is dat bij V6? en 1.6 ook?xedos schreef:Oja, Als de riem breekt is er GEEN motorschade. De kleppen zullen de zuigers NIET raken. Veel mensen denken dat de motor in de soep draait, dit is echter niet het geval.
Distributiesnaar van Marcel.
Moderator: Moderators
- xedos
- Super-Pilot
- Berichten: 1213
- Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 2014
- Locatie: Heemskerk.
Of dit bij de 1.6 ook zo is weet ik eerlijk gezegt niet.Bij de V6 is het zeker.Bij mx-5 1.8 raken de kleppen de zuigers ook niet.Dus zou best kunnen dat het bij de 1.6 ook goed gaat.Maar je hebt 2 types van de 1.6 met dubbele nokkenas en enkele. Dus geen risico nemen zou ik zeggen.
*Technical service Mazda mx-3.*
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
scary schreef:voor duidelijk heid ik heb de dubbele boven liggende nokkenas weet iemand anders of dat die het zo overlven?
zullen we het er maar gewoon maar bijhouden dat je het er niet op aan moet laten komen, en gewoon op tijd dat rottige ding wisseld
scheelt je evt boel centen, en boel gezeur...
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
- crazyarjan
- Pilot
- Berichten: 591
- Lid geworden op: 05 jun 2004, 23:59
- Locatie: leerdam
Het visieel controleren van de distributie riem is meestal gewoon een show..
Heb inmiddels al regelmatig gebroken distributieriemen gezien maar afgezien van de breuk is er aan de rest van de riem zelden iets te zien.
Gaat er maar vanuit dat je je aan intervallen houd dat het dan allemaal wel goed komt...
Bedenk wel dat je met een stukje japanse technologie te maken hebt, echt over alles is nagedacht. dus ook die distributie intervallen.
Oftewel maak je daar niet al te druk over.
Wij hebben in sommige opels (sorry dat ik erover begin) japanse diesels liggen. de 1,7 dieseltjes en die riemen hebben het ook zwaar te voorduren maar ze zien er nog altijd puik uit wanneer ze vervangen worden.
Heb inmiddels al regelmatig gebroken distributieriemen gezien maar afgezien van de breuk is er aan de rest van de riem zelden iets te zien.
Gaat er maar vanuit dat je je aan intervallen houd dat het dan allemaal wel goed komt...
Bedenk wel dat je met een stukje japanse technologie te maken hebt, echt over alles is nagedacht. dus ook die distributie intervallen.
Oftewel maak je daar niet al te druk over.
Wij hebben in sommige opels (sorry dat ik erover begin) japanse diesels liggen. de 1,7 dieseltjes en die riemen hebben het ook zwaar te voorduren maar ze zien er nog altijd puik uit wanneer ze vervangen worden.
To finish first, first you have to finish!
-
- Super-Pilot
- Berichten: 1957
- Lid geworden op: 09 jan 2006, 23:27
- Locatie: Hamont(B)