HEI zit erin, maar mijn MX-je start niet meer! HELP!!!!

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
axys
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 425
Lid geworden op: 10 apr 2005, 12:09
Locatie: Horst

HEI zit erin, maar mijn MX-je start niet meer! HELP!!!!

Bericht door axys »

Hey luitjes,

Ik heb gisteren mijn HEI-module ingebouwd. Alles had ik aangesloten volgens de inbouw handleiding van de MX-6 club en met behulp van het artikel van MX-3.com.
Ontsteking uit elkaar, strip eruit en toen weer in elkaar gezet. Daarna de bekabeling aangesloten en 5x gecontroleerd.

Toen kwam het. PROBLEEM!!! Mijn auto startte niet meer!!!

Ik heb inmiddels gecontroleerd of de bougies vonkte. Dat deden ze. Daarna heb ik alles weer origineel terug gebouwd. Stripje er weer in en de bekabeling als vanouds aangesloten. Maar nog start ie niet.
Wie kan me helpen met dit probleem???

Grtz...
Axys
axys
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 425
Lid geworden op: 10 apr 2005, 12:09
Locatie: Horst

Bericht door axys »

Sluit deze topic maar, want hij rijdt weer.

Grtz...
aggressor
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2040
Lid geworden op: 26 jan 2005, 12:50
Locatie: leiden

Bericht door aggressor »

axys schreef:Sluit deze topic maar, want hij rijdt weer.

Grtz...

wil hem wel sluiten,maar mischien is het wel leerzaam voor ons om te weten wat het probleem is ;)
daarna sluit ik hem
bramx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
Locatie: regio weert
Contacteer:

Bericht door bramx3 »

misschien handig om er ene kleine faq bij te maken ?
axys
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 425
Lid geworden op: 10 apr 2005, 12:09
Locatie: Horst

Bericht door axys »

Ik kan eigenlijk niet echt zeggen wat ik nu anders gedaan heb. Ik heb de onsteking in zijn originele staat teruggebouwd.
Daarna heb ik alleen de luchtaanvoerslang losgehaald en een beetje bekeken op scheurtjes, maar die zaten er geen in. Toen heb ik de slang teruggezet, auto gestart en hij deed het.
Iets geks heb ik dus niet gedaan.
mx almere
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1788
Lid geworden op: 24 mei 2004, 13:52
Locatie: Almere

Bericht door mx almere »

Dus het probleem zat als ik het goed lees niet in de ontsteking, maar in de luchttoevoer.
axys
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 425
Lid geworden op: 10 apr 2005, 12:09
Locatie: Horst

Bericht door axys »

Dat hij niet startte, zou dat de oorzaak kunnen zijn. Maar hij stotterd nu nog evengoed als hij warm is, dat probleem is nu nog niet opgelost. Maar ik wil nu niet meer die HEI module erin bouwen. Anders start hij straks weer niet.
Bastian mx-3
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 83
Lid geworden op: 27 jan 2004, 00:13
Locatie: Albergen

Bericht door Bastian mx-3 »

Hey

Tis idd beroerd dat het bij jou niet werkt, onze unit heeft zowel de bobine als de module intern en een externe module is voor jou dus geen oplossing. Wanneer je de hei niet meer nodig hebt of niet gebruikt kun je hem gewoon terugsturen. De oplossing voor je probleem is in ieder geval een andere onstekingsunit, wanneer je dat wilt proberen wil ik je daar wel mee helpen, ik weet hoe vervelend het is wanneer een auto niet helemaal rijdt zoals ie behoord.

Bastian

Ow en kijk natuurlijk eerst even de aanzuigbuis goed na.
KLZE Power
axys
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 425
Lid geworden op: 10 apr 2005, 12:09
Locatie: Horst

Bericht door axys »

Ik zal de aanzuigbuis nog eens goed nakijken. En de HEI-module hou ik nog even hier. Ik wou er nog met enkele kennis-monteurs over kletsen. Kijken wat zei er van zeggen.
Maar ik heb nog een mogelijkheid (die ik nog uit moet proberen). De EGR-klep helemaal dicht maken. Ik ken iemand die dat ook heeft gedaan en toen was bij hem het gestotter afgelopen.
Zodra ik een andere onstekingsmodule moet hebben, dan mag je me natuurlijk helpen. Dan hoor je het wel.

Grtz...
skielder
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 290
Lid geworden op: 01 dec 2003, 18:15
Locatie: den helder

Bericht door skielder »

quote: Hey

Tis idd beroerd dat het bij jou niet werkt, onze unit heeft zowel de bobine als de module intern en een externe module is voor jou dus geen oplossing. quote


ik snap hem ff niet.? :?
Plaats reactie