The Resurection - KLZE Turbo is Born

Plaats hier jouw projecten...

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

JD GRAFFIX schreef:If anyone is interested in custom work please contact me or Jeroen, we'll see what we can do.


This custom work will have a big price tag i think


Another question: What is your experience with the gasveer(??) between your engine and you chassis??
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
BlackSheep
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2109
Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:11
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maastricht

Bericht door BlackSheep »

Very nice work Mikee, it is a lot of time, but I really think it will pay off at the end.

Keep up to good work.

:bier:
Gebruikersavatar
JD GRAFFIX
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 108
Lid geworden op: 08 mei 2005, 23:42
Locatie: Vianen
Contacteer:

Bericht door JD GRAFFIX »

@ Wittefinish: Performance does not come cheap hahahhah( tell me about it) its not something you want to do unless you are rebuilding the heads.....once the heads are taken off the engine, the price is very affordable.

The Engine Damper works like a dream...after installing the new clutch the standard engine mounts we're just too weak. After installing the Damper you could really feel the diffrence, but still the engine mounts we're too soft.
At Jeroentjes you can now have your Original engine mounts filled with PU rubber making then more than 50% stronger (theres a topic on mx-3.com about this) This in combination with the Engine Damper eliminates all wheel hop while launching the car and improves the all round feel of the car.
Lead, Follow or get the @!**% out of the way
Warning: Does not play well with others. (It seems others have a problem with losing)

SideSkirts on Back order :-(
Gebruikersavatar
BlackSheep
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2109
Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:11
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maastricht

Bericht door BlackSheep »

damm mikee, you machine a going to be a bit** on the road :mrgreen:

ecuse my language ;)
Gebruikersavatar
JD GRAFFIX
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 108
Lid geworden op: 08 mei 2005, 23:42
Locatie: Vianen
Contacteer:

Bericht door JD GRAFFIX »

Heres a foto of two mx-3 motor mounts while being given their final coats of gel. Note how all the holes in the rubber section have been filled.
http://www.jeroentje.nl/media/foto/4766.jpg
Lead, Follow or get the @!**% out of the way
Warning: Does not play well with others. (It seems others have a problem with losing)

SideSkirts on Back order :-(
jeroentje.nl
MazdaMx-3 Sponsor
MazdaMx-3 Sponsor
Berichten: 258
Lid geworden op: 29 apr 2005, 14:40

Bericht door jeroentje.nl »

Nice topic !

Het schiet al aardig op.
Er moeten nog een paar onderdelen binnenkomen om het turbo project te kunnen voltooien.

Een goede waste gate (had alleen een 1 bar wastegate liggen en dat is misschien wel iets te veel :) )

Ik ben erg benieuwd hoe vlug we het map ecu systeem doorhebben en of we daarmee genoeg in kunnen stellen zodat de KL-ZE save genoeg kan draaien.

Al met al een super project !
veel custom werk en daar hou ik wel van.
Gebruikersavatar
mx3freak
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2095
Lid geworden op: 19 dec 2003, 19:06
Locatie: almere
Contacteer:

Bericht door mx3freak »

jeroentje.nl schreef:Nice topic !

Het schiet al aardig op.
Er moeten nog een paar onderdelen binnenkomen om het turbo project te kunnen voltooien.

Een goede waste gate (had alleen een 1 bar wastegate liggen en dat is misschien wel iets te veel :) )

Ik ben erg benieuwd hoe vlug we het map ecu systeem doorhebben en of we daarmee genoeg in kunnen stellen zodat de KL-ZE save genoeg kan draaien.

Al met al een super project !
veel custom werk en daar hou ik wel van.


wie weet kan dat na de kl-ze ook met de 2.0 GT dus :angel:
even a broken clock gets to be right twice a day.
jeroentje.nl
MazdaMx-3 Sponsor
MazdaMx-3 Sponsor
Berichten: 258
Lid geworden op: 29 apr 2005, 14:40

Bericht door jeroentje.nl »

Dat kan nu ook al hoor :)
Gebruikersavatar
mx3freak
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2095
Lid geworden op: 19 dec 2003, 19:06
Locatie: almere
Contacteer:

Bericht door mx3freak »

jeroentje.nl schreef:Dat kan nu ook al hoor :)


eerst maar het resultaat van miguel afwachten ;)
en natuurlijk het complete kostenplaatje :mrgreen:
maar we houden contact!
even a broken clock gets to be right twice a day.
mx almere
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1788
Lid geworden op: 24 mei 2004, 13:52
Locatie: Almere

Bericht door mx almere »

JD GRAFFIX schreef:ohhh by the way, the complete gasket kit for the heads is around 300 eurie!!!!!! Not Normal.


I know I am not helping you with this anymore, but just for future reference:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/MAZDA-MI ... enameZWD1V
Plaats reactie