Kleppendekselpakking
Moderator: Moderators
- clean mx-3
- Co-Pilot
- Berichten: 209
- Lid geworden op: 26 aug 2004, 19:21
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Betuwe
- Contacteer:
THX again
Xedos das duidelijke info. Ik durf t nu aan en ga t proberen.
die 10 nm gok ik wel. gewoon met beleid aandraaien begrijp ik.
Ik neem zeer zeker contact met je op als t een chaos word.
THX AGAIN!!!
die 10 nm gok ik wel. gewoon met beleid aandraaien begrijp ik.
Ik neem zeer zeker contact met je op als t een chaos word.
THX AGAIN!!!
- xedos
- Super-Pilot
- Berichten: 1213
- Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 2014
- Locatie: Heemskerk.
Geldt voor boutjes van de achterste pakking ook een aanhaalmoment van 10 nm? En moet je tijdens het monteren van de pakking deze aanbrengen met een soort afdichtingskit?
Wat zou er bij mij verkeerd gedaan kunnen zijn?[/quote]
Ja, ook voor de achterse klepdeksel geld ook 10 Nm. Ik heb zelf een dun laagje vloeibare pakking erop gesmeerd voor wat extra zekerheid.baat het niet dan schaad het niet zeg ik altijd. Wat ze fout gedaan zoude hebben is bijvoorbeeld te strak aangedraait of geen orginele pakking gebruikt.
Wat zou er bij mij verkeerd gedaan kunnen zijn?[/quote]
Ja, ook voor de achterse klepdeksel geld ook 10 Nm. Ik heb zelf een dun laagje vloeibare pakking erop gesmeerd voor wat extra zekerheid.baat het niet dan schaad het niet zeg ik altijd. Wat ze fout gedaan zoude hebben is bijvoorbeeld te strak aangedraait of geen orginele pakking gebruikt.
*Technical service Mazda mx-3.*
Ik heb mijn MXje (V6) 2 wk geleden voor een grote beurt gestuurd (daarna met vakantie). Probleempje was echter dat de pakkingen niet echt lekker meer waren. Maar i.v.m. vakanties en drukte hadden ze daar geen tijd voor gehad (lekkere grote beurt dan....). Ze hadden het er wel over dat het (denegrerend gezegd) gewoon een aantal boutjes losdraaien was en ong. 1 uur werk. Nou zat ik me idd af te vragen of dit zelf goed te doen was en of het een goed idee was om dit zelf te doen aangezien ik hier geen ervaring mee heb? Weet dus niet of het voor, achter of beide is en heb geen beschikking over een momentsleutel (of is dit zoiezo een mooie diepte investering?).
Wat ik me ook wel afvraag is het volgende. Zij hadden het er namelijk over dat zo'n pakkinkje practisch niets kostte. Zijn dit dan die dunne replica pakkingen of hebben we het over een andere pakking? Probleem is gewoon dat de olie idd in de cilinders komt, verbrand en je zo'n mooi pluimpje uit de uitlaat komt.
alvast bedankt
Wat ik me ook wel afvraag is het volgende. Zij hadden het er namelijk over dat zo'n pakkinkje practisch niets kostte. Zijn dit dan die dunne replica pakkingen of hebben we het over een andere pakking? Probleem is gewoon dat de olie idd in de cilinders komt, verbrand en je zo'n mooi pluimpje uit de uitlaat komt.
alvast bedankt
Ah bedankt, dan zit daar het verschil in. Had eigenlijk ff navraag moeten doen maar had een beetje haast. Maar dan zal het de kleppendekselpakking zijn. Hij had het idd wel over dat de olie om de kleppen te smeren wat in de cilinder kwam. Maar heb je hier nog een momentsleutel voor nodig? En is het echt gewoonweg zo makkelijk als de boutjes losdraaien, oude pakking verwijderen, schoonmaken, nieuwe monteren en alles weer vastdraaien? En waar haal je die pakkingen? Gewoon bij de Mazda dealer?