demonteren alteza's
Moderator: Moderators
-
- Super-Pilot
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
- Locatie: regio weert
- Contacteer:
demonteren alteza's
de naam zegt het al.
ik wil de glazen kap die over de lexus lichten zit , der af hebben .
heb me op need for speed most wanted ff iets laten vertellen bij jeroentje .
hij zei tegen mij dat in een oven de lijm week werd.
hij wist me niet precies te vertellen op hoeveel graden dit gedaan moest worden .
ook niet hoe lang .
maar ik wou weten of er geen andere opties zijn om deze kap te verwijderen zonder schade aan de kap of lamp te krijgen ?
want ik denk niet dat de lamp in onze combi magnetron past
ik hoor t wel als er tips zijn
tnx alvast
ik wil de glazen kap die over de lexus lichten zit , der af hebben .
heb me op need for speed most wanted ff iets laten vertellen bij jeroentje .
hij zei tegen mij dat in een oven de lijm week werd.
hij wist me niet precies te vertellen op hoeveel graden dit gedaan moest worden .
ook niet hoe lang .
maar ik wou weten of er geen andere opties zijn om deze kap te verwijderen zonder schade aan de kap of lamp te krijgen ?
want ik denk niet dat de lamp in onze combi magnetron past
ik hoor t wel als er tips zijn
tnx alvast
- Marcel_mx3
- Super-Pilot
- Berichten: 3291
- Lid geworden op: 18 jul 2003, 15:14
- Locatie: Purmerend
- Contacteer:
Ik heb dit inderdaad met een verfbrander gedaan.. / fhön dus..
Beginnen in de smalle hoek...
Dan kun je vrij gemakkelijk het glas er af krijgen..
Let wel op dat het waarschijnlijk een stuk lastiger is om terug te plaatsen, aangezien je dan eerst de hele kit rand moet verwijderen.
En dat is echt een *** klusje..
De kit word echt super zacht door het te verwarmen,
maar het koelt erg snel af, en word dan weer super hard.
In de oven is mischien ook een optie, maar let op dat ook plastic en plexiglas daar gevoelig voor zijn
Beginnen in de smalle hoek...
Dan kun je vrij gemakkelijk het glas er af krijgen..
Let wel op dat het waarschijnlijk een stuk lastiger is om terug te plaatsen, aangezien je dan eerst de hele kit rand moet verwijderen.
En dat is echt een *** klusje..
De kit word echt super zacht door het te verwarmen,
maar het koelt erg snel af, en word dan weer super hard.
In de oven is mischien ook een optie, maar let op dat ook plastic en plexiglas daar gevoelig voor zijn
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
tupke schreef:zo . kappen zijn los.
ben toch voor de verf brander gegaan .
nu is alleen 1 kap gebarsten :(
maar dan gaan we over op plan B
zoals t dus er tot nu toe er uit ziet
kappen blijven er af.
wordt een beetje aangepast en in kleur gespoten .
damn, iedereen lijkt dit nu ineens te gaan doen...
ben er zelf ook al tijdje mee bezig namelijk ( nadat hyperman met deze tip gaf)
heb ze zelf gewoon met geweld eraf gekregen ( lees: sla met een hamer voorzichtig een scheur erin, en dan verder ''voorzichtig'' slopen...)
nu zit ik alleen met die dikke vieze zwarte kit rommel die in die gleuf zit waar normaal het glas in valt..
hoe ga jij dit oplosse bram???
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
-
- Super-Pilot
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
- Locatie: regio weert
- Contacteer:
denk dat t een custom klusje wordt kerel
zat er al een geruime tijd aan te denken .
had een een aantal maanden terug al gezien .
een vrouw uit ( ik meen ) duitsland met een blauwe mx had dit ook gedaan .
had toen mxalmere toen ook al die tip gegeven om dat chrome te spuiten.
maar nu ik zelf ook bezig ben met me auto d8 ik dat er ook nog wat aan de lichten gedaan kon worden .
ik weet niet of iemand anders nu aan t doen is wat ik van plan ben er mee.
maar daar komen we snel genoeg achter
zat er al een geruime tijd aan te denken .
had een een aantal maanden terug al gezien .
een vrouw uit ( ik meen ) duitsland met een blauwe mx had dit ook gedaan .
had toen mxalmere toen ook al die tip gegeven om dat chrome te spuiten.
maar nu ik zelf ook bezig ben met me auto d8 ik dat er ook nog wat aan de lichten gedaan kon worden .
ik weet niet of iemand anders nu aan t doen is wat ik van plan ben er mee.
maar daar komen we snel genoeg achter
Turbulence schreef:
nu zit ik alleen met die dikke vieze zwarte kit rommel die in die gleuf zit waar normaal het glas in valt..
Wat je zou kunnen proberen nadat je het meeste hebt verwijderd is een oplosmiddel. Zelf zou ik het doen met (Fenosol s10) Dit is een zeer sterk oplosmiddel dat ze in de bouw ook gebruiken. Helaas heeft het wel een nadeel, het is zo sterk dat "als je morst en het blijft ongeveer 1 minuut op een plastic oppervlak liggen" het er doorheen smelt. Mijn advies is (kleine hoeveelheden op de doek aanbrengen en dit voorzichtig weg te poetsen).
Tevens is dit ook goed te gebruiken om je ruiten mee te ontvetten en extreem hardnekkig vuil van een oppervlak te verweideren. Risico is er eigenlijk niet je moet gewoon heel goed opletten dat je niet teveel gebruikt want je voelt de vloeistof ook niet op je handen.
nu zit ik alleen met die dikke vieze zwarte kit rommel die in die gleuf zit waar normaal het glas in valt..
Wat je zou kunnen proberen nadat je het meeste hebt verwijderd is een oplosmiddel. Zelf zou ik het doen met (Fenosol s10) Dit is een zeer sterk oplosmiddel dat ze in de bouw ook gebruiken. Helaas heeft het wel een nadeel, het is zo sterk dat "als je morst en het blijft ongeveer 1 minuut op een plastic oppervlak liggen" het er doorheen smelt. Mijn advies is (kleine hoeveelheden op de doek aanbrengen en dit voorzichtig weg te poetsen).
Tevens is dit ook goed te gebruiken om je ruiten mee te ontvetten en extreem hardnekkig vuil van een oppervlak te verweideren. Risico is er eigenlijk niet je moet gewoon heel goed opletten dat je niet teveel gebruikt want je voelt de vloeistof ook niet op je handen.
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
MDC schreef:Turbulence schreef:
nu zit ik alleen met die dikke vieze zwarte kit rommel die in die gleuf zit waar normaal het glas in valt..
Wat je zou kunnen proberen nadat je het meeste hebt verwijderd is een oplosmiddel. Zelf zou ik het doen met (Fenosol s10) Dit is een zeer sterk oplosmiddel dat ze in de bouw ook gebruiken. Helaas heeft het wel een nadeel, het is zo sterk dat "als je morst en het blijft ongeveer 1 minuut op een plastic oppervlak liggen" het er doorheen smelt. Mijn advies is (kleine hoeveelheden op de doek aanbrengen en dit voorzichtig weg te poetsen).
Tevens is dit ook goed te gebruiken om je ruiten mee te ontvetten en extreem hardnekkig vuil van een oppervlak te verweideren. Risico is er eigenlijk niet je moet gewoon heel goed opletten dat je niet teveel gebruikt want je voelt de vloeistof ook niet op je handen.
uhm, ja wel leuk en aardig, maar de unit zelf is ook gemaakt van plastic...
dus dan loop je kans dat dat alsnog wegsmelt...
het is echt taaie kit wat erin zit, ben nu bezig dit opnieuw dicht te kitten, laten drogen, weer opkitten, afsnijden, en opschuren met ultrafijn schuurpapier, en dan paar lagen vullende primer erop..
dan moet de naad gewoon weer vol zitten, en goed aansluiten met de rand van de lamp...
en daarna ff laten afspuiten...
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten