zeer natte vloer!
Moderator: Moderators
-
- New member
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 06 apr 2006, 20:25
- Locatie: den haag
zeer natte vloer!
mede mx-ers :D
ik heb een probleem! mijn vloer aan de passagiers zijde (voor tot en met achter!) is helemaal doorweekt!!
mijn raamrubbers én schuifkanteldak zijn waterdicht,bovendien is bestuurderszijde droog (Achter voochtig).
Mijn reservoir van de radiateur is leeg....
kan het zijn dat de radiateur lek is? zo ja, waar zit die ergens, waardoor er water binnen komt (vooral aan passagiers zijde)?
help!!
ik heb een probleem! mijn vloer aan de passagiers zijde (voor tot en met achter!) is helemaal doorweekt!!
mijn raamrubbers én schuifkanteldak zijn waterdicht,bovendien is bestuurderszijde droog (Achter voochtig).
Mijn reservoir van de radiateur is leeg....
kan het zijn dat de radiateur lek is? zo ja, waar zit die ergens, waardoor er water binnen komt (vooral aan passagiers zijde)?
help!!
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
Re: zeer natte vloer!
mx3DENHAAG schreef:mede mx-ers :D
ik heb een probleem! mijn vloer aan de passagiers zijde (voor tot en met achter!) is helemaal doorweekt!!
mijn raamrubbers én schuifkanteldak zijn waterdicht,bovendien is bestuurderszijde droog (Achter voochtig).
Mijn reservoir van de radiateur is leeg....
kan het zijn dat de radiateur lek is? zo ja, waar zit die ergens, waardoor er water binnen komt (vooral aan passagiers zijde)?
help!!
je radiateur zit voor aan bij je voorbumper, dus dat zal het niet zijn...
maar aangezien je zegt dat al je koelvloeistof op is denk ik persoonlijk aan een lekje in de verwarmingsunit die ook net toevallig vlak bij de passagierskant zit...
wat je kan doen, is kijken of je dr bij kan komen, er lopen 2 slangen naar toe, 1 voor de toevoer, en 1 voor de afvoer...
zal ff kijken of ik een handleiding voor je kan vinden
EDIT:
http://www.mx-3.com , dan staat er links ''TECHNICAL INFO''
daar vlak onder vind je ''Online Shop Manual''
die link ff aanklikken.. bovenin kan je dan diverse onderdelen uitzoeken dmv het dropdown menutje..
dan ga je naar SECTION: T-G - BET - HEATER AND AIR CONDITIONER SYSTEMS
rechts bovenin staat ''pages'' ga naar pagina: T-G-036
daar staat precies hoe de kachelunit aangesloten is, en hoe je deze moet verwijderen..
alleen ben bang dat dit een hele klus is om bij te komen, zit mooi onder je dashboard verstopt....
zie nu dat ie precies achter je middenconsole zit, aangezien je zegt dat alles kletsnat is, controleer dan ook eventjes je ECU, aangezien die ook precies onderin achter de radio zit....
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
-
- New member
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 06 apr 2006, 20:25
- Locatie: den haag
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
mx3DENHAAG schreef:bedankt voor de uitgebreide uitleg!!
een vraagje, wat is een ECU
de computerregelunit van je auto...
laten we het zo stellen, zonder dat ding doet je auto weinig, daarnaast is het niet een goedkoop onderdeel...
vriend van me had hem kapot in zn mazda 121, en die moest er bij de mazda garage 500 euro voor betalen
als je bij de passagierskant helemaal linksonderin tegen de middenconsole aan ( bij voeteneind) de zijkap eraf haalt dan zie je hem wel op de vloer vastgebout zitten, is een vierkante grijs kastje
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
-
- New member
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 06 apr 2006, 20:25
- Locatie: den haag
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
mx3DENHAAG schreef:auto rijdt gewoon nog, kan ik er dan iig vanuiut gaan dat de ECU (nog) heel is?
NEE, bij hem was er water gelekt door de doorvoertules naar het motorruim... dit was al een hele tijd zo, en pas na een tijdje fikte er ineens een paar printbanen door op de ECU ( maand of 2 later)
dus als je alles gefixed hebt, wees dan iig even zeker dat je goed checked of de ecu ook nat is geweest, of haal em er ff uit, schroef em even open en kijk naar evt vochtopbouw of wat dan ook...
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
-
- New member
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 06 apr 2006, 20:25
- Locatie: den haag
mx3DENHAAG schreef:p,s
ik las over een (kopie)chip waar o.a jij mee rijd, hoeveel extra pk's levert die op?
ik heb trouwens een 1.8 v6
Niet in dit topic aub, deze gaat over een natte vloer. En gebruik eerst eens de zoekfunctie over de chips. Als er niets te vinden is, zien we je vraag graag terug in het Motorische tuning forum.
-
- New member
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 06 apr 2006, 20:25
- Locatie: den haag
mx almere schreef:mx3DENHAAG schreef:p,s
ik las over een (kopie)chip waar o.a jij mee rijd, hoeveel extra pk's levert die op?
ik heb trouwens een 1.8 v6
Niet in dit topic aub, deze gaat over een natte vloer. En gebruik eerst eens de zoekfunctie over de chips. Als er niets te vinden is, zien we je vraag graag terug in het Motorische tuning forum.
ok en sorry!
- crazyarjan
- Pilot
- Berichten: 591
- Lid geworden op: 05 jun 2004, 23:59
- Locatie: leerdam