Stabilisatorstang (rubbers)

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Armani
New member
New member
Berichten: 40
Lid geworden op: 21 mar 2005, 09:07
Locatie: Giesbeek (bij Arnhem)

Stabilisatorstang (rubbers)

Bericht door Armani »

Hallo,

onder de motor loop een stang die in het midden door 2 rubbers wordt vast gehouden.

Deze stang is bij iets mij verschoven naar recht toe, en komt tegen de linke draagarm aan als je iets te hard een drempel neemt.

Is het makkelijk om deze rubbers te laten vervangen, zodat de stang weer recht zit?

Gr Armani
Gebruikersavatar
xedos
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 2014
Locatie: Heemskerk.

Bericht door xedos »

Alleen de rubbers vervangen helpt niet armani. Dit is een kwaal van de mx-3 V6 uitvoering. De modificatie luid als volgt: Stab.rubbers vervangen en de stang weer op de juiste plek schuiven, en links blokkeren met een slangklem! zodat deze niet meer kan verschuiven.Klinkt misschien raar die slangklem maar dit is een oplossing die komt van de importeur mazda him zelf. ;) met mijn mx-3 heb ik er ook last van gehad, heb lang gezocht naar het kraakgeluid maar kon het niet vinden totdat ik beschadigingen zag op mijn rechter draagarm.De rubbers heb ik toen vervangen.En was niet echt makkelijk moet ik zeggen.Je komt er moeilijk bij!

Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geinformeerd. ;)
*Technical service Mazda mx-3.*
Armani
New member
New member
Berichten: 40
Lid geworden op: 21 mar 2005, 09:07
Locatie: Giesbeek (bij Arnhem)

Bericht door Armani »

Slangklem????????????????????????????

Maar kan je messchrien een foto maken, of mij uitleggen hoe ik die slangklem kan vast leggen, zodat de stang niet meer verschruift.

En is het dan nog noodzakelijk om de rubbers in het midden van de stang te vervangen.

Gr Armani
Gebruikersavatar
xedos
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 2014
Locatie: Heemskerk.

Bericht door xedos »

Ja een slangklem. Die je vast kan draaien Het is niet echt noodzakelijk om de rubbers mee te vervangen. scheeld je hoop werk! maar as je toch bezig bent...kan het wel weer tijdje mee.As het begint te rammelen kan het weer uit elkaar. ;)

een foto kan ik helaas niet maken omdat ik zelf geen mx-3 meer heb. :oops:

Maar het is dus een klem die als je aandraait hij strakker (kleiner) wordt. je kunt hem ook helemaal open draaien zodat je die om een stang kunt doen en dan weer aandraaien. :)

snapje?
*Technical service Mazda mx-3.*
Armani
New member
New member
Berichten: 40
Lid geworden op: 21 mar 2005, 09:07
Locatie: Giesbeek (bij Arnhem)

Bericht door Armani »

ja ik snap het alleen maar ik doem hem om de stang en dan waaraan vast?
Gebruikersavatar
xedos
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 2014
Locatie: Heemskerk.

Bericht door xedos »

Die slangklem komt verder nergens meer aan vast. Hij dient als blokkeer middel tegen het verschuiven.Je kan je toch wel voorstellen dat als je de stang weer op zijn originele plek hebt, dat je de slangklem om de stang vastdraait en zodanig dat deze tegen de linker stabilisatorstangrubber aanligt.dan kan hij dus niet meer naar recht verschuiven. :blink:

Nou duidelijker kan ik niet zijn.anders hoor ik het wel.
*Technical service Mazda mx-3.*
Plaats reactie