K8DE vs. K8ZE (JDM K8)
Moderator: Moderators
-
- Co-Pilot
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 21 apr 2013, 20:20
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Fryslân
K8DE vs. K8ZE (JDM K8)
Hallo,
Ik kwam er vandaag achter dat er ook een K8ZE bestaat. (Jap spec)
Deze levert een handjevol pk's meer als onze K8DE (145 pk).
Ik vraag me af of iemand weet wat er precies anders is aan deze blokken? Is dit bijv de ECU, of nokkenassen, krukas, inlaat oid?
Gr. Thys
Ik kwam er vandaag achter dat er ook een K8ZE bestaat. (Jap spec)
Deze levert een handjevol pk's meer als onze K8DE (145 pk).
Ik vraag me af of iemand weet wat er precies anders is aan deze blokken? Is dit bijv de ECU, of nokkenassen, krukas, inlaat oid?
Gr. Thys
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
Re: K8DE vs. K8ZE (JDM K8)
Volgens mij is de K8ZE een ODB2 motor, de inlaat lijkt heel veel op die van een KF(DE/ZE), de 2.0l v6 variant.
Ook een soort straight neck inlaat.
Ook is er een specifieke ECU die een iets hogere redline heeft en waarschijnlijk iets agressievere tune heeft gekregen.
De k8ze heeft ook geen egr (niet nodig in Japan)
Al met al... 9pk erbij !!
Ook een soort straight neck inlaat.
Ook is er een specifieke ECU die een iets hogere redline heeft en waarschijnlijk iets agressievere tune heeft gekregen.
De k8ze heeft ook geen egr (niet nodig in Japan)
Al met al... 9pk erbij !!
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
-
- Co-Pilot
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 21 apr 2013, 20:20
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Fryslân
Re: K8DE vs. K8ZE (JDM K8)
Zal dan wel in de inlaat zitten? Het vermogen van de K8DE is bij 6700 toeren en die van de K8ZE bij 7000 rpm.
EGR heb ik ook niet. Stekkertjes eruit.
EGR heb ik ook niet. Stekkertjes eruit.
Re: K8DE vs. K8ZE (JDM K8)
Inlaat, ECU, geen egr, andere uitlaat.
Er zijn best veel varianten van die V6's.
1.8:
k8 OBD I, 133 pk
k8 OBD II, 129 pk
K8-ZE, 144pk
2.0:
KF-DE, 140 pk
KF-ZE, 160 pk
KF-ZE Type R, 170 PK
2.5:
KL-DE, 165, 168 & 174 pk (ondere ander ook de "ZE" van een millenia.
KL-ZE, Curved J-spec, 196 pk
KL-ZE, Straight J-Spec, 199 pk
KL-G4, 170 pk
en dan is er nog de factory J-Spec OEM "hybrid": Hoog compressie zuigers, KL-DE koppen, KLZE intake. pk ??? zal wel rond 190 liggen.
Er zijn best veel varianten van die V6's.
1.8:
k8 OBD I, 133 pk
k8 OBD II, 129 pk
K8-ZE, 144pk
2.0:
KF-DE, 140 pk
KF-ZE, 160 pk
KF-ZE Type R, 170 PK
2.5:
KL-DE, 165, 168 & 174 pk (ondere ander ook de "ZE" van een millenia.
KL-ZE, Curved J-spec, 196 pk
KL-ZE, Straight J-Spec, 199 pk
KL-G4, 170 pk
en dan is er nog de factory J-Spec OEM "hybrid": Hoog compressie zuigers, KL-DE koppen, KLZE intake. pk ??? zal wel rond 190 liggen.
- martinenijenhuis
- Super-Pilot
- Berichten: 3346
- Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
- Locatie: Dronten
Re: K8DE vs. K8ZE (JDM K8)
een kleine correctie
k8 obd 1 heeft 136 pk en de
k8 obd 2 heeft 132 pk
overigens zijn deze kleine verschillen niet merkbaar! En het was iets voor het milieu onzin gedoe...
Groetjes M&M
k8 obd 1 heeft 136 pk en de
k8 obd 2 heeft 132 pk
overigens zijn deze kleine verschillen niet merkbaar! En het was iets voor het milieu onzin gedoe...
Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie
- SkippyMX3
- Moderator
- Berichten: 967
- Lid geworden op: 11 jun 2011, 14:14
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Leersum
Re: K8DE vs. K8ZE (JDM K8)
Heeft een curved neck ZE ook al 196 pk?? Ik dacht dat die rond de 180 zaten
En waar staat J spec eigenlijk voor??
En waar staat J spec eigenlijk voor??
Als t niet kan zoals t moet, dan moet t maar zoals t kan!!
- MX3-Deboesj
- New member
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 03 nov 2010, 12:39
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Koningsbosch
- Contacteer:
Re: K8DE vs. K8ZE (JDM K8)
J Spec betekend Japanese Spec (JDM)
Wat heeft de 92' eronder zitten? Obd1 toch?
Wat heeft de 92' eronder zitten? Obd1 toch?
-
- Co-Pilot
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 21 apr 2013, 20:20
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Fryslân
Re: K8DE vs. K8ZE (JDM K8)
'92 is obd1 indd.
- SkippyMX3
- Moderator
- Berichten: 967
- Lid geworden op: 11 jun 2011, 14:14
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Leersum
Re: K8DE vs. K8ZE (JDM K8)
MX3-Deboesj schreef:J Spec betekend Japanese Spec (JDM)
Ja dus?? Zegt dat iets over het blok??
Als t niet kan zoals t moet, dan moet t maar zoals t kan!!
- sjaakk91
- Pilot
- Berichten: 908
- Lid geworden op: 14 aug 2010, 18:28
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Baarn
Re: K8DE vs. K8ZE (JDM K8)
Dat het een Japans blok is en dan meer vermogen heeft.