VAST zittende remmen
Moderator: Moderators
- crazyarjan
- Pilot
- Berichten: 591
- Lid geworden op: 05 jun 2004, 23:59
- Locatie: leerdam
VAST zittende remmen
Hallo.. zoals bekend hebben de remmen van onze mazdaatjes de neiging vast zittende remmen te hebben.
Nu weet ik waar het probleem hem in zit... het volgende:
het is een beetje een vage foto maar je kunt wel zien dat er zware roestvorming is in het gat wat je ziet..
Deze roestvorming is de oorzaak van het vastzitten van de remklauw, de roest maakt de doorgang kleiner waardoor het rubber de geleidepen vastdrukt.
Oplossing:
Heel simpel, pak een dremel en probeer gelijkmatig de roest rondom weg te slijpen. Nu is het belangrijk het rubber goed schoonte maken en alvorens het weer terug te stoppenhet gat te smeren met rubberen vet net als bij het monteren van de geleidepen.
op deze manier zou het probleem opgelost moeten zijn.
Succes mocht je eraan willen beginnen...
Nu weet ik waar het probleem hem in zit... het volgende:
het is een beetje een vage foto maar je kunt wel zien dat er zware roestvorming is in het gat wat je ziet..
Deze roestvorming is de oorzaak van het vastzitten van de remklauw, de roest maakt de doorgang kleiner waardoor het rubber de geleidepen vastdrukt.
Oplossing:
Heel simpel, pak een dremel en probeer gelijkmatig de roest rondom weg te slijpen. Nu is het belangrijk het rubber goed schoonte maken en alvorens het weer terug te stoppenhet gat te smeren met rubberen vet net als bij het monteren van de geleidepen.
op deze manier zou het probleem opgelost moeten zijn.
Succes mocht je eraan willen beginnen...
To finish first, first you have to finish!
- Marcel_mx3
- Super-Pilot
- Berichten: 3291
- Lid geworden op: 18 jul 2003, 15:14
- Locatie: Purmerend
- Contacteer:
Bij mij was het al te laat: de korte glijbussen (daar zit maar een gedeeltelijk hoesje om en die was nog gescheurd ook) zat zowat in de klauw vastgeroest. Met de hamer en een lijmklem heb ik em er uiteindelijk toch uit weten te wringen. ik heb de glijbus toen vervangen en geprobeerd om het gat uit te schuren, misschien had ik inderdaad gewoon de dremel er op moeten zetten....
Misschien leuk om in Zweden die hele klauwen nog es uit mekaar te halen.
Misschien leuk om in Zweden die hele klauwen nog es uit mekaar te halen.
- crazyarjan
- Pilot
- Berichten: 591
- Lid geworden op: 05 jun 2004, 23:59
- Locatie: leerdam
Voor diegene die de geleidebussen eruit willen hebben. Als je een poelietrekker hebt, kan je hem ermee uit duwen. Ik heb er ook eerst met een hamer op lopen slaan, maar ik kreeg er geen beweging in. Toen met de poelietrekker geprobeerd, en 5 minuten later allebei de bussen eruit.
@Crazyarjan. Als je alles open hebt liggen kan je toch beter alle rubbers vernieuwen en niet zoals je hebt gedaan opnieuw gebruiken???
Ik heb in ieder geval een revisie setje gekocht, want bijna alle rubbertjes waren wel kapot.
@Crazyarjan. Als je alles open hebt liggen kan je toch beter alle rubbers vernieuwen en niet zoals je hebt gedaan opnieuw gebruiken???
Ik heb in ieder geval een revisie setje gekocht, want bijna alle rubbertjes waren wel kapot.
- martinenijenhuis
- Super-Pilot
- Berichten: 3346
- Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
- Locatie: Dronten
MarcX3 schreef:Waar kun je die nieuwe geleidebussen dan kopen?
Ik heb rondgebeld en iedereen incl de Mazda dealer zei dat ik een nieuwe remklauw moest kopen, wat ik een beetje onzin vind voor alleen een busje en eventueel een paar rubbers.
Heb t linksachter nodig.
ik weet niet of je ze los kan kopen!
maar, er bestaan iig completer revisie sets