velgmaten een idee wat is de mening
Moderator: Moderators
- Donchaid
- Test-Pilot
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
- Bouwjaar: 1993
velgmaten een idee wat is de mening
Hallo ik wat ideeën over velgmaten bijvoorbeeld een 17" voor en een 18" achter of nog iets groter 18" voor en 19" achter
Zodat je wat meer band voor hebt en je een wat bredere band achter kan plaatsen
Zover ik kan vinden is de maximale maat eigenlijk alleen gebaseerd op de voor wielen vanwegen de kilometer afwijkingen door andere bandenmaten
Dus wat zijn daar de meningen over ben benieuwd
Zodat je wat meer band voor hebt en je een wat bredere band achter kan plaatsen
Zover ik kan vinden is de maximale maat eigenlijk alleen gebaseerd op de voor wielen vanwegen de kilometer afwijkingen door andere bandenmaten
Dus wat zijn daar de meningen over ben benieuwd
- Rooiepeen
- Pilot
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1992
Re: velgmaten een idee wat is de mening
Ik wil persoonlijk ooit nog eens kijken naar grotere wielen. Maar zit dan meer te denken aan breder. Een verschil ik grote lijkt mij niet heel erg mooi. Zo zou ik een 7,5j voor doen en een 9 of 10j achter. Beetje old scool formule 1
MazdaMx-3 Kartkampioen 2012/2013
- Donchaid
- Test-Pilot
Een verschil van 1" valt niet erg op als je 17" met 19"achter zie je wel heel erg en achter iets meer verlagen zodat je weer level komt
- sjaakk91
- Pilot
Grotere velgen worden achter geplaatst omdat een auto achterwielaandrijving heeft, dus wat meer grip dan heeft.
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Bouwjaar: 1991
- Contacteer:
Voor kom je moeilijk weg met bredere velgen dan 7,5j
Achter weet ik niet, misschien als je veel gaat rollen (wielkasten).
Persoonlijk merk ik met bredere banden niet direkt meer grip, misschien zelfs minder.
Achter weet ik niet, misschien als je veel gaat rollen (wielkasten).
Persoonlijk merk ik met bredere banden niet direkt meer grip, misschien zelfs minder.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
-
- Co-Pilot
Vergeet niet dat je het extra gewicht van grotere velgen ook in beweging moet brengen. Als je een KLZE hebt is dat niet zo'n punt, maar op de vrij koppelarme 1.8 en de 1.6 ga je dat zeker merken.
Op een MX-3 zou ik niet groter gaan dan 17". Maximale bandbreedte zou ik op 225 houden, rondom.
Een breedset wordt inderdaad meer gebruikt bij achterwiel aangedreven auto's. Dit om de balans meer te leggen op onderstuur ipv overstuur. Als je meer grip zoekt, zou ik op zoek gaan naar betere bandjes. De Toyo R1-R is bijvoorbeeld heel leuk voor z'n geld. Wil je nog wat extremer is de R888 daar ook nog. Maar dan wordt het in de regen wel oppassen.
Op een MX-3 zou ik niet groter gaan dan 17". Maximale bandbreedte zou ik op 225 houden, rondom.
Een breedset wordt inderdaad meer gebruikt bij achterwiel aangedreven auto's. Dit om de balans meer te leggen op onderstuur ipv overstuur. Als je meer grip zoekt, zou ik op zoek gaan naar betere bandjes. De Toyo R1-R is bijvoorbeeld heel leuk voor z'n geld. Wil je nog wat extremer is de R888 daar ook nog. Maar dan wordt het in de regen wel oppassen.
- SkippyMX3
- Moderator
- Bouwjaar: 1998
Er zijn ook grotere wielen van lichtgewicht materiaal.
Als t niet kan zoals t moet, dan moet t maar zoals t kan!!
- martinenijenhuis
- Super-Pilot
Rooiepeen schreef:Ik wil persoonlijk ooit nog eens kijken naar grotere wielen. Maar zit dan meer te denken aan breder. Een verschil ik grote lijkt mij niet heel erg mooi. Zo zou ik een 7,5j voor doen en een 9 of 10j achter. Beetje old scool formule 1
achter lekker breed
Het staat gewoon erg gaaf!
Zeker wanneer de mx laag is...
Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie
- Donchaid
- Test-Pilot
Mijn balans klopt straks toch niet meer maar dat word later wel opgelost ik vind het zelf wel mooi achter wielkast iets voller en om men teveel aan gewicht achter op te vangen achter iets breder voor gewoon 205 achter 225 ongeveer niet echt veel.breder dus