Opgedronken
Moderator: Moderators
-
- New member
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 14 mei 2014, 00:11
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 1993
Opgedronken
Beste mede Mazda fanaten!
Bij deze stel ik me even voor, niet met een mx3, maar een mx5.
De reden dat ik me hier heb aangemeld is dat ik al jaren ben aan het "dromen" over een échte motorswap.
Momenteel heb ik in mijn 93er miata een 1.8 uit een '99 model liggen, maar die swap is vrij plug en play.
In de tijd heb ik al een LS6 en bijna een 1UZ gehad liggen, maar na me weer eens bedacht te hebben is de LS6 weer verkocht.
Uiteindelijk ben ik tot de conclusie gekomen dat de ultieme motor voor een mx5 toch wel een K serie moet zijn en dan natuurlijk een KL :P.
Over het hoe en wat, en dan met name de bruikbaarheid van motoren voor mijn doel zal ik in een ander topic nog wel even van wal steken.
Het komt er in ieder geval op neer dat het geen standaard KL moet/kan gaan worden.
Aangezien ik toch al een Standalone, ITBs en een dry sump moet gaan steken om het geheel enigszins fatsoenlijk gedaan te kunnen krijgen kan ik netzogoed meteen full retard gaan.
Tot zover het verhaal, nu nog even een plaatje voor de vorm en het is af :P.
Bij deze stel ik me even voor, niet met een mx3, maar een mx5.
De reden dat ik me hier heb aangemeld is dat ik al jaren ben aan het "dromen" over een échte motorswap.
Momenteel heb ik in mijn 93er miata een 1.8 uit een '99 model liggen, maar die swap is vrij plug en play.
In de tijd heb ik al een LS6 en bijna een 1UZ gehad liggen, maar na me weer eens bedacht te hebben is de LS6 weer verkocht.
Uiteindelijk ben ik tot de conclusie gekomen dat de ultieme motor voor een mx5 toch wel een K serie moet zijn en dan natuurlijk een KL :P.
Over het hoe en wat, en dan met name de bruikbaarheid van motoren voor mijn doel zal ik in een ander topic nog wel even van wal steken.
Het komt er in ieder geval op neer dat het geen standaard KL moet/kan gaan worden.
Aangezien ik toch al een Standalone, ITBs en een dry sump moet gaan steken om het geheel enigszins fatsoenlijk gedaan te kunnen krijgen kan ik netzogoed meteen full retard gaan.
Tot zover het verhaal, nu nog even een plaatje voor de vorm en het is af :P.
- sjaakk91
- Pilot
- Berichten: 908
- Lid geworden op: 14 aug 2010, 18:28
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Baarn
Re: Opgedronken
Jaja, super dik. Ik ben zeker zeer benieuwd.
- lenny-v
- Moderator
- Berichten: 838
- Lid geworden op: 10 aug 2009, 20:50
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Dordrecht
Re: Opgedronken
Gaaf man, dat is een idee wat ook mij wel eens bezig houd. Veel succes
Kampioen Mx-3 Kartcompetitie 2014-2015!
- SkippyMX3
- Moderator
- Berichten: 967
- Lid geworden op: 11 jun 2011, 14:14
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Leersum
Re: Opgedronken
Dat word n interesant topic. Ben benieuwd
Als t niet kan zoals t moet, dan moet t maar zoals t kan!!
- Rooiepeen
- Pilot
- Berichten: 771
- Lid geworden op: 04 aug 2007, 07:00
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Almere
Re: Opgedronken
Naast de twee Mx-3's die ik bezit hebben we ook nog een Mx-5. Natuurlijk ook wel eens over nagedacht om een dikkere torro over te zetten maar dat zou geen makkie zijn. Ben erg benieuwd naar je project
MazdaMx-3 Kartkampioen 2012/2013
-
- New member
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 14 mei 2014, 00:11
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 1993
Re: Opgedronken
Thanks voor het welkom mensen!
Dit forum is toch nog wel wat actiever als ik had gedacht, dat is mooi :P!
Het is tegenwoordig vrij "gemakkelijk" om een K in een mx5 te leggen, een vrouw(!) in Engeland maakt tegenwoordig swap kitjes voor een niet onnozele prijs.
Helaas kan een K serie blijkbaar niet heel goed tegen het in de lengterichting geplaatst te worden zonder de smering te verbeteren, dus een dry sump is wel een pre.
Helaas is een hoop engelstalige info over de KLDE/ZE nogal achterhaald of specifiek voor de amerikaanse markt.
Waar ik bijvoorbeeld weinig over kan vinden is het aanbod van gesmede zuigers, drijfstangen, agressievere nokkenassen en versterkte klepbediening.
Het zal in ieder geval wel een redelijk lange termijn project worden, maar aangezien ik sinds kort eindelijk over een garage beschik om in te klussen kon er toch nog wel eens snel schot in de zaak komen.
Mijn 1.8 swap heb ik op straat gedaan, met slechts twee krikken en een dopsleutelsetje, dat was toch verre van ideaal :P.
Dit forum is toch nog wel wat actiever als ik had gedacht, dat is mooi :P!
Het is tegenwoordig vrij "gemakkelijk" om een K in een mx5 te leggen, een vrouw(!) in Engeland maakt tegenwoordig swap kitjes voor een niet onnozele prijs.
Helaas kan een K serie blijkbaar niet heel goed tegen het in de lengterichting geplaatst te worden zonder de smering te verbeteren, dus een dry sump is wel een pre.
Helaas is een hoop engelstalige info over de KLDE/ZE nogal achterhaald of specifiek voor de amerikaanse markt.
Waar ik bijvoorbeeld weinig over kan vinden is het aanbod van gesmede zuigers, drijfstangen, agressievere nokkenassen en versterkte klepbediening.
Het zal in ieder geval wel een redelijk lange termijn project worden, maar aangezien ik sinds kort eindelijk over een garage beschik om in te klussen kon er toch nog wel eens snel schot in de zaak komen.
Mijn 1.8 swap heb ik op straat gedaan, met slechts twee krikken en een dopsleutelsetje, dat was toch verre van ideaal :P.
- DJ_MIKE
- Site Admin
- Berichten: 1852
- Lid geworden op: 19 okt 2005, 16:05
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: amersfoort
Re: Opgedronken
Welkom hier.
Ben benieuwd wat het wordt
Ben benieuwd wat het wordt
-
- Co-Pilot
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 21 apr 2013, 20:20
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Fryslân
Re: Opgedronken
Nice!! Mazda had de K-serie sowieso in de lengterichting moeten plaatsen. De MX-6 en de MX-3 zijn perfect voor RWD...
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
Re: Opgedronken
Welkom op het forum.
Ontzettend leuk project !!
Heb je ook de link naar wat bekende Mx5'en die de conversie kit hebben ?
Tot nu toe ken ik de ford probe die een mx5 adapter plaat heeft gebruikt.
Als je kijkt naar mijn project in het projectengedeelte kan je wat meer informatie terugvinden over aftermarket zuigers, drijfstangen etc.
Ontzettend leuk project !!
Heb je ook de link naar wat bekende Mx5'en die de conversie kit hebben ?
Tot nu toe ken ik de ford probe die een mx5 adapter plaat heeft gebruikt.
Als je kijkt naar mijn project in het projectengedeelte kan je wat meer informatie terugvinden over aftermarket zuigers, drijfstangen etc.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences