K8DE vs. K8ZE (JDM K8)

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

matthyssie
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 164
Lid geworden op: 21 apr 2013, 20:20
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: Fryslân

K8DE vs. K8ZE (JDM K8)

Bericht door matthyssie »

Hallo,

Ik kwam er vandaag achter dat er ook een K8ZE bestaat. (Jap spec)
Deze levert een handjevol pk's meer als onze K8DE (145 pk).

Ik vraag me af of iemand weet wat er precies anders is aan deze blokken? Is dit bijv de ECU, of nokkenassen, krukas, inlaat oid?

Gr. Thys
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Re: K8DE vs. K8ZE (JDM K8)

Bericht door WhiteFinish »

Volgens mij is de K8ZE een ODB2 motor, de inlaat lijkt heel veel op die van een KF(DE/ZE), de 2.0l v6 variant.
Ook een soort straight neck inlaat.

Ook is er een specifieke ECU die een iets hogere redline heeft en waarschijnlijk iets agressievere tune heeft gekregen.
De k8ze heeft ook geen egr (niet nodig in Japan)

Al met al... 9pk erbij !!
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
matthyssie
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 164
Lid geworden op: 21 apr 2013, 20:20
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: Fryslân

Re: K8DE vs. K8ZE (JDM K8)

Bericht door matthyssie »

Zal dan wel in de inlaat zitten? Het vermogen van de K8DE is bij 6700 toeren en die van de K8ZE bij 7000 rpm.

EGR heb ik ook niet. Stekkertjes eruit. :mrgreen:
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Re: K8DE vs. K8ZE (JDM K8)

Bericht door JForce »

Inlaat, ECU, geen egr, andere uitlaat.


Er zijn best veel varianten van die V6's.

1.8:

k8 OBD I, 133 pk
k8 OBD II, 129 pk
K8-ZE, 144pk

2.0:

KF-DE, 140 pk
KF-ZE, 160 pk
KF-ZE Type R, 170 PK

2.5:

KL-DE, 165, 168 & 174 pk (ondere ander ook de "ZE" van een millenia.
KL-ZE, Curved J-spec, 196 pk
KL-ZE, Straight J-Spec, 199 pk
KL-G4, 170 pk

en dan is er nog de factory J-Spec OEM "hybrid": Hoog compressie zuigers, KL-DE koppen, KLZE intake. pk ??? zal wel rond 190 liggen.
Gebruikersavatar
martinenijenhuis
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3346
Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
Locatie: Dronten

Re: K8DE vs. K8ZE (JDM K8)

Bericht door martinenijenhuis »

een kleine correctie

k8 obd 1 heeft 136 pk en de
k8 obd 2 heeft 132 pk

overigens zijn deze kleine verschillen niet merkbaar! En het was iets voor het milieu onzin gedoe...

Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie

Afbeelding
Gebruikersavatar
SkippyMX3
Moderator
Moderator
Berichten: 967
Lid geworden op: 11 jun 2011, 14:14
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Leersum

Re: K8DE vs. K8ZE (JDM K8)

Bericht door SkippyMX3 »

Heeft een curved neck ZE ook al 196 pk?? Ik dacht dat die rond de 180 zaten

En waar staat J spec eigenlijk voor??
Als t niet kan zoals t moet, dan moet t maar zoals t kan!!

Afbeelding
Gebruikersavatar
MX3-Deboesj
New member
New member
Berichten: 33
Lid geworden op: 03 nov 2010, 12:39
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: Koningsbosch
Contacteer:

Re: K8DE vs. K8ZE (JDM K8)

Bericht door MX3-Deboesj »

J Spec betekend Japanese Spec (JDM)

Wat heeft de 92' eronder zitten? Obd1 toch?
Afbeelding
matthyssie
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 164
Lid geworden op: 21 apr 2013, 20:20
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: Fryslân

Re: K8DE vs. K8ZE (JDM K8)

Bericht door matthyssie »

'92 is obd1 indd.
Gebruikersavatar
SkippyMX3
Moderator
Moderator
Berichten: 967
Lid geworden op: 11 jun 2011, 14:14
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Leersum

Re: K8DE vs. K8ZE (JDM K8)

Bericht door SkippyMX3 »

MX3-Deboesj schreef:J Spec betekend Japanese Spec (JDM)


Ja dus?? Zegt dat iets over het blok??
Als t niet kan zoals t moet, dan moet t maar zoals t kan!!

Afbeelding
Gebruikersavatar
sjaakk91
Pilot
Pilot
Berichten: 908
Lid geworden op: 14 aug 2010, 18:28
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: Baarn

Re: K8DE vs. K8ZE (JDM K8)

Bericht door sjaakk91 »

Dat het een Japans blok is en dan meer vermogen heeft.
Afbeelding
Plaats reactie