waterpomp vervangen bij V6

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
NooNoo
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 132
Lid geworden op: 24 jan 2005, 10:39
Locatie: Hilversum

waterpomp vervangen bij V6

Bericht door NooNoo »

Hallo allemaal, mijn waterpomp lekt als de nete en nou wil ik hem vervangen maar het liefst zonder de distributie los te halen is dat te doen, en heeft iemand dat mischien al eens zo gedaan die mij een aantal handige tips kan geven?
Onderhoud kost een hoop geld maar dan heb je ook wat!!!!!
Gebruikersavatar
xedos
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 2014
Locatie: Heemskerk.

Bericht door xedos »

Ik heb wel is gehoord dat het wel mogelijk is, maar je zit wel behoorlijk te pielen naar mijn mening.Is je distributie niet al bijna aan vervanging toe, of is dat niet zo lang geleden al gedaan?
*Technical service Mazda mx-3.*
Gebruikersavatar
NooNoo
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 132
Lid geworden op: 24 jan 2005, 10:39
Locatie: Hilversum

Bericht door NooNoo »

Ik weet niet wanneer m'n distributie vervangen is want het is een uit duitsland ge-importeerde auto dus ik wil wel m'n distributie gaan vervangen voor de zekerheid, ben alleen bang dat als ik de distributie los haal ik ook gelijk de rollen moet vervangen en daar heb ik op dit moment niet echt veel geld voor.
Onderhoud kost een hoop geld maar dan heb je ook wat!!!!!
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Ik heb met je pm's uitgewisseld.

Misschien moet je er over nadenken om je auto even te laten staan totdat je geld hebt, als dat kan.
Ditributie is zeer belangrijk voor je motor en als alles de soep in loopt wordt je ook niet egt gelukkig van
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
xedos
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 2014
Locatie: Heemskerk.

Bericht door xedos »

WitteFinish schreef:Ik heb met je pm's uitgewisseld.

Misschien moet je er over nadenken om je auto even te laten staan totdat je geld hebt, als dat kan.
Ditributie is zeer belangrijk voor je motor en als alles de soep in loopt wordt je ook niet egt gelukkig van


Als de distributieriem breekt loopt de motor NIET in de soep. kapotte waterpomp is erger die kan steeds erger faan lekken en je motor dus steeds minder koeling krijgen en uiteindelijk kookt met alle gevolge van dien.
*Technical service Mazda mx-3.*
Plaats reactie