xedos schreef:Hij remt er ook niet op af, hij zal de remzuiger dan verder naar binnen drukken.Hij krijgt dus steeds meer bewegingsruimte.Daar merk je verder niks van Alleen tijdens het remmen dus. En zo krom dat is onmogelijk wat jij zegt. dan zal ie uiteindelijk afbreken denk ik.
ok, weer wat geleerd
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
maare hoe kan het gebeuren dan dat je schijven krom gaan...
heb wel is gehoord dat als je ff lekker heb geraced en dus flink geremt dat ze dus warm zijn... en als je hem dan gaat wassen dat ze dan krom kunnen trekken omdat ze dan te snel afkoelen ofzo..
It's time to ignition some straight automobil pimp.
Dub schreef:maare hoe kan het gebeuren dan dat je schijven krom gaan... heb wel is gehoord dat als je ff lekker heb geraced en dus flink geremt dat ze dus warm zijn... en als je hem dan gaat wassen dat ze dan krom kunnen trekken omdat ze dan te snel afkoelen ofzo..
bijvoorbeeld, alhoewel ik denk dat jij niet direct je auto gaat wassen nadat je ff stukje geraced hebt..
denk meer aan dat je goed stuk geknald hebt, lekker geremd, en dan knal je door een dikke poel water heen...
dan zijn je remmen nog redelijk heet, en koelen ze door het water ineens abrubt af...
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Dub schreef:maare hoe kan het gebeuren dan dat je schijven krom gaan... heb wel is gehoord dat als je ff lekker heb geraced en dus flink geremt dat ze dus warm zijn... en als je hem dan gaat wassen dat ze dan krom kunnen trekken omdat ze dan te snel afkoelen ofzo..
bijvoorbeeld, alhoewel ik denk dat jij niet direct je auto gaat wassen nadat je ff stukje geraced hebt..
denk meer aan dat je goed stuk geknald hebt, lekker geremd, en dan knal je door een dikke poel water heen...
dan zijn je remmen nog redelijk heet, en koelen ze door het water ineens abrubt af...
Toevoeging: Doordat je schijven niet gelijkmatig worden afgekoeld trekt die krom. een schijf zet zich uit met warmte (word ook een beetje elastisch) en krimpt met kou.
dus als je door en plas water oid gaat dan word de ene kant opeens een heel stuk afgekoeld (krimpt). en aangezien de andere kant een beetje elastisch (warm) is trekt die krom.
De schijf trekt meetal krom doordat mensen bij het wachten bij het stoplicht en dus net geremt hebben hun voet op het rempedaal ingedrukt houden. Dan koelt de schijf niet gelijkmatig af..doe dit dus niet!
Het gebeurd ook weleens (zelf niet meegemaakt) kort nadat er nieuwe schijven zijn gemonteerd dat ze dan krom raken...
heeft te maken dat wanneer ze een keer heet zijn geweest de schijven zich nog moeten zetten. en dat ook doen.. wanneer je ze dan laat afdraaien komt het daarna niet meer voor...
xedos schreef:nee heeft er niets mee te maken, de schijf loopt altijd iets tegen de remblokken.trekken komt door verkeerde uitlijning of bandenspannings verschil links-rechts. Of het ligt aan 1 van de voorbanden. maar heeft echt niks met remmen te maken geloof me.
toch nog ff een vraagje daarover dan he.. ( geloof je wel hoor, jij bent de monteur, maar ben gewoon nieuwschierig )
stel 1 van je schijven is krom.
dan kunnen je remmen ook iets gaan aanlopen toch? nou stel dan dat ie continu op dat ene wiel remt, en op het andere wiel met een goeie schijf niet.
dan zou de auto toch theoretisch wegmoeten trekken naar de kant waar ie aanloopt?
Je auto gaat heel iets trekken als je blokken tegen je schijf aaloopt. Heb m vandaag bij de monteur gehad en mn mx trok (heel minimaal) iets naar rechts. nu blijkt dat mn rechtervoorklauw niet goed meer is, hij loopt heel iets aan. heeft de monteur m weer iets gangbaarder gemaakt en t trekken is over.
dus in combinatie van een aanlopende rem en minimale stuurspeling kan de auto dus gaan trekken
xedos schreef:nee heeft er niets mee te maken, de schijf loopt altijd iets tegen de remblokken.trekken komt door verkeerde uitlijning of bandenspannings verschil links-rechts. Of het ligt aan 1 van de voorbanden. maar heeft echt niks met remmen te maken geloof me.
toch nog ff een vraagje daarover dan he.. ( geloof je wel hoor, jij bent de monteur, maar ben gewoon nieuwschierig )
stel 1 van je schijven is krom.
dan kunnen je remmen ook iets gaan aanlopen toch? nou stel dan dat ie continu op dat ene wiel remt, en op het andere wiel met een goeie schijf niet.
dan zou de auto toch theoretisch wegmoeten trekken naar de kant waar ie aanloopt?
Je auto gaat heel iets trekken als je blokken tegen je schijf aaloopt. Heb m vandaag bij de monteur gehad en mn mx trok (heel minimaal) iets naar rechts. nu blijkt dat mn rechtervoorklauw niet goed meer is, hij loopt heel iets aan. heeft de monteur m weer iets gangbaarder gemaakt en t trekken is over.
dus in combinatie van een aanlopende rem en minimale stuurspeling kan de auto dus gaan trekken
Gangbaar gemaakt dus.... check het FAQ gedeelte even heb daar toevallig een heel mooi stukje neergeplant daarover...