Stationair toerental
Moderator: Moderators
- clean mx-3
- Co-Pilot
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
- Bouwjaar: 1992
- Contacteer:
Stationair toerental
Weet weet dit?
Mijn MX-3 draait stationair 500 t/pm in z'n vrij.
Wanneer ik m in z'n 1 zet begint ie stationair 900 t/pm te draaien. Soms schommelt dit tussen 900 t/pm en 1100t/pm.
Volgens de dealer is dit normaal omdat er een sensor aan de bak is gekoppeld die automatisch het toerental aanpast zodra een versnelling is gekozen. Dit lijkt mij onzin dit deed ie vroeger nooit.
Bougiekabels en bougies zijn reeds vervangen. Verder is ie motorisch volledig origineel. Luchtfilterslangen zijn ook goed.
Wie helpt mij?
Mijn MX-3 draait stationair 500 t/pm in z'n vrij.
Wanneer ik m in z'n 1 zet begint ie stationair 900 t/pm te draaien. Soms schommelt dit tussen 900 t/pm en 1100t/pm.
Volgens de dealer is dit normaal omdat er een sensor aan de bak is gekoppeld die automatisch het toerental aanpast zodra een versnelling is gekozen. Dit lijkt mij onzin dit deed ie vroeger nooit.
Bougiekabels en bougies zijn reeds vervangen. Verder is ie motorisch volledig origineel. Luchtfilterslangen zijn ook goed.
Wie helpt mij?
- crazyarjan
- Pilot
- martinenijenhuis
- Super-Pilot
- clean mx-3
- Co-Pilot
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
- Bouwjaar: 1992
- Contacteer:
Bedankt
Bedankt voor jullie reacties!
Alleen snap ik er nou helemaal nx meer van.
Bijzonder vaag dat een bepaalde serie mx-3en last heeft van dit euvel en andere weer niet of t later krijgen.
Heeft deze motor in de loop der tijd dan bepaalde modificaties ondergaan of terugroepacties gehad?????
Alleen snap ik er nou helemaal nx meer van.
Bijzonder vaag dat een bepaalde serie mx-3en last heeft van dit euvel en andere weer niet of t later krijgen.
Heeft deze motor in de loop der tijd dan bepaalde modificaties ondergaan of terugroepacties gehad?????
- speedymike
- Co-Pilot
wat ze zeggen is waar : het toerental wordt gerregeld bij het kiezen van een versnelling techn.spec. hierdoor zal het aangrijpings punt van de versnellingsbak ten op zichte van de aandrijflijn sneller aangrijpen....
houdt in dat je niet veel koppelling hoef te gebruiken.........belangrijk puntje VOET VAN DE KOPPELING HOUDEN TIJDENS HET RIJDEN EN STILSTAAN.
houdt in dat je niet veel koppelling hoef te gebruiken.........belangrijk puntje VOET VAN DE KOPPELING HOUDEN TIJDENS HET RIJDEN EN STILSTAAN.