Klusvriendje gezocht
Moderator: Moderators
- SkippyMX3
- Moderator
- Berichten: 967
- Lid geworden op: 11 jun 2011, 14:14
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Leersum
Re: Klusvriendje gezocht
Tuurlijk, altijd fotos plaatsen
Als t niet kan zoals t moet, dan moet t maar zoals t kan!!
- Groamer
- Co-Pilot
- Berichten: 100
- Lid geworden op: 21 dec 2015, 09:02
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1997
- Locatie: Rockanje
- Contacteer:
Re: Klusvriendje gezocht
De oude remmen moesten nodig aangepakt worden:
Enige frustratie omdat een remklauw volledig was vastgeroest....:
De nieuwe remschijven en -blokken van Brembo:
17' Dezent TD velgen met Hankook Ventus V12 Evo2 banden gekocht en gemonteerd:
Een foto halverwege het proces:
Het eindresultaat:
Enige frustratie omdat een remklauw volledig was vastgeroest....:
De nieuwe remschijven en -blokken van Brembo:
17' Dezent TD velgen met Hankook Ventus V12 Evo2 banden gekocht en gemonteerd:
Een foto halverwege het proces:
Het eindresultaat:
When speed gets in the blood, one must drive to live.
-
- Moderator
- Berichten: 1401
- Lid geworden op: 02 jul 2006, 20:30
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Maarssen
- Contacteer:
Re: Klusvriendje gezocht
Leuk om te zien, die foto's! Wat hebben jullie uiteindelijk moeten doen om die remklauw los te krijgen?
- Groamer
- Co-Pilot
- Berichten: 100
- Lid geworden op: 21 dec 2015, 09:02
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1997
- Locatie: Rockanje
- Contacteer:
Re: Klusvriendje gezocht
Wat hebben we niet gedaan is denk ik een betere vraag, haha.
Het is uiteindelijk gelukt met grof geweld.
We ramden een schroevendraaier tussen de schijf en een remblok en wrikten net zo lang totdat er beweging in kwam.
We zijn er denk ik wel een uurtje zoet mee geweest.
Het is uiteindelijk gelukt met grof geweld.
We ramden een schroevendraaier tussen de schijf en een remblok en wrikten net zo lang totdat er beweging in kwam.
We zijn er denk ik wel een uurtje zoet mee geweest.
When speed gets in the blood, one must drive to live.
- Groamer
- Co-Pilot
- Berichten: 100
- Lid geworden op: 21 dec 2015, 09:02
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1997
- Locatie: Rockanje
- Contacteer:
Re: Klusvriendje gezocht
Maandag mag ze op voor de APK!
Ik heb tussendoor met een groen kenteken rondgereden om alles te testen.
Ik heb nog niet volgas kunnen rijden,
omdat de remmen en de banden nog ingereden moeten worden.
Echter kan ik al wel zeggen dat de vermogenstoename aanzienlijk is.
Het geluid is ook lekker aanwezig zonder middendemper
Ik heb tussendoor met een groen kenteken rondgereden om alles te testen.
Ik heb nog niet volgas kunnen rijden,
omdat de remmen en de banden nog ingereden moeten worden.
Echter kan ik al wel zeggen dat de vermogenstoename aanzienlijk is.
Het geluid is ook lekker aanwezig zonder middendemper
When speed gets in the blood, one must drive to live.
-
- Moderator
- Berichten: 1401
- Lid geworden op: 02 jul 2006, 20:30
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Maarssen
- Contacteer:
Re: Klusvriendje gezocht
Goed dat het allemaal gelukt is en je nu weer een rijdende auto hebt. Is het uiteindelijk gelukt om binnen budget te blijven? En hoe is de APK verlopen?Groamer schreef:Maandag mag ze op voor de APK!
Ik heb tussendoor met een groen kenteken rondgereden om alles te testen.
Ik heb nog niet volgas kunnen rijden,
omdat de remmen en de banden nog ingereden moeten worden.
Echter kan ik al wel zeggen dat de vermogenstoename aanzienlijk is.
Het geluid is ook lekker aanwezig zonder middendemper
Hard rijden is genieten van het potentieel van je auto.
- Groamer
- Co-Pilot
- Berichten: 100
- Lid geworden op: 21 dec 2015, 09:02
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1997
- Locatie: Rockanje
- Contacteer:
Re: Klusvriendje gezocht
De auto is probleemloos door de APK gekomen!
Ik heb ondertussen zo'n 600 km gereden met het nieuwe blok.
De eerste 500 km vooral wat rustiger om de banden en remmen in te rijden.
Ik wilde ook zeker weten of ik geen lekkages had oid.
Ik kan met een gerust hart vertellen dat het blok in topstaat lijkt te verkeren.
Ik heb nergens lekkage en ik kon geen olieverbruik constateren.
Aangezien mijn oude motorblok overal lekte is het een verademing om niet om de 1500 km olie bij te moeten vullen.
Ik merk alleen wel dat het blok totaal niet efficiënt werkt met de ECU van de K8.
Ik rijd ongeveer 1 op 4 en ik heb niet het gevoel dat ik het volledige vermogen benut.
De auto is zeer zeker een stuk vlotter dan voorheen,
maar ik gok dat ik momenteel maar 170 pk heb.
Ik ben redelijk door het budget heen.
Dus voor nu heb ik in ieder geval een werkend geheel.
In de tussentijd kan ik sparen voor verdere reparaties en tuning.
Helaas is er aardig wat roestvorming op de bekende plekken (wielkasten, spoiler, achterklep, etc.).
Dat wordt waarschijnlijk de eerstvolgende stap: roest verwijderen.
Ik wil de auto uiteindelijk compleet over laten spuiten (waarschijnlijk in een donkerblauwe metallic kleur).
Maargoed, dat is voor de toekomst.
When speed gets in the blood, one must drive to live.
-
- New member
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 10 feb 2024, 18:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
- Bouwjaar: 178
Wanting every one of you a day filled with blessings and happiness!
Thrilled to observe this! Excellent facts and the level of detail distributed is excellent!
Thanks all of you!
Thanks all of you!
-
- New member
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 14 feb 2024, 10:45
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 713
Uninhibited dating for men
Keep your secret, no strings attached dating
Verified Ladies
Verified Ladies