@WhiteFinish KLDE 1e keer gelopen

Hier kunt u praten over de auto's e.d. van "Leden". (zie menubalk "LEDEN" voor online profielen)

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Dyno test

Op mijn blok had ik een vermogen van 191.2pk, terwijl ik er eigenlijk 200 moest hebben. Het koppel zou eigenlijk 220nm moeten zijn, maar ik had 245nm... Dat was dus weer positief, en ik heb vanaf 2500 tot 6500 toeren de hele tijd een koppel van 230nm of hoger.
Op mijn wielen had ik een vermogen van 160pk, dit was ook wel postief omdat het verlies nog geen 16% was, normaal is dat ongeveer 20%
Het beperkte verlies ligt aan mijn grote velgen met dunne banden. Dunne banden zijn harder, hoe harder hoe minder wrijving ( je voelt ook alles) dus hoe meer overbrenging van het vermogen op je wielen
Bijlagen
Testrapportje
Testrapportje
dyno 1.jpg (95.51 KiB) 2140 keer bekeken
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
marcel v6
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3733
Lid geworden op: 14 feb 2005, 15:50
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1994
Locatie: Omg.Noord Holland
Contacteer:

Bericht door marcel v6 »

Netjes Robert ;)
2,5L V6 KLZE Curved Neck.
Gebruikersavatar
hyperman
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1088
Lid geworden op: 19 aug 2004, 09:54
Locatie: Roermond

Bericht door hyperman »

weet je zeker dat het 220nm standaard is? resultaten zijn verder netjes
mx almere
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1788
Lid geworden op: 24 mei 2004, 13:52
Locatie: Almere

Bericht door mx almere »

Mooie boogjes hoor!
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Uhm... volgens mij vertelde Sam mij dat.

Ik vind het aantal pk's toch tegenvallen :(
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
hyperman
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1088
Lid geworden op: 19 aug 2004, 09:54
Locatie: Roermond

Bericht door hyperman »

verschil moet er zijn ;)
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Dat zeker, maar wanneer ik een blok koop waar 200pk op hoort te zitten en er blijkt achteraf 190 op te zitten ben ik niet blij
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
johnmichel
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1957
Lid geworden op: 09 jan 2006, 23:27
Locatie: Hamont(B)

Bericht door johnmichel »

Overal is een oplossing voor he
Afbeelding
mx almere
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1788
Lid geworden op: 24 mei 2004, 13:52
Locatie: Almere

Bericht door mx almere »

Maar je ziet dat het weinig mensen ook lukt om er 200 pk uit te persen. Met custom in- en uitlaat + stand alone engine management wordt het meestal wel gehaald.
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Ik vind het raar dat Hugo en Miguel wel boven de 200 uitkomen terwijl zij niet zo verschrikkelijk veel dingen anders hebben gedaan.

Beide wel gemeten op het moment voordat ze bezig waren met turbo/supercharger.
Ik meen 201 en 202 pk
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Plaats reactie