Ik wil binnekort een MX3 gaan aanschaffen, ik weet alleen nog niet of dit een 1.6 of 1.8 gaat worden.
Je ziet er een hoop met veel kilometers op de teller. ( boven 140.000 km)
Wie weet hoe betrouwbaar deze auto's dan nog zijn.
Verder heb ik vernomen dat de 1.8 nou niet bepaald zuinig omgaan met brandstof ( bij normaal gebruik ) weet iemand hier iets over te vertellen.
Ik hoor graag van jullie de ervaringen. Andere tips waar ik op moet letten zijn ook van harte welkom.
Ik ben technisch dus je mag in detail treden indien nodig.
Alvast bedankt voor de reacties.
Betrouwbaarheid van de mx3
Moderator: Moderators
- crazyarjan
- Pilot
- Berichten: 591
- Lid geworden op: 05 jun 2004, 23:59
- Locatie: leerdam
Ik kan je vertellen dat de mx-3 een zeer betrouwbare auto is!!!
zowel 1.6 als 1.8
ik heb zelf een 1.8 dus dat is het enige waar ik je iets over kan vertellen..
Ik heb zelf nooit noemenswaardige problemen gehad.. wel onderhoudsdingen als remmen beurten e.d.
tis zowieso goed kijken naar de standaard dingetjes.. schade? uiterlijke staat? interieur netjes? geen olieboot?
dus waar je specifiek op moet letten:
bougiedoppen even eraf trekken en kijken of er olie aan zit.. is dit het geval dienen de klepdekselpakkingen te worden vervangen..
Heb ze zelf ook al gedaan en het valt erg mee..
vraag of de distributie al eens gedaan is.. en wanneer die weer moet?
xedos(frank) kan het doen voor een mooie prijs..
bij de garage ben je doorgaans arm na zoietsdergelijks.
waterpompen schijnen bij hoge km-standen het weleens te begeven is net als de distributiriem een arbeidsintensieve klus.. maar daarmee kun je wederom bij xedos terecht..
Ontstekingen gaan ook weleens kapot, is een duur geintje.. en het komt meestal vrij onaangekondigd,, Tja electronica...
je kan die ook niet echt visueel controleren of wat dan ook..
let ook ff op de raamrubbers van de hele auto, die zijn op de mx3 tamelijk slecht als ik eerlijk mag zijn..
weet verder even niks meer op te noemen..
er zijn wel wat punten waar je op moet letten, maar de mx3 is zeker weten een kwaliiteitsauto..
zowel 1.6 als 1.8
ik heb zelf een 1.8 dus dat is het enige waar ik je iets over kan vertellen..
Ik heb zelf nooit noemenswaardige problemen gehad.. wel onderhoudsdingen als remmen beurten e.d.
tis zowieso goed kijken naar de standaard dingetjes.. schade? uiterlijke staat? interieur netjes? geen olieboot?
dus waar je specifiek op moet letten:
bougiedoppen even eraf trekken en kijken of er olie aan zit.. is dit het geval dienen de klepdekselpakkingen te worden vervangen..
Heb ze zelf ook al gedaan en het valt erg mee..
vraag of de distributie al eens gedaan is.. en wanneer die weer moet?
xedos(frank) kan het doen voor een mooie prijs..
bij de garage ben je doorgaans arm na zoietsdergelijks.
waterpompen schijnen bij hoge km-standen het weleens te begeven is net als de distributiriem een arbeidsintensieve klus.. maar daarmee kun je wederom bij xedos terecht..
Ontstekingen gaan ook weleens kapot, is een duur geintje.. en het komt meestal vrij onaangekondigd,, Tja electronica...
je kan die ook niet echt visueel controleren of wat dan ook..
let ook ff op de raamrubbers van de hele auto, die zijn op de mx3 tamelijk slecht als ik eerlijk mag zijn..
weet verder even niks meer op te noemen..
er zijn wel wat punten waar je op moet letten, maar de mx3 is zeker weten een kwaliiteitsauto..
To finish first, first you have to finish!
Zoals bij alle auto's zegt de km stand nooit zo heel veel.
Een goed onderhouden en warmgereden blok met 2 ton op de klok kan in een veel betere staat zijn dan een afgeracht blok met 80k erop.
Ik zou zelf voor de v6 gaan. Het verbruik is echt niet zoveel hoger dan dat van een 1.6 (afhankelijk hoe je rijdt natuurlijk). Verder heeft de v6 een heerlijk geluid en niet onbelangrijk..meer pk's.
Ik zou gewoon even op het forum gaan zoeken naar aankoop topics. Er zijn er genoeg en daar staat precies in omschreven wat de sterke en zwakke punten zijn van een mx en waar je speciaal op moet letten bij de aankoop.
Verder rest mij alleen nog te zeggen: Goeie keus een mx-3 en succes met je aankoop ervan.
Een goed onderhouden en warmgereden blok met 2 ton op de klok kan in een veel betere staat zijn dan een afgeracht blok met 80k erop.
Ik zou zelf voor de v6 gaan. Het verbruik is echt niet zoveel hoger dan dat van een 1.6 (afhankelijk hoe je rijdt natuurlijk). Verder heeft de v6 een heerlijk geluid en niet onbelangrijk..meer pk's.
Ik zou gewoon even op het forum gaan zoeken naar aankoop topics. Er zijn er genoeg en daar staat precies in omschreven wat de sterke en zwakke punten zijn van een mx en waar je speciaal op moet letten bij de aankoop.
Verder rest mij alleen nog te zeggen: Goeie keus een mx-3 en succes met je aankoop ervan.
Mazda mx-3 1.6
Ik heb zelf een mx-3 uit 1998 met een 1600 motor... ik moet zeggen dat deze ook niet zuinig rijdt .. Wellicht dat de 1800 v6 nog wel meer drinkt maar de 1600 vind ik dus zelf niet zuinig.
De mijne heeft 123 000 gelopen, dit vond ik in het begin ook erg veel maar het valt heel erg mee als je maar gewoon met de proefrit en alles goed test. ( Hard remmen, wielkasten voelen, koelvloeistof etc etc )
Als ik het jou zou aanraden zou ik een v6 opzoeken, deze maken toch een mooier geluid en zijn ook wat pittiger
Groeten!
De mijne heeft 123 000 gelopen, dit vond ik in het begin ook erg veel maar het valt heel erg mee als je maar gewoon met de proefrit en alles goed test. ( Hard remmen, wielkasten voelen, koelvloeistof etc etc )
Als ik het jou zou aanraden zou ik een v6 opzoeken, deze maken toch een mooier geluid en zijn ook wat pittiger
Groeten!
*Think only think, i know what you know*