Distributiesnaar van Marcel.
Moderator: Moderators
- xedos
- Super-Pilot
- Berichten: 1213
- Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 2014
- Locatie: Heemskerk.
Distributiesnaar van Marcel.
Hallo ik heb de tandriem van marcel's mx-3 vervangen en hij vond het wel een leuk idee ik daar een paar foto's van maakte om dat dan weer op de site te zetten voor de geintresseerde. Het is echter niet de bedoeling dat men nu denkt van ow das een makkie dat kan ik zelf wel...denk ik.Ik heb foto's gemaakt van een aantal belangrijke zaken om te laten zien hoe het distributiesysteem van onze v6jes nou eigenlijk in elkaar zit.
Het is dus GEEN How to.
1.Multi riemmen los,poelie van servopomp en poelie waterpomp gedemonteerd.
2.Oude tandriem er nog omheen. te zien is de onderste omlooprol en nog net te zien de bovenste meelooprol.
3. Voorste cilinderij. Oude tandriem er nog omheen.
4. Te zien is de waterpomp en de motorsteun.
5. Tandriem kappen linker + rechter.
6. Krukaspoelie + Waterpomppoelie + servopomppoelie + Spanner dynamoriem.
7. Front mx-3, staat op bokken geplaatst
8. Te zien is de motorsteun de oude tandriem en de hydraulische spanner
9. Tandriem er helemaal af.
10. Motorsteun weer gemonteerd en zoals het hoort met een momentsleutel vastgezet.
11. Tandriemkappen weer gemonteerd + poelie's van waterpomp en servopomp. Los ligt de krukas positiesensor.
12. Krukaspoelie gemonteerd, Nieuwe multiriemen gemonteerd.
13. Nieuwe multiriem dus voor de dynamoaandrijving. Mooi he?
14. Klaar! Nog een paar dingetjes vastzetten en deze V6 kan er weer een ton tegenaan. (of meer )
Het is dus GEEN How to.
1.Multi riemmen los,poelie van servopomp en poelie waterpomp gedemonteerd.
2.Oude tandriem er nog omheen. te zien is de onderste omlooprol en nog net te zien de bovenste meelooprol.
3. Voorste cilinderij. Oude tandriem er nog omheen.
4. Te zien is de waterpomp en de motorsteun.
5. Tandriem kappen linker + rechter.
6. Krukaspoelie + Waterpomppoelie + servopomppoelie + Spanner dynamoriem.
7. Front mx-3, staat op bokken geplaatst
8. Te zien is de motorsteun de oude tandriem en de hydraulische spanner
9. Tandriem er helemaal af.
10. Motorsteun weer gemonteerd en zoals het hoort met een momentsleutel vastgezet.
11. Tandriemkappen weer gemonteerd + poelie's van waterpomp en servopomp. Los ligt de krukas positiesensor.
12. Krukaspoelie gemonteerd, Nieuwe multiriemen gemonteerd.
13. Nieuwe multiriem dus voor de dynamoaandrijving. Mooi he?
14. Klaar! Nog een paar dingetjes vastzetten en deze V6 kan er weer een ton tegenaan. (of meer )
*Technical service Mazda mx-3.*
- Marcel_mx3
- Super-Pilot
- Berichten: 3291
- Lid geworden op: 18 jul 2003, 15:14
- Locatie: Purmerend
- Contacteer:
De snaar is dus pas vervangen op 118000 wel een groot risico, maar hij heeft het goed doorstaan.
Ik kan melden dat de auto hier op een of andere wazige wijze toch een heel stuk lekkerder van is gaan rijden.
Mischien toch iets van tijd af, of iets dergelijks.
De auto is minder nerveus nu, en pingelt minder bij het gas los laten onder in de toeren... !
Toppertje..
Ik kan melden dat de auto hier op een of andere wazige wijze toch een heel stuk lekkerder van is gaan rijden.
Mischien toch iets van tijd af, of iets dergelijks.
De auto is minder nerveus nu, en pingelt minder bij het gas los laten onder in de toeren... !
Toppertje..
- crazyarjan
- Pilot
- Berichten: 591
- Lid geworden op: 05 jun 2004, 23:59
- Locatie: leerdam
Zeg xedos hoe zit dat met die stuurbekrachtingspomp poulie?
hoe zit die dan vast? hebe r zelf nog nooit naar gekeken eerlijk gezegd..
en als die nieuwe riem erop moet.. licht je hem dan makkelijk op de tandwielen en looprollen?
vandaag eens een keer een ander merk dan opel onder handen gehad
was dan wel een renault maargoed... dat was echt een pain in the ass om die erom te krijgen de distributie riem he...
groeten arjan
hoe zit die dan vast? hebe r zelf nog nooit naar gekeken eerlijk gezegd..
en als die nieuwe riem erop moet.. licht je hem dan makkelijk op de tandwielen en looprollen?
vandaag eens een keer een ander merk dan opel onder handen gehad
was dan wel een renault maargoed... dat was echt een pain in the ass om die erom te krijgen de distributie riem he...
groeten arjan
To finish first, first you have to finish!
- xedos
- Super-Pilot
- Berichten: 1213
- Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 2014
- Locatie: Heemskerk.
Stuurbekrachtigings poelie zit gewoon vast met een grote moer.
En de riem erom krijgen? tja Ligt eraan hoeveel ervaring je ermee hebt he? soms gaat ie heel lastig en verdraaien de tandwiellen steeds..en soms lukt het in 1 keer. Bij marcel heb ik hem er tot drie keer toe eraf moeten halen vanwegen verspringen van de nokkenassen cq krukas.
Soms zit het mee en soms zit het tegen
Maar het is toch de ervaring die je helpt denk ik.Ik ben al aan zoveel distributieriemen gewend. V6 en V8 zowel benzine als diesels Dus ik kan wel tegen een stootje
ps. Het is nu niet de bedoeling dat ik nu allemaal vragen met betrekking tot vervangen tandriem ga beantwoorden want dan word het alsnog een How to.
En de riem erom krijgen? tja Ligt eraan hoeveel ervaring je ermee hebt he? soms gaat ie heel lastig en verdraaien de tandwiellen steeds..en soms lukt het in 1 keer. Bij marcel heb ik hem er tot drie keer toe eraf moeten halen vanwegen verspringen van de nokkenassen cq krukas.
Soms zit het mee en soms zit het tegen
Maar het is toch de ervaring die je helpt denk ik.Ik ben al aan zoveel distributieriemen gewend. V6 en V8 zowel benzine als diesels Dus ik kan wel tegen een stootje
ps. Het is nu niet de bedoeling dat ik nu allemaal vragen met betrekking tot vervangen tandriem ga beantwoorden want dan word het alsnog een How to.
*Technical service Mazda mx-3.*
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer: