De slang die jij bedoeld zit aangesloten op beide koppen. Het ventiel op je voorste kleppendeksel zit idd na de gasklep. Waarvoor dit allemaal is geen idee;)
Mazda Mx-3 2.5L KLDE '92
Horsepower is how hard you hit the wall --Torque is how far you take the wall with you
De reden dat ik dit vraag is omdat ik wellicht een andere inlaat wil monteren en dat wil ik alles vanaf de gasklep doen. Maar ik vraag me dan af of die slang aangesloten moet blijven of dat er ook een filtertje op kan en gewoon los kan blijven liggen.
WhiteFinish schreef:Emissie, onverbrande dampen worden weer terug in de motor geleid en opnieuw verbrand.
Voor overdruk in het kleppendeksel lijkt me dan? Lijkt me sterk dat het onverbrande dampen zijn aangezien de lucht in het kleppendeksel niet in aanraking komt met de verbranding in de cilinder.
lenny-v schreef:Kan je loslaten, ik heb ook een CAI en heb die slang niet aangesloten
De carterdampen worden door die slang weggevoerd, als de zuiger naar beneden komt krijg je een overdruk in je carter. Die overdruk kan weg door die slang en word de inlaat ingezogen.
Klopt dit heet carterventilatie. Vroeger bij oude auto's werd dit gewoon afgevoerd naar de buitenlucht. Nu opnieuw aangezogen en verbrand. Net als de benzine dampen uit de tank.
Kan , ik heb hem ook gewoon open liggen Monteer wel een catchtankje of een slangetje of iets anders, want zo nu en dan bij hoge toeren sputtert er een druppeltje olie uit die op de stekker van de benzinerail valt. Bij mij zat die stekker vol olie