Ok, en je doet geen aangepaste voor de JE-50?
en de kl02 curved is wel aangepast met vris, fuel en timing?
Fullsize chip's
Moderator: Moderators
-
- Pilot
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Utrecht
k ben er wel een bezig geweest voor de je-50 .
Maar deze chip liep niet goed .
Probleem zat hem ergens in de fuel en timing maps maar waarom deze niet goed liep weet ik niet .
Maar de gewone kl31 heb ik ook .
Nadeel is alleen dat deze te rijk loopt in hoge toeren .
Voor de kl02 heb ik ze voor de longneck , curvedneck , klg4 en de klde intake .
Deze chip is zeker weten goed en gaf mij 10whp meer op de dyno dan met de kl31 chip .
Heb er nog 1 gemaakt waar ik zelf mee rij maar die moet ik nog eerst vergelijken op de dyno .
Maar de billendyno geeft kwa gevoel wel meer vermogen .
Maar zoals ik zeg moet ik deze eerst op de dyno bekijken .
Maar deze chip liep niet goed .
Probleem zat hem ergens in de fuel en timing maps maar waarom deze niet goed liep weet ik niet .
Maar de gewone kl31 heb ik ook .
Nadeel is alleen dat deze te rijk loopt in hoge toeren .
Voor de kl02 heb ik ze voor de longneck , curvedneck , klg4 en de klde intake .
Deze chip is zeker weten goed en gaf mij 10whp meer op de dyno dan met de kl31 chip .
Heb er nog 1 gemaakt waar ik zelf mee rij maar die moet ik nog eerst vergelijken op de dyno .
Maar de billendyno geeft kwa gevoel wel meer vermogen .
Maar zoals ik zeg moet ik deze eerst op de dyno bekijken .
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
Re: Fullsize chip's
Zat dit weer es door te lezen, rijd nu een redelijk tijdje rond met de chip.
Ik vroeg me eigenlijk af waarom het niet mogelijk is een juiste chip te maken die niet gebruik hoeft te maken van een afpr?
Als de Fullsize chip nu eigenlijk te arm loopt, waarom is het niet mogelijk deze iets rijker weer te laten lopen?
Geen verstand van chippen, maar vroeg het me af.
Zou je er trouwens problemen mee hebben de fuelmaps en timingmaps openbaar te maken?
Ik vroeg me eigenlijk af waarom het niet mogelijk is een juiste chip te maken die niet gebruik hoeft te maken van een afpr?
Als de Fullsize chip nu eigenlijk te arm loopt, waarom is het niet mogelijk deze iets rijker weer te laten lopen?
Geen verstand van chippen, maar vroeg het me af.
Zou je er trouwens problemen mee hebben de fuelmaps en timingmaps openbaar te maken?
-
- Pilot
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Utrecht
Re: Fullsize chip's
Ik maak er geen geheim van hoor .
De chips progammeer ik zelf kwa fuel en timing . (Aanpassen van de bin file)
Echter weet ik niet hoe je dit helemaal moet uitrekenen .
De fuel en timing moeten namelijk juist afgestemt zijn op elkaar .
Je kan nammelijk niet zomaar je fuel maps verrijken omdat je timing dan weer niet klopt met de hoeveel heid brandstof .
Aanpassen van je brandstof betekent dus dat je timing iets moet vervroegen of verlaten .
Hoe deze verhoudingen zijn weet ik niet .
De fuel en timing maps krijg ik ook van iemand anders die deze dus getest heeft op een dyno .
De probinator chips leveren wel meer vermogen alleen het gevaar van deze chip is is dat de timing erg max staat . (Wat je vroeg in de PB)
Iedere motor loopt anders en de probinator chip is gemaakt voor een specifieke motor setup .
Zet maar eens 3 mx3 blokken op een dyno en je zal zien dat ieder blok een andere a/f ration heeft .
De chips die ik heb zitten safe op een stock fpr .
Wil je je a/f ration aanpassen door meer of minder benzine te geven dan zal je een afpr moeten gebruiken .
Stock fpr's zitten rond de 40 a 42 psi als ik het goed heb .
Hier loopt de chip goed op maar op 45 psi is er bv iets meer vermogen te krijgen .
De fuel maps zijn gemaakt voor 95 octaan .
De kl31 ecu's zijn gemaakt voor 102 octaan en wat je vaak ziet is dat deze chip's te rijk gaan lopen omdat de brandstof eigenlijk te arm is voor de timing maps .
Gevolg is dat de ecu teveel brandstof inspuit en je a/f ration op loopt omdat je timing maps die niet kunnen compenseren .
Deze zijn echter gemaakt voor 102 octaan .
Je zou met een afpr je a/f ration beter kunnen krijgen alleen verlies je hier dus vermogen mee omdat je fuel en timing dan weer niet kloppen .
En fuel en timing maps zijn allemaal cijfers .
En die cijfers vertellen je niks .
Je moet ze allemaal 1 voor 1 uitrekenen en dan krijg je dus cijfers die voor ons lees baar zijn .
Als je de fuel en timing maps naast elkaar legt dan kan je een beetje een beeld krijgen van hoe of wat .
Maar dan nog is het maar de vraag wat er gebeurd als je de fuel of timing aanpast .
Dit zie je pas echt op een dyno .
De chips progammeer ik zelf kwa fuel en timing . (Aanpassen van de bin file)
Echter weet ik niet hoe je dit helemaal moet uitrekenen .
De fuel en timing moeten namelijk juist afgestemt zijn op elkaar .
Je kan nammelijk niet zomaar je fuel maps verrijken omdat je timing dan weer niet klopt met de hoeveel heid brandstof .
Aanpassen van je brandstof betekent dus dat je timing iets moet vervroegen of verlaten .
Hoe deze verhoudingen zijn weet ik niet .
De fuel en timing maps krijg ik ook van iemand anders die deze dus getest heeft op een dyno .
De probinator chips leveren wel meer vermogen alleen het gevaar van deze chip is is dat de timing erg max staat . (Wat je vroeg in de PB)
Iedere motor loopt anders en de probinator chip is gemaakt voor een specifieke motor setup .
Zet maar eens 3 mx3 blokken op een dyno en je zal zien dat ieder blok een andere a/f ration heeft .
De chips die ik heb zitten safe op een stock fpr .
Wil je je a/f ration aanpassen door meer of minder benzine te geven dan zal je een afpr moeten gebruiken .
Stock fpr's zitten rond de 40 a 42 psi als ik het goed heb .
Hier loopt de chip goed op maar op 45 psi is er bv iets meer vermogen te krijgen .
De fuel maps zijn gemaakt voor 95 octaan .
De kl31 ecu's zijn gemaakt voor 102 octaan en wat je vaak ziet is dat deze chip's te rijk gaan lopen omdat de brandstof eigenlijk te arm is voor de timing maps .
Gevolg is dat de ecu teveel brandstof inspuit en je a/f ration op loopt omdat je timing maps die niet kunnen compenseren .
Deze zijn echter gemaakt voor 102 octaan .
Je zou met een afpr je a/f ration beter kunnen krijgen alleen verlies je hier dus vermogen mee omdat je fuel en timing dan weer niet kloppen .
En fuel en timing maps zijn allemaal cijfers .
En die cijfers vertellen je niks .
Je moet ze allemaal 1 voor 1 uitrekenen en dan krijg je dus cijfers die voor ons lees baar zijn .
Als je de fuel en timing maps naast elkaar legt dan kan je een beetje een beeld krijgen van hoe of wat .
Maar dan nog is het maar de vraag wat er gebeurd als je de fuel of timing aanpast .
Dit zie je pas echt op een dyno .
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
Re: Fullsize chip's
Oke, bedankt voor de uitgebreide toelichting.