Twijfel bij aanschaf mx3 1.6 sohc USA modell

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
lenny-v
Moderator
Moderator
Berichten: 838
Lid geworden op: 10 aug 2009, 20:50
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Dordrecht

Re: Twijfel bij aanschaf mx3 1.6 sohc USA modell

Bericht door lenny-v »

Mijn 1.8 v6 rijd zuiniger dan de meeste 4 cilinders ;D ( woonwerk verkeer 1 op 10,5) en die km stand van die Usa v6 op marktplaats zou ik niet naar kijken, wie weet hoeveel die 1.6 gelopen heeft aangezien er een andere teller in zit. ;) Er zijn zat goeie mazda's die ver over de 2 ton aan km hebben en die spik en span zijn :duim1:
Kampioen Mx-3 Kartcompetitie 2014-2015!
Gebruikersavatar
SkippyMX3
Moderator
Moderator
Berichten: 967
Lid geworden op: 11 jun 2011, 14:14
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Leersum

Re: Twijfel bij aanschaf mx3 1.6 sohc USA modell

Bericht door SkippyMX3 »

Met mijn 1.8 haalde ik 1 op 10. Met mn 2.5 rij ik 1 op 8
Als t niet kan zoals t moet, dan moet t maar zoals t kan!!

Afbeelding
matthyssie
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 164
Lid geworden op: 21 apr 2013, 20:20
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: Fryslân

Re: Twijfel bij aanschaf mx3 1.6 sohc USA modell

Bericht door matthyssie »

Ik rijd ongeveer 1 op 8.5-9 met m'n 1.8 V6. Maar dat ben ik, met een beetje normaal rijden is 1 op 10 prima te halen.



Maar er wordt hier gesproken over automatische gordels? Wat moet ik me daar bij voorstellen?
henn12
New member
New member
Berichten: 31
Lid geworden op: 01 jan 2014, 02:13
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1992

Re: Twijfel bij aanschaf mx3 1.6 sohc USA modell

Bericht door henn12 »

Hoi Automatiche gordels waren verplicht vanaf 1988 tot 1993 of de fabrikant moest een airbag plaatsen ( was een wet)

Automatische gordels houd in dat er een gordel deel langs de deurstijl glijd van af je schouders gedeeltde. Meeste usa versie's hebben dit, zoals de ford probe of usa Mazda 323 van 1992/1993. Als je het contact aandraait dan komt de gordel naar je toe als het ware (hoeft precies niks te doen) En als je een deur open doet dan gaat de gordel van je weg.

Hier een video zodat je het totale plaatje ziet. Het is echt exclusief !!! Linkje: (van een usa 323 1992 denk ik.)

http://www.youtube.com/watch?v=NPPPdGDhDOY
matthyssie
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 164
Lid geworden op: 21 apr 2013, 20:20
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: Fryslân

Re: Twijfel bij aanschaf mx3 1.6 sohc USA modell

Bericht door matthyssie »

Wat ontzettend gaaf!! :mrgreen:
Gebruikersavatar
xedos
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 2014
Locatie: Heemskerk.

Re: Twijfel bij aanschaf mx3 1.6 sohc USA modell

Bericht door xedos »

alleen was deze gordel dik APK afkeur.
*Technical service Mazda mx-3.*
henn12
New member
New member
Berichten: 31
Lid geworden op: 01 jan 2014, 02:13
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1992

Re: Twijfel bij aanschaf mx3 1.6 sohc USA modell

Bericht door henn12 »

kijk even bij mijn andere forum over deze auto ik ga hem toch niet kopen. De eigenaar van de auto die bij een handelaar staat doet erg vaag want toen ik zijn nummer wilde wou hij die niet geven. Hij wou de auto wel keuren en weer brengen naar de showroom waar hij staat bij de handelaar(eigenaar heeft een eigen apk garage). Dan vraag je je af waarom hij afstand neemt is er wat mis met de auto??? die handelaar is ook niet echt te vertrouwen want voordat ik wegging heb ik de handelaar nog gesproken. De apk kon zo snel gedaan worden maar toen ik aankwam was het een heel ander verhaal. Ik moest maar ff 750 aanbetalen (volle bedrag) en maandag de auto ophalen met nieuwe apk. (dus dan heb ik treinkaartje betaald van 13.50 en 80 km voor niks gemaakt.) Ik zei 700 met apk en de eigenaar wou 750 met apk maandag ophalen. Plus het feit dat de papieren er nog moesten komen van de eigenaar (wat een voorbereiding van de handelaar zeg)

Ik heb wel de auto gestart en stukje naar voren gereden en naar achter want een van de banden waren zacht van het lange stilstaan. De motor klonk niet goed afgesteld en liep rijk, Toen werd mij verteld dat de auto nieuwe motor heeft gekregen en toen meteen de koppeling vervangen werd, Koppeling voelde goed deze keer. Misschien omdat de motor aan was en de koppelingspomp werkte. Tevens merkte ik een klein plasje on de motor nadat ik hem had gestart normaal? volgens de verkoper was dit condens maar de auto heeft geen airco????

Ik kon de auto meenemen zo voor 700 zonder apk of 750 met apk maar dan wel maandag.

Ik ga denk ik die andere v6 eens bekijken van 999 die wel bij een nette bedrijf staat met apk van november/december meen ik.

Wat ik me wel afvraag is wat jullie zouden doen in mijn geval mede mx-3 liefhebbers????? BTW de auto heeft geen linkerspiegelglas dus apk afkeur volgens mij???
Gebruikersavatar
DJ_MIKE
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1852
Lid geworden op: 19 okt 2005, 16:05
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: amersfoort

Re: Twijfel bij aanschaf mx3 1.6 sohc USA modell

Bericht door DJ_MIKE »

Ik had hem ook zeker laten staan.
Als ze je zo behandelen
Plaats reactie