toerental probleem
Moderator: Moderators
toerental probleem
ik heb dus nog steeds een probleem met mijn toeren.
als ik rijd (met warme motor) en dan moet stoppen voor stoplicht ofzo, en ik trap mijn koppeling in, dan gaat mijn toerental naar de 100 ofzo en dan gaat ie weer terug naar normale stand (600-800).
de verdelerkap is vervangen.
ik heb er een filmpje van, maar op mijn pc kan ik hem niet eens bekijken, dus weet niet of jullie het dan ook kunnen.
mijn collega vertelde me dat het een vacuumprobleem kan zijn..
moet ik hierbij denken aan een gaatje in de luchtfilterbuis (die grote zwarte buis waar je luchtfilter aan vastzit) ? zo ja, kan ik die gewoon loshalen, controleren en weer vastmaken?
als ik rijd (met warme motor) en dan moet stoppen voor stoplicht ofzo, en ik trap mijn koppeling in, dan gaat mijn toerental naar de 100 ofzo en dan gaat ie weer terug naar normale stand (600-800).
de verdelerkap is vervangen.
ik heb er een filmpje van, maar op mijn pc kan ik hem niet eens bekijken, dus weet niet of jullie het dan ook kunnen.
mijn collega vertelde me dat het een vacuumprobleem kan zijn..
moet ik hierbij denken aan een gaatje in de luchtfilterbuis (die grote zwarte buis waar je luchtfilter aan vastzit) ? zo ja, kan ik die gewoon loshalen, controleren en weer vastmaken?
-
- Super-Pilot
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
- Locatie: regio weert
- Contacteer:
er is toch een soort van spray , die lekken op kan sporen .
weet niet presies hoe t heette.
maar als je dan op gerichte plaatsen gaat spuiten met draaiende motor .
dan gaat de motor slecht lopen of slaat af als je op een lek gepoten hebt.
maar t kan ook aan die grote aanzuigslang liggen jah ,
ff demonteren . en goed controleren op scheurtjes .
vooral tussen die ribbels .
daar wil dat nog wel eens voorkomen ..
in geval van een scheur kun je t voor even provensorisch oplossen met ducktape of zo .
en je kan um zo terug plaatsen
geen geklooi met pakkingen ,
gewoon plug & play
weet niet presies hoe t heette.
maar als je dan op gerichte plaatsen gaat spuiten met draaiende motor .
dan gaat de motor slecht lopen of slaat af als je op een lek gepoten hebt.
maar t kan ook aan die grote aanzuigslang liggen jah ,
ff demonteren . en goed controleren op scheurtjes .
vooral tussen die ribbels .
daar wil dat nog wel eens voorkomen ..
in geval van een scheur kun je t voor even provensorisch oplossen met ducktape of zo .
en je kan um zo terug plaatsen
geen geklooi met pakkingen ,
gewoon plug & play
-
- Super-Pilot
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
- Locatie: regio weert
- Contacteer:
weet niet zeker
die vuiligheid heb ik niet zo erg iig
lees dit topic eens door ....
miss dat je hier wat aan hebt.
http://www.mazdamx-3.nl/forum/viewtopic.php?t=417
kan zijn dat je je gasklephuis moet reinigen .
maar ik zou even wachten op een antwoord van de clubmonteurs
die vuiligheid heb ik niet zo erg iig
lees dit topic eens door ....
miss dat je hier wat aan hebt.
http://www.mazdamx-3.nl/forum/viewtopic.php?t=417
kan zijn dat je je gasklephuis moet reinigen .
maar ik zou even wachten op een antwoord van de clubmonteurs
- xedos
- Super-Pilot
- Berichten: 1213
- Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 2014
- Locatie: Heemskerk.
Ik heb dat probleem ook gehad met mijn Mx-3. Bleek na lange tijd zoeken de luchtmassameter te zijn. Jou verhaal klinkt exact hetzelfde als het probleem wat ik toenertijd had. Ze gaan kapot door gebruik van open luchtfilters!! Niet gebruiken die rotdingen Maar om daar achter te komen of die van jou ook defect is zal je die moeten gaan uitwisselen met een andere mx. Of co meten.
Succes.
Succes.
*Technical service Mazda mx-3.*
- mx3freak
- Super-Pilot
- Berichten: 2095
- Lid geworden op: 19 dec 2003, 19:06
- Locatie: almere
- Contacteer:
xedos schreef:Ik heb dat probleem ook gehad met mijn Mx-3. Bleek na lange tijd zoeken de luchtmassameter te zijn. Jou verhaal klinkt exact hetzelfde als het probleem wat ik toenertijd had. Ze gaan kapot door gebruik van open luchtfilters!! Niet gebruiken die rotdingen Maar om daar achter te komen of die van jou ook defect is zal je die moeten gaan uitwisselen met een andere mx. Of co meten.
Succes.
denk dat dat niet helemaal klopt...
ik rij al bijna 5 jaar met open filters, een heleboel clubleden net zo, nix mis mee....
even a broken clock gets to be right twice a day.
-
- Super-Pilot
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
- Locatie: regio weert
- Contacteer:
kan zijn dat je benzine ruikt , als die meter niet of niet goed werkt.
want er zit een schuif in , en die zat bij mij een keer vast .
ging wel op en neer, maar schoof niet helemaal terug .
dus bleef een beetje open staan .
gevolg : de mx zoop als een ketter . 1 : 5 met de kl-ze
en liep slecht stationair
en als ik gas gaf , viel ie zo ver terug in toeren dat ie af sloeg
en als ik me niet vergis , schommelde ie errug in toeren .
maar als ik gas gaf , was er boven in de toeren niets aan de hand .
maar stonk wel na benzine .
denk er nu net aan , toen xedos dat zei .
maar lijkt wel een beetje op mijn probleempje
want er zit een schuif in , en die zat bij mij een keer vast .
ging wel op en neer, maar schoof niet helemaal terug .
dus bleef een beetje open staan .
gevolg : de mx zoop als een ketter . 1 : 5 met de kl-ze
en liep slecht stationair
en als ik gas gaf , viel ie zo ver terug in toeren dat ie af sloeg
en als ik me niet vergis , schommelde ie errug in toeren .
maar als ik gas gaf , was er boven in de toeren niets aan de hand .
maar stonk wel na benzine .
denk er nu net aan , toen xedos dat zei .
maar lijkt wel een beetje op mijn probleempje
- Marcel_mx3
- Super-Pilot
- Berichten: 3291
- Lid geworden op: 18 jul 2003, 15:14
- Locatie: Purmerend
- Contacteer:
Nog even een reactie op een van de eerste berichten...
Die spray heet gewoon lekzoek spray..
Echter zou ik je niet aanraden dat te gebruiken bij je vacuum systeem of je lucht aanzuig systeem..
Het idee van die spray is gewoon dat je belletjes gaat zien bij lekkage (soort zeep).
Alleen is dat wel handiger om te doen bij een slang waar het naar buiten lekt, ipv naar binnen
Die spray heet gewoon lekzoek spray..
Echter zou ik je niet aanraden dat te gebruiken bij je vacuum systeem of je lucht aanzuig systeem..
Het idee van die spray is gewoon dat je belletjes gaat zien bij lekkage (soort zeep).
Alleen is dat wel handiger om te doen bij een slang waar het naar buiten lekt, ipv naar binnen