Koppeling
Moderator: Moderators
Koppeling
Reed ik gister terug van m'n werk, hoor ik steeds een piepend geluid als ik mijn koppeling in trap. Het geluid werd steeds erger en langer. Ik moest de koppeling ook steeds verder intrappen om te ontkoppelen. Ik dacht dat de hydraulic ergens kapot was en dat hij daarom niet meer kon onkoppelen. Maar gechecked en dat was allemaal nog in orde. Koppelingsplaat dacht ik niet gelijk aan, want het stonk niet echt en het was echt in 1 ritje gebeurd, eerder nog geen last gehad van de koppeling.
Ik zag in de manual iets over een clutch release collar, zou dit het kunnen zijn?
Zijn er mensen die me kunnen vertellen wat ik moet doen, zelf repareren of door een garage laten doen ook al zou ik niet weten hoe die daar moet komen.
Graag veel tips, ervaringen, how to's, enz enz
Mvg Dwight
Ik zag in de manual iets over een clutch release collar, zou dit het kunnen zijn?
Zijn er mensen die me kunnen vertellen wat ik moet doen, zelf repareren of door een garage laten doen ook al zou ik niet weten hoe die daar moet komen.
Graag veel tips, ervaringen, how to's, enz enz
Mvg Dwight
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Contacteer:
-
- Pilot
-
- Super-Pilot
- marcel v6
- Super-Pilot
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1994
- Contacteer:
Wat zou dat kunnen wezen dan Frank. Als ik een stukkie gereden heb met de MX en ik sta stil met ingedrukte koppeling dan begint ze te schommelen tussen 750 en 1100 toeren Ik dacht dat dat me koppeling was...xedos schreef:marcel v6 schreef:En schommelt je MX ook in de toeren als je de koppeling ingedrukt houd
schommelen in toeren? dan is er wat anders aan de hand denk ik as ie dat doet.
2,5L V6 KLZE Curved Neck.
Als je stil staat en je hebt je koppeling ingetrapt of hij staat in z'n vrij, is de motor ontkoppeld (bij jou, bij mij niet meer dus). Dat heeft waarschijnlijk niets met het koppelingssysteem te maken. Misschien luchtinlaat gescheurd of lambda-sonde niet goed meer. Zou misschien ook te maken kunnen hebben met die schakelaar van je koppeling, maar daar weet ik niet zo veel vanaf.