Grote Beurt
Moderator: Moderators
Grote Beurt
Halloo mensen,
Ik ga binnenkort een grote onderhouds beurt laten doen?
Wie kan mij vertellen wat er allemaal in zo beurt zit, en waar ik precies moet opletten.
Me mx-3 heeft 227.000 km gelopen moet er nog iets specials gebeuren?
Greets Armani
Ik ga binnenkort een grote onderhouds beurt laten doen?
Wie kan mij vertellen wat er allemaal in zo beurt zit, en waar ik precies moet opletten.
Me mx-3 heeft 227.000 km gelopen moet er nog iets specials gebeuren?
Greets Armani
- crazyarjan
- Pilot
- Berichten: 591
- Lid geworden op: 05 jun 2004, 23:59
- Locatie: leerdam
ga eerst eens na wat de distributieriem doet.. om de 100.000km zoals bekend..
en voor een grote(compleet) onderhoudsbeurt
6 Bougies liefst NGK of Denso
5 Liter Olie 5w30 je houdt een liter of anderhalf over. maar daar staat al genoeg over in een ander topic bij de FAQ
Oliefilter liefst origineel (FRAM schijnt problemen te geven)
luchtfiltertje.
Brandstof filter als je kleine handjes hebt.
dat was het wel zo'n beetje
en voor een grote(compleet) onderhoudsbeurt
6 Bougies liefst NGK of Denso
5 Liter Olie 5w30 je houdt een liter of anderhalf over. maar daar staat al genoeg over in een ander topic bij de FAQ
Oliefilter liefst origineel (FRAM schijnt problemen te geven)
luchtfiltertje.
Brandstof filter als je kleine handjes hebt.
dat was het wel zo'n beetje
To finish first, first you have to finish!
- martinenijenhuis
- Super-Pilot
- Berichten: 3346
- Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
- Locatie: Dronten
- crazyarjan
- Pilot
- Berichten: 591
- Lid geworden op: 05 jun 2004, 23:59
- Locatie: leerdam
- martinenijenhuis
- Super-Pilot
- Berichten: 3346
- Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
- Locatie: Dronten
De bak olie is makkelijk te vervangen.
Bovenste stop eruit, en dan de onderste stop eruit.
En de rest komt door de zwaartekracht
Als de bak leeg is onderste stop erin (uiteraard met een
nieuw carterringetje) en dan vullen totdat hij overloopt.
Bovenste stop erin ook met een nieuw ringetje! KLAAR hihi
Groetjes M&M
Bovenste stop eruit, en dan de onderste stop eruit.
En de rest komt door de zwaartekracht
Als de bak leeg is onderste stop erin (uiteraard met een
nieuw carterringetje) en dan vullen totdat hij overloopt.
Bovenste stop erin ook met een nieuw ringetje! KLAAR hihi
Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
- MarcX3
- Super-Pilot
- Berichten: 1793
- Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
- Locatie: omgeving v Doetinchem
- Contacteer:
WitteFinish schreef:Zou het ook nut hebben de olietemperatuur van je versnellingsbak op een klokje te hebben??
niet echt
of je moet weten temperatuur die moet hebben dan .
En ik weet ook niet of er temperatuurmeters zijn voor je versnellingsbak aangezien de temperatuur denk ik veel hoger kan liggen dan de motor aangezien in de bak ontiegelijk veel wrijving is wat in de motor niet zo erg aanwezig is.
Driven by a sixpack
- crazyarjan
- Pilot
- Berichten: 591
- Lid geworden op: 05 jun 2004, 23:59
- Locatie: leerdam