Bij starten blauwe rook.
Moderator: Moderators
Bij starten blauwe rook.
Hey luitjes.
Ik heb sinds 2 weken een mx3 1.8 v6, hij bevalt super alleen als hij net gestart is en ik geef gas komt er blauwe rook uit.
Ik weet dat dit olie is die verbruikt word, mijn vraag is of dit vaker voor komt en of het eventueel kwaad kan. Het roken houd na 2 of 3 keer een stootje gas geven op.
daarnaast rateld hij ook bij het starten maar dat was eerder al geplaatst en na dat gelezen te hebben denk ik dat dat nu wel op te lossen is!
Vind deze site met forum trouwens egt super, veel handige tips en naar wat het op het eerste gezicht lijkt een leuke groep mensen met mooie auto's!
groetjes
Ik heb sinds 2 weken een mx3 1.8 v6, hij bevalt super alleen als hij net gestart is en ik geef gas komt er blauwe rook uit.
Ik weet dat dit olie is die verbruikt word, mijn vraag is of dit vaker voor komt en of het eventueel kwaad kan. Het roken houd na 2 of 3 keer een stootje gas geven op.
daarnaast rateld hij ook bij het starten maar dat was eerder al geplaatst en na dat gelezen te hebben denk ik dat dat nu wel op te lossen is!
Vind deze site met forum trouwens egt super, veel handige tips en naar wat het op het eerste gezicht lijkt een leuke groep mensen met mooie auto's!
groetjes
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
Precies.... zijn waarschijnlijk je zuigerveren..
Niet zoveel om je druk over te maken zolang het olieverbruik niet de pan uit reist.
Het tikkende probleem zijn waarschijnlijk je schotelveren. Zoek maar eens met de zoekfunctie en je vind er heel veel over
Niet zoveel om je druk over te maken zolang het olieverbruik niet de pan uit reist.
Het tikkende probleem zijn waarschijnlijk je schotelveren. Zoek maar eens met de zoekfunctie en je vind er heel veel over
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
maargoed, volgens de geleerden van de amerikaanse mx3 site staat de k8 motor ook wel bekend om zijn gebruik van enige olie...
en volgens mij roken alle k8 motors wel beetje als ze koud zijn....
goed, als het echt veel rook is, in de vorm van blauwe dikke rook dan is er idd kans op grotere problemen..
heb dit probleem zelf tijdje terug ook gehad, alleen vreemde is, sinds een half jaar ofzo doet ie dat niet meer..
http://www.mazdamx-3.nl/forum/viewtopic.php?t=2117
wat mij toen ook gezegd werd dat het soms ook wel wat condens was die 's nachts in je uitlaat zich ophoopt, en dan verdampt op het moment als je gaat rijden...
echter waterdamp is naar mijn weten niet blauw, dus denk dan niet dat dit het probleem is...
en volgens mij roken alle k8 motors wel beetje als ze koud zijn....
goed, als het echt veel rook is, in de vorm van blauwe dikke rook dan is er idd kans op grotere problemen..
heb dit probleem zelf tijdje terug ook gehad, alleen vreemde is, sinds een half jaar ofzo doet ie dat niet meer..
http://www.mazdamx-3.nl/forum/viewtopic.php?t=2117
wat mij toen ook gezegd werd dat het soms ook wel wat condens was die 's nachts in je uitlaat zich ophoopt, en dan verdampt op het moment als je gaat rijden...
echter waterdamp is naar mijn weten niet blauw, dus denk dan niet dat dit het probleem is...
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
Xill schreef:nee klopt.. die witte waterdamprook komt later.. dit is andere rook..
mja ik kijk nog wel ff aan hoeveel olie die verbruikt en anders moet er togh op de 1 of andere manier wat aan gebeuren..
zou em een x helemaal volgooien ( tot F op de stok dus) en dan kijken adhv je kmstand hoeveel km je doet met de olie....
je kan ook ff naar de garage rijden, en je compressie even laten meten.. is ook altijd wel een goeie indicator of er ergens iets goed mis is...
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
nja toen ik hem kocht was ie al iets warm en rooktje die dus niet
tis niet dat hij bij elk stoplicht met wegrijden een rookgordijn ofzo achter laat
ben bij garage geweest en we gaan de kleprubbers eerst vervange en compressie ff meten.. als het dan niet over kijken we wel weer verder..
iig bedankt voor de info en tips
tis niet dat hij bij elk stoplicht met wegrijden een rookgordijn ofzo achter laat
ben bij garage geweest en we gaan de kleprubbers eerst vervange en compressie ff meten.. als het dan niet over kijken we wel weer verder..
iig bedankt voor de info en tips
Mess With The Best Die Like The Rest..