Maat remleiding en wartels
Moderator: Moderators
-
- New member
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
- Bouwjaar: 1996
Maat remleiding en wartels
Mensen,
Wat is de maat van de remleidingen van een mx3 V6 ? Dus de diameter. Wat is de maat van de wartels?
Leidingen naar achter zijn slecht, dus die wil ik vervangen door koperen leidingen met verse wartels. Dat doe ik vaker. Ik maak ze zelf, 5 meter koper kost 25 euro en wartels zijn ook niet duur.
Leuk klusje op de bank bij de tv.
Wat is de maat van de remleidingen van een mx3 V6 ? Dus de diameter. Wat is de maat van de wartels?
Leidingen naar achter zijn slecht, dus die wil ik vervangen door koperen leidingen met verse wartels. Dat doe ik vaker. Ik maak ze zelf, 5 meter koper kost 25 euro en wartels zijn ook niet duur.
Leuk klusje op de bank bij de tv.
- SkippyMX3
- Moderator
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1998
Re: Maat remleiding en wartels
Hoe bedoel je dit?? Ik heb ze ook wel eens vervangen maar volgens mij zijn dat gewoon standaard maten. Koop je bij de automaterialenzaak een rol koperleiding en vraag er n zakje wartels bij en je kunt beginnen
Als t niet kan zoals t moet, dan moet t maar zoals t kan!!
-
- New member
Je hebt verschillende diktes. 4 5 of 4,75 mm
De wartels hebben verschillende maten.
M10*1 of dikker of dunner en ander schroefdraad.
Als je dikkere leidingen maakt dan er op hoort zal de remwerking anders worden.
De wartels hebben verschillende maten.
M10*1 of dikker of dunner en ander schroefdraad.
Als je dikkere leidingen maakt dan er op hoort zal de remwerking anders worden.
- lenny-v
- Moderator
Goeie vraag, ik heb ze ook vaak zelf gemaakt maar ik heb bij de automaterialen zaak een 5m rol gekocht. Welke maat zou ik niet weten maar de meest gangbare in ieder geval. Het verschil tussen 4.50 of 4.75 zal niet zo'n verschil maken lijkt me
Wartels zijn M10 als ik me niet vergis, ook de gangbare maat wat je op de meeste auto's vind.
Wartels zijn M10 als ik me niet vergis, ook de gangbare maat wat je op de meeste auto's vind.
Kampioen Mx-3 Kartcompetitie 2014-2015!
-
- New member
Ok, ik heb een beetje gesteggeld. Heb de leidingen schoon gemaakt en vervolgens de boel ingespoten met spuit tectiel. De remslangen gingen perfect los, heb wel remleiding sleutels gebruikt. Die set heb ik al vaak gebruikt. Is een aanrader hoor!
Maar de leidingen zitten er nog gewoon onder.
Ik heb meteen de remolie even lekker door gespoeld, was niet heel mooi meer.
Ik heb voor de remolie akties een set die ik op een reserveband aansluit en die door lucht druk de olie er door jaagt.
Je zet de boel op druk , loopt naar achter , nippel open en met een slang de oude olie in een beker. Als beker vol is, dicht draaien en vul fles weer vullen. Ideaal.
Maar de leidingen zitten er nog gewoon onder.
Ik heb meteen de remolie even lekker door gespoeld, was niet heel mooi meer.
Ik heb voor de remolie akties een set die ik op een reserveband aansluit en die door lucht druk de olie er door jaagt.
Je zet de boel op druk , loopt naar achter , nippel open en met een slang de oude olie in een beker. Als beker vol is, dicht draaien en vul fles weer vullen. Ideaal.
- SkippyMX3
- Moderator
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
hoor je wel meer van van die setjes.
ik heb er zelf 1 die door er een compressor op aan te sluiten een onderdruk creeert. Zo hoef je alleen maar bij de klauw te zitten.
vloeistof word bijgevuld door er een voorraadflesje op te zetten
ik heb er zelf 1 die door er een compressor op aan te sluiten een onderdruk creeert. Zo hoef je alleen maar bij de klauw te zitten.
vloeistof word bijgevuld door er een voorraadflesje op te zetten
Als t niet kan zoals t moet, dan moet t maar zoals t kan!!
-
- New member
Nou ik had een vacuüm set, maar bij mij bleef er lucht lekken langs de ontluchtings nippel.