Stuurbekrachtigingspomp
Moderator: Moderators
Stuurbekrachtigingspomp
Weet iemand wat zoiets kost alleen de pomp dan?
Onderhoud kost een hoop geld maar dan heb je ook wat!!!!!
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
http://www.h-base.nl/ al geprobeerd???
STUURHUIZEN/STUURPOMPEN
part NR: DSP226
HYDR.POMP
bruto: 413.00
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
NooNoo schreef:Ik denk dat ik even op de sloop ga kijken. Heeft er iemand tips hoe je kan zien of de pomp goed is?
tsja, als dit de ''normale'' prijs is, dan ging ik idd ook eens op de sloop op zoek..
en hoe je kan zien of ie goed is?? naja, neem aan dat het een soort van hydraulische pomp is, dus lekkage rond de pompaansluitingen is iig niet een goed teken..
zolang ie dicht is, en geen olie lekt moet ie goed zijn zou je zeggen
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
-
- Test-Pilot
- Berichten: 83
- Lid geworden op: 27 jan 2004, 00:13
- Locatie: Albergen
- xedos
- Super-Pilot
- Berichten: 1213
- Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 2014
- Locatie: Heemskerk.
Aan de buitenkant kan je nooit bepalen of de stuurpomp nog goed is. De pomp werkt namenlijk met zogehete schotten die naar buiten worden gecentrifugeerd bij aandrijfing.Als de pomp versleten is hoor je dat pas bij belasting van de pomp.Dus los in de hand lijkt de pomp misschien oke maar kan van binnen versleten zijn. Pas daarmee op.
oja de olie die gebruikt moet worden is automaatbakolie! (ATF)
ps: wat is er eigenlijk mis met je stuurpomp?? zijn weinig problemen over bekend.
oja de olie die gebruikt moet worden is automaatbakolie! (ATF)
ps: wat is er eigenlijk mis met je stuurpomp?? zijn weinig problemen over bekend.
*Technical service Mazda mx-3.*
- MarcX3
- Super-Pilot
- Berichten: 1793
- Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
- Locatie: omgeving v Doetinchem
- Contacteer:
Visuele controle is zeer belangrijk bij hydrauliekpompen, en een stuurpomp is hydrauliek.
Weet niet hoe die pomp er precies uitziet maar kan je wel een paar tips geven waar je op moet letten.
Als eerste: Kijk of die van binnen en van buiten schoon is zand en ijzerdeeltjes zijn funest voor het systeem (ijzer duidt op ernstige slijtage meestal). zit een van die eraan/erin dan laat maar liggen
als je bij de schotten kunt komen moet je even voelen of er speling op zit.
als er speling op zit ook afblijven want daar verlies je druk (kracht/precisie) door hydrauliekpompen hebben namelijk toleranties van honderdsten van n milimeter (dus niet voelbare speling).
Zie je slijtage aan de schotten of aan enig deel aan de binnenkant is het ook niet goed, olie smeert en daardoor slijt t binnenste niet of nauwelijks.
Vertrouw je t niet of heb je meer vragen over hydrauliek dan hoor ik t wel
Weet niet hoe die pomp er precies uitziet maar kan je wel een paar tips geven waar je op moet letten.
Als eerste: Kijk of die van binnen en van buiten schoon is zand en ijzerdeeltjes zijn funest voor het systeem (ijzer duidt op ernstige slijtage meestal). zit een van die eraan/erin dan laat maar liggen
als je bij de schotten kunt komen moet je even voelen of er speling op zit.
als er speling op zit ook afblijven want daar verlies je druk (kracht/precisie) door hydrauliekpompen hebben namelijk toleranties van honderdsten van n milimeter (dus niet voelbare speling).
Zie je slijtage aan de schotten of aan enig deel aan de binnenkant is het ook niet goed, olie smeert en daardoor slijt t binnenste niet of nauwelijks.
Vertrouw je t niet of heb je meer vragen over hydrauliek dan hoor ik t wel
Driven by a sixpack