@ red mazda
Moderator: Moderators
-
- Super-Pilot
- Berichten: 1957
- Lid geworden op: 09 jan 2006, 23:27
- Locatie: Hamont(B)
- BlackSheep
- Super-Pilot
- Berichten: 2109
- Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:11
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Maastricht
Ik heb een groot probleem, binnen een maand moet mijn auto APK gekeurd worden en nu heb ik 2 vragen. Die nieuwe altezza's hebben witte knipperlichten achter mag dat?
En mijn 2de vraag is over het bekende ABS lampje, ik heb al veel op het forum gezocht en zag onder andere over het resetten van de ECU hoe kan ik dit doen?? Sensor zit er nog niet zo lang in en kga niet 400 euro betalen voor een nieuwe sensor, aangezien ik m laat keuren bij mazda dealer zullen ze wel afweten van de ABS. Wie heeft er een oplossing voor mij??
En mijn 2de vraag is over het bekende ABS lampje, ik heb al veel op het forum gezocht en zag onder andere over het resetten van de ECU hoe kan ik dit doen?? Sensor zit er nog niet zo lang in en kga niet 400 euro betalen voor een nieuwe sensor, aangezien ik m laat keuren bij mazda dealer zullen ze wel afweten van de ABS. Wie heeft er een oplossing voor mij??
- BlackSheep
- Super-Pilot
- Berichten: 2109
- Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:11
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Maastricht
antwoord op je eerste vraag, NEE, ook je altezza moeten oranje of rode knipperlichten hebben.
Dit kun je op 2 manieren oplossen, of je stopt er een oranje lampje in (is persoonlijk niet zo mooi) of je haalt bij je lokale Autostyle dealer een zilver lampje. Dit zilvere lampje kleur oranje bij het oplichten, echter op de verpakking staat Amber.
Let wel op, je orginele kniiperlichten hebben 2 kleine bolletjes precies tegenover elkaar zitten. De meeste zilvere lampjes hebben de 2 kleine boletjes iets "scheef" tegenover elkaar zitten. Ik heb begrepen dat deze "scheve"ook wel passen, maar ik heb zelf gewoon de rechte aansluiting genomen. Laat je ook niets wijs maken door die dealer dat ze niet bestaan (hoor ik ook heeeeeel veel) maar ze bestaan wel degelijk, heb ze er namelijk zelf in zitten.
Antwoord op je 2e vraag heb ik niet wellicht iemand anders.
suc6 met je keuring
Dit kun je op 2 manieren oplossen, of je stopt er een oranje lampje in (is persoonlijk niet zo mooi) of je haalt bij je lokale Autostyle dealer een zilver lampje. Dit zilvere lampje kleur oranje bij het oplichten, echter op de verpakking staat Amber.
Let wel op, je orginele kniiperlichten hebben 2 kleine bolletjes precies tegenover elkaar zitten. De meeste zilvere lampjes hebben de 2 kleine boletjes iets "scheef" tegenover elkaar zitten. Ik heb begrepen dat deze "scheve"ook wel passen, maar ik heb zelf gewoon de rechte aansluiting genomen. Laat je ook niets wijs maken door die dealer dat ze niet bestaan (hoor ik ook heeeeeel veel) maar ze bestaan wel degelijk, heb ze er namelijk zelf in zitten.
Antwoord op je 2e vraag heb ik niet wellicht iemand anders.
suc6 met je keuring
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
Lampje eruit halen en bij kwit-fit oid laten keuren.
Vervolgens laten uitlezen bij de mazda-dealer om te zien welke abs-sensor kapot is. Op de slot de sensor eruit draaien en dan vervangen (iets niet heel veel werk) +/- 30 min
Ecu resetten kan je via de zoekfunctie vinden
Vervolgens laten uitlezen bij de mazda-dealer om te zien welke abs-sensor kapot is. Op de slot de sensor eruit draaien en dan vervangen (iets niet heel veel werk) +/- 30 min
Ecu resetten kan je via de zoekfunctie vinden
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences