Grote Beurt

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Armani
New member
New member
Berichten: 40
Lid geworden op: 21 mar 2005, 09:07
Locatie: Giesbeek (bij Arnhem)

Grote Beurt

Bericht door Armani »

Halloo mensen,

Ik ga binnenkort een grote onderhouds beurt laten doen?

Wie kan mij vertellen wat er allemaal in zo beurt zit, en waar ik precies moet opletten.

Me mx-3 heeft 227.000 km gelopen moet er nog iets specials gebeuren?

Greets Armani :bounce3: :bounce3:
Gebruikersavatar
crazyarjan
Pilot
Pilot
Berichten: 591
Lid geworden op: 05 jun 2004, 23:59
Locatie: leerdam

Bericht door crazyarjan »

ga eerst eens na wat de distributieriem doet.. om de 100.000km zoals bekend..

en voor een grote(compleet) onderhoudsbeurt
6 Bougies liefst NGK of Denso
5 Liter Olie 5w30 je houdt een liter of anderhalf over. maar daar staat al genoeg over in een ander topic bij de FAQ
Oliefilter liefst origineel (FRAM schijnt problemen te geven)
luchtfiltertje.
Brandstof filter als je kleine handjes hebt.
dat was het wel zo'n beetje
To finish first, first you have to finish!
Gebruikersavatar
martinenijenhuis
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3346
Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
Locatie: Dronten

Bericht door martinenijenhuis »

misschien na zoveel km's een keer;
nieuwe bak olie erin,
koelvloeistof verversen,
Remvloeistof vervangen.

Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie

Afbeelding
Armani
New member
New member
Berichten: 40
Lid geworden op: 21 mar 2005, 09:07
Locatie: Giesbeek (bij Arnhem)

Bericht door Armani »

Ja bezine filter wil ik ook gaan vervangen en de rest de filters + vloeistoffen.

Alleen me versnelligsbak olie is dat makkelijk te vervangen, en me thermostaat?

Veel werk of niet?

Greets Armani
Gebruikersavatar
crazyarjan
Pilot
Pilot
Berichten: 591
Lid geworden op: 05 jun 2004, 23:59
Locatie: leerdam

Bericht door crazyarjan »

Ben er volledig vanuit gegeaan dat je een V6 hebt..
thertmostaat daarvan lijkt me wel te doen iig
To finish first, first you have to finish!
Gebruikersavatar
martinenijenhuis
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3346
Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
Locatie: Dronten

Bericht door martinenijenhuis »

De bak olie is makkelijk te vervangen.
Bovenste stop eruit, en dan de onderste stop eruit.
En de rest komt door de zwaartekracht :mrgreen:

Als de bak leeg is onderste stop erin (uiteraard met een
nieuw carterringetje) en dan vullen totdat hij overloopt.
Bovenste stop erin ook met een nieuw ringetje! KLAAR hihi

Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie

Afbeelding
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Zou het ook nut hebben de olietemperatuur van je versnellingsbak op een klokje te hebben??
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
MarcX3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1793
Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
Locatie: omgeving v Doetinchem
Contacteer:

Bericht door MarcX3 »

WitteFinish schreef:Zou het ook nut hebben de olietemperatuur van je versnellingsbak op een klokje te hebben??


niet echt

of je moet weten temperatuur die moet hebben dan ;) .

En ik weet ook niet of er temperatuurmeters zijn voor je versnellingsbak aangezien de temperatuur denk ik veel hoger kan liggen dan de motor aangezien in de bak ontiegelijk veel wrijving is wat in de motor niet zo erg aanwezig is.
Driven by a sixpack
Gebruikersavatar
crazyarjan
Pilot
Pilot
Berichten: 591
Lid geworden op: 05 jun 2004, 23:59
Locatie: leerdam

Bericht door crazyarjan »

de temperatuur in de versnellingsbak kan bij stevig gebruik net zo hoog worden als die van de motor.

maar zolang het olie peil in orde is moet je je daar geen zorgen over maken
To finish first, first you have to finish!
Plaats reactie