apk Afgekeurd op te hoog CO

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Dootjuhmx3
New member
New member
Berichten: 41
Lid geworden op: 30 jul 2004, 18:11
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Dootjuhmx3 »

xedos schreef:AZ3 ik heb je een email gestuurd misschien kan ik je wel helpen met je probleem.


Om er even op terug te komen,

Zelf denk ik dat alles in orde is met je ECU en dergelijke..... (weet bijna wel zeker).

Heb je er een Sportluchtfilter in zitten??!?!
Zo ja, begin deze er maar eerst uit te schroeven en je Originele standaard luchtfilter erin zetten. en dan ff je ECU resetten zodat hij nieuwe waardes kan aan nemen.

@Xedos, als het goed is weet je nog goed dat ik een groene MX3 had met die te hoge uitstoot?!?! daar heb ik je ooit over gemaild.
En toen ik je mx3 overnam heb je ook de sportfilter eruit moeten halen ivm APK en CO uitstoot.
Pas is hij weer gekeurd uiteraard en CO mankeerde niks!!!!

In me oude mx3;
zat dus ook een Sportfilter in.... waardoor de CO ook zeer hoog lag. dit is opgelost om een rubber dopje weg te halen. heb er ergens een topic op dit forum over gemaakt..... :oops:

Een katalysator haalt bij een MX3 niks uit... bij het bouwjaar 1992 dan...
aangezien de lambda sondes voor je KAT zitten,wordt er niet gemeten na je katalysator.
Onder me oude mx3 zit een lege kat!!!! eenmaal dopje eraf en liep prima kwa co uitstoot.... met een lege kat!!!.
auto zelf liep wel beetje beroerd door hoop valse lucht.....

Ik bedoel hiermee, dat voor AZ3 dat je niet overhaast alles moet gaan kopen en doen..... kijk eerst ff naar je luchtfilter en dergelijke.....
zoals dit verhaal wijst...

Xedos kan hier ook alles over vertellen, die weet er ook van als het goed is :lol:

Succes! Groetjes Dominique
Gebruikersavatar
xedos
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 2014
Locatie: Heemskerk.

Bericht door xedos »

Dat klopt inderdaad ik heb hem dat ook verteld, ik ben nu met hem in contact via e-mail en heb weer nieuwe gegevens gekregen. hij heeft hem weer laten meten omdat ik vroeg wat het co doet bij 3000 tpm. dan is hij goed 0,1 % exact hetzelfde verhaal als bij mijn mx. dus ben ook bang dat zijn luchtweger defect is. Temp sensor is ook defect want hij hefet weerstand gemeten en is veels te hoog.Ik ben nog bezig hem te helpen gaat goedkomen :mrgreen:
*Technical service Mazda mx-3.*
Dootjuhmx3
New member
New member
Berichten: 41
Lid geworden op: 30 jul 2004, 18:11
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Dootjuhmx3 »

xedos schreef:Dat klopt inderdaad ik heb hem dat ook verteld, ik ben nu met hem in contact via e-mail en heb weer nieuwe gegevens gekregen. hij heeft hem weer laten meten omdat ik vroeg wat het co doet bij 3000 tpm. dan is hij goed 0,1 % exact hetzelfde verhaal als bij mijn mx. dus ben ook bang dat zijn luchtweger defect is. Temp sensor is ook defect want hij hefet weerstand gemeten en is veels te hoog.Ik ben nog bezig hem te helpen gaat goedkomen :mrgreen:


Een Paar Woorden:

Mooi Zo!!!:D
Gebruikersavatar
sunbeam
New member
New member
Berichten: 49
Lid geworden op: 06 aug 2004, 05:42
Locatie: Barneveld

Bericht door sunbeam »

Je kan de CO waarde voor stationair toerental met de hand bijstellen. Op het gasklephuis zit een smal gat waar een speciale sleutel in past. in dat gat zit een stelschroef welke te regelen is.

Als je in het gat kijkt zie je niet iets wat op een schroefkop lijkt maar je kan er wel degelijk aan draaien. De kop van deze stelschroef is een soort hoedje met in het midden een rond bolletje.

als je een dun buisje neemt, dan kan je hem waarschijnlijk ook stellen.
johnmichel
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1957
Lid geworden op: 09 jan 2006, 23:27
Locatie: Hamont(B)

Bericht door johnmichel »

sunbeam schreef:Je kan de CO waarde voor stationair toerental met de hand bijstellen. Op het gasklephuis zit een smal gat waar een speciale sleutel in past. in dat gat zit een stelschroef welke te regelen is.

Als je in het gat kijkt zie je niet iets wat op een schroefkop lijkt maar je kan er wel degelijk aan draaien. De kop van deze stelschroef is een soort hoedje met in het midden een rond bolletje.

als je een dun buisje neemt, dan kan je hem waarschijnlijk ook stellen.


:? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :?
Afbeelding
Gebruikersavatar
marcel v6
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3733
Lid geworden op: 14 feb 2005, 15:50
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1994
Locatie: Omg.Noord Holland
Contacteer:

Bericht door marcel v6 »

Wat is er John :mrgreen: Snap je de uitleg niet...
2,5L V6 KLZE Curved Neck.
johnmichel
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1957
Lid geworden op: 09 jan 2006, 23:27
Locatie: Hamont(B)

Bericht door johnmichel »

Je co2 waarde bij stationeer bij stellen door een stelschroef???????
Afbeelding
Gebruikersavatar
V6peter
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1551
Lid geworden op: 13 nov 2005, 18:07
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Bericht door V6peter »

Lijkt mij ook niet........ :nut:
Gebruikersavatar
xedos
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 2014
Locatie: Heemskerk.

Bericht door xedos »

Co bijstellen met een stelschroef? nee dat is onmogelijk! De schroef in het gasklephuis is een stelschroef om het stationair toerental af te kunnen stellen maar geen co! Het is geen carburateur. :mrgreen:
*Technical service Mazda mx-3.*
Gebruikersavatar
sunbeam
New member
New member
Berichten: 49
Lid geworden op: 06 aug 2004, 05:42
Locatie: Barneveld

Bericht door sunbeam »

door die schroef laat je extra lucht naar binnen inderdaad.
Misschien dat het idd voor het stationaier toerental was.Ik heb het bij mij 8 jaar geleden gedaan maar ik weet nog wel dat ik daarmee de wel degelijk de CO naar beneden heb gekregen omdat dat bij mij ook een puntje voor de APK was.
Plaats reactie