bijv airco enzo? Moet ik er rekening mee houden dat ik in de loop der tijd allemaal kosten krijg aan deze zaken omdat deze dan versleten zijn? Of is dit vrijwel niet het geval?
Het zijn allemaal vragen waar ik mee zit nu ik weer op zoek ben naar een nieuwe Mx3 (Mijn eigen Mx3 was er een uit '98 met alle opties en weinig km, maar deze is helaas 3 weken geleden total loss gereden door achteropkomend verkeer).
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen en adviseren bij mijn keuze.
Alvast Bedankt!
[/i]
Ik heb een vraag. Aangezien ik op zoek ben naar een nieuwe Mx3 V6 heb ik velen opties open. Hieronder 3 opties (en de vragen).
Optie 1: Ik koop een Mx3 uit '98 met alle opties en relatief weinig kilometers (rond de 100.000). Circa €6500
-Vraag: NVT (Kortom goede betrouwbare gekeurde Mx3)
Optie 2: Ik koop een Mx3 uit '96 ook met verschillende opties (o.a. ook airco) maar met een km stand van 160.000 km. Circa €4000. Dan houd ik nog wat geld over voor bijvoorbeeld een mooie bodykit oid.
-Vraag: Hoe lang heb ik dan nog ongeveer rijplezier? Wat is ongeveer het leven van een 1.8 v6 blok? Komen er vanaf dit relatief hoge km aantal niet veel kosten bij door verslijting etc? Moet ik er dan niet van uitgaan dat ik na +- 3 alweer een nieuwe moet gaan zoeken of een ander blok erin moet zetten omdat het blok (misschien dan vrij snel) op is?
Optie 3: Ik koop een Mx3 uit '96 met +- 175.000 km en laat er een KLZE blok in zetten. Circa €6000 incl KLZE.
-Vraag Een KLZE heeft ongeveer 50.000 km gelopen. Oftewel een zo goed als nieuw blok. Maar hoe zit het met de rest van de auto? Heb ik dan in principe een zo goed als nieuwe auto? En hoe zit het met de overige zaken van de auto zoals aandrijfas/ electra/ bijv airco enzo? Moet ik er rekening mee houden dat ik in de loop der tijd allemaal kosten krijg aan deze zaken omdat deze dan versleten zijn? Of is dit vrijwel niet het geval?
Het zijn allemaal vragen waar ik mee zit nu ik weer op zoek ben naar een nieuwe Mx3 (Mijn eigen Mx3 was er een uit '98 met alle opties en weinig km, maar deze is helaas 3 weken geleden total loss gereden door achteropkomend verkeer).
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen en adviseren bij mijn keuze.
Alvast Bedankt!
[/i]
- BlackSheep
- Super-Pilot
- Berichten: 2109
- Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:11
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Maastricht
tja wat zijn je wensen. wil je een vette wagen gaan maken met een mooie bodykit en dergelijke. Wat ga je ermee rijden, weinig kilometers en veel show, of ook voor dagelijks gebruik.
persoonlijk zou ik voor de '98 gaan, relatief jong, niet al te veel kilometers en een mooie prijs. En dan langzaam aan uitbouwen. Je hebt dan in iedere geval een mooie solide en betrouwbare basis (in het algemeen dan he, iedere wagen ongeacht jaartal en kilometers kan afgetrapt of juist zeer goed onderhouden zijn.
Weet niet of de '98 bij een dealer of garage vandaan komt maar dan zou ik wel rekening houden met het vervangen van de distribitieriem. Komt ie bij een garage vandaan, probeer dit dan bij de verkoop erbij te lullen.
Wat je ook besluit. het is en blijft een MX-3 Veel suc6 ermee
persoonlijk zou ik voor de '98 gaan, relatief jong, niet al te veel kilometers en een mooie prijs. En dan langzaam aan uitbouwen. Je hebt dan in iedere geval een mooie solide en betrouwbare basis (in het algemeen dan he, iedere wagen ongeacht jaartal en kilometers kan afgetrapt of juist zeer goed onderhouden zijn.
Weet niet of de '98 bij een dealer of garage vandaan komt maar dan zou ik wel rekening houden met het vervangen van de distribitieriem. Komt ie bij een garage vandaan, probeer dit dan bij de verkoop erbij te lullen.
Wat je ook besluit. het is en blijft een MX-3 Veel suc6 ermee
- mx3freak
- Super-Pilot
- Berichten: 2095
- Lid geworden op: 19 dec 2003, 19:06
- Locatie: almere
- Contacteer:
die V6 blokken zijn bere sterk en bij goed onderhoud rijden ze nog makelijk het dubbele...
km-stand zegt mij vrij weinig, je kan een auto met weinig km's kopen die niet of bijna niet is onderhouden, maar je kan ook een auto kopen met veel km's met een perfecte staat van onderhoud...
km-stand is maar een getal, meer niet... staat is dus veeeeel belangrijker, kijk daar eerst eens naar.
km-stand zegt mij vrij weinig, je kan een auto met weinig km's kopen die niet of bijna niet is onderhouden, maar je kan ook een auto kopen met veel km's met een perfecte staat van onderhoud...
km-stand is maar een getal, meer niet... staat is dus veeeeel belangrijker, kijk daar eerst eens naar.
even a broken clock gets to be right twice a day.
zoals mx3freak zegt de kilometerstand is niet zo belangrijk, de staat van het blok en de auto wel. mijn auto had namelijk 135.000 gereden en was compleet rot.
verder is het belangrijk om te bepalen wat je van plan bent met de auto. Als je van plan bent om hem helemaal te verbouwen en over te spuiten dan zou ik persoonlijk een schadeauto pakken voor rond de 2000,- en dan flink aan de slag gaan.
Verder is het misschien slim om iemand met mx3 ervaring ook naar de auto's te laten kijken om mogelijke gebreken te ontdekken.
verder is het belangrijk om te bepalen wat je van plan bent met de auto. Als je van plan bent om hem helemaal te verbouwen en over te spuiten dan zou ik persoonlijk een schadeauto pakken voor rond de 2000,- en dan flink aan de slag gaan.
Verder is het misschien slim om iemand met mx3 ervaring ook naar de auto's te laten kijken om mogelijke gebreken te ontdekken.
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
Inderdaad is de conditie van het blok erg belangrijk. Het maakt niet uit hoeveel km's ie heeft gereden...
Mijn vorige eigenaar vond het grappig om met een koud blok hard weg te scheuren, ja... toen was ie op bij de 200.000 km.
Ik zou gewoon eens naar alle 3 gaan kijken en dan alle plus en minpunten opschrijven. Ga goed na voor jezelf wat je wilt in de toekomst met de auto.
Maak dan een beslissing op basis van de 3 geziene auto's. (indeed, neem iemand mee met verstand ervan)
Kijk ook nog even op het forum naar veelkomende problemen bij een mx-3.... Dit kan je nog wel helpen wat van de prijs af te krijgen.
Mijn vorige eigenaar vond het grappig om met een koud blok hard weg te scheuren, ja... toen was ie op bij de 200.000 km.
Ik zou gewoon eens naar alle 3 gaan kijken en dan alle plus en minpunten opschrijven. Ga goed na voor jezelf wat je wilt in de toekomst met de auto.
Maak dan een beslissing op basis van de 3 geziene auto's. (indeed, neem iemand mee met verstand ervan)
Kijk ook nog even op het forum naar veelkomende problemen bij een mx-3.... Dit kan je nog wel helpen wat van de prijs af te krijgen.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
- BlackSheep
- Super-Pilot
- Berichten: 2109
- Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:11
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Maastricht