Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.
Moderator: Moderators
roadrunner88
New member
Berichten: 4 Lid geworden op: 18 mar 2013, 13:06
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1993
Locatie: lemmer
Bericht
door roadrunner88 » 17 jul 2013, 21:20
hallo.
ik heb een probleem met mijn k8de.
als ik een bocht neem of helling op rijd met nog een kwart tank valt soms de auto spontaan uit.
en start na een paar seconden ook gewoon weer.
wat kan het zijn .
gr klaas
Break neck hard racer.....
SkippyMX3
Moderator
Berichten: 967 Lid geworden op: 11 jun 2011, 14:14
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Leersum
Bericht
door SkippyMX3 » 17 jul 2013, 21:24
Moet ie wel recht hebben gestaan als je m weer start of start ie ook tegen de helling op?? Anders lijkt t haast of je brandstof terug loopt. Weet alleen niet of dat geregelt word vanuit je pomp of dat daar een ander onderdeel voor bedacht is
Als t niet kan zoals t moet, dan moet t maar zoals t kan!!
roadrunner88
New member
Berichten: 4 Lid geworden op: 18 mar 2013, 13:06
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1993
Locatie: lemmer
Bericht
door roadrunner88 » 17 jul 2013, 21:40
als ik em weer start staat ie idd weer recht ja. zou het ook aan brandstofpomp kunnen liggen dan en is die van een probe hetzelfde ?
Break neck hard racer.....
SkippyMX3
Moderator
Berichten: 967 Lid geworden op: 11 jun 2011, 14:14
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Leersum
Bericht
door SkippyMX3 » 17 jul 2013, 23:32
Ik weet dat er iets in je brandstofsysteem zit, n soort van klepje ofzo, die zorgt er voor dat je brandstof door zwaartekracht nie terug kan lopen. Maar ofdat dat in je tank zit, in je brandstof galerij of ergens anders weet ik niet. Ik heb ook geen idee welke brandstofpompen er allemaal op kunnen
Als t niet kan zoals t moet, dan moet t maar zoals t kan!!
lenny-v
Moderator
Berichten: 838 Lid geworden op: 10 aug 2009, 20:50
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Dordrecht
Bericht
door lenny-v » 18 jul 2013, 09:31
Ik denk eerder dat je luchtinlaatbuis gescheurd is, ik zou die er even afhalen en rondom goed bekijken tussen de ribbels
. Als je een bocht maakt kantelt je blok iets en trekt zo de scheur open, de motor krijgt meer lucht dan de luchtmassameter meet en valt uit.
Kampioen Mx-3 Kartcompetitie 2014-2015!
roadrunner88
New member
Berichten: 4 Lid geworden op: 18 mar 2013, 13:06
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1993
Locatie: lemmer
Bericht
door roadrunner88 » 18 jul 2013, 10:30
lucht inlaat buis is goed heb ik 3 weken terug net een nieuwe op gezet :P ga straks naar de sloop staat nog een k8de haal ik de pomp uit en ga ik gewoon proberen thnx in ieder geval.
Break neck hard racer.....
marcel v6
Super-Pilot
Berichten: 3733 Lid geworden op: 14 feb 2005, 15:50
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1994
Locatie: Omg.Noord Holland
Contacteer:
Bericht
door marcel v6 » 18 jul 2013, 12:08
Brandstof pomp verstopt.
Heb het zelfde probleem gehad.
Als die geribbelde buis nieuw is het je brandstofpomp
2,5L V6 KLZE Curved Neck.
roadrunner88
New member
Berichten: 4 Lid geworden op: 18 mar 2013, 13:06
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1993
Locatie: lemmer
Bericht
door roadrunner88 » 18 jul 2013, 16:52
Ik heb er een andere brandstof pomp ingezet en start nu ook veel directer. Nog geen rare dingen tijdens rijden gehad dus probleem is hoop ik nu wel opgelost. Bedankt nogmaals.
Break neck hard racer.....
lenny-v
Moderator
Berichten: 838 Lid geworden op: 10 aug 2009, 20:50
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Dordrecht
Bericht
door lenny-v » 18 jul 2013, 21:13
mooi
Kampioen Mx-3 Kartcompetitie 2014-2015!
marcel v6
Super-Pilot
Berichten: 3733 Lid geworden op: 14 feb 2005, 15:50
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1994
Locatie: Omg.Noord Holland
Contacteer:
Bericht
door marcel v6 » 20 jul 2013, 10:43
Mooi dat het opgelost is
2,5L V6 KLZE Curved Neck.