@MX3V6_DH
Moderator: Moderators
-
- Moderator
- Berichten: 1401
- Lid geworden op: 02 jul 2006, 20:30
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Maarssen
- Contacteer:
Re: @MX3V6_DH
Sinds afgelopen zaterdag ben ik trotse bezitter van niet één maar twee MX-3's. Dit is de auto die ik erbij heb gekocht:
Waarom nog een MX-3? Ik ga per 1 april bij een bedrijf werken van waaruit ik geen leaseauto meer heb. Omdat ik de V6 echt voor de hobby wil houden heb ik nu deze auto gekocht om dagelijks in te rijden. Het is een volledig standaard 1.6 uit 1997 met airco en 134000 km op de teller. Ik ben de afgelopen weekenden op pad geweest om een aantal MX-3's te bekijken en in proef te rijden en daar was dit toch wel de beste van.
De rit naar huis beviel me eigenlijk prima. Ik had eerder natuurlijk wel een proefrit gemaakt maar dit was de eerste keer dat ik echt een lang stuk in de auto reed. Geen kraakjes of piepjes, weinig rijwind en een soepele rijervaring die ik niet meer gewend ben van een MX-3 na jaren lang met 17 inch velgen, verlagingsveren en uiteindelijk zelfs een schroefset onder de V6 rondgereden te hebben. Wat ongetwijfeld helpt is dat de raamrubbers van deze auto nog helemaal perfect afdichten; iets dat zelfs bij mijn nieuwere V6 -die toch het grootste deel van zijn leven binnen heeft gestaan- niet meer zo is. Het enige wat me eigenlijk in negatieve zin opviel is het remvermogen; met trommelremmen achter lever je daar toch wel een heel stuk op in vergeleken met de schijfremmen van de V6.
Ik heb een aantal plannen met de 'nieuwe' auto; zo heeft hij bijvoorbeeld handbediende ramen die ik electrisch wil maken, wil ik de audio installatie uit de V6 in ieder geval voor dit seizoen overzetten en zijn er wat kleine dingen zoals bijvoorbeeld de ophangrubbers voor de einddemper die ik wil vervangen. De V6 is al vanaf het einde van vorig seizoen geschorst en zullen jullie dit seizoen ook niet op de meetings zien. Ik ben wel van plan om af en toe met deze MX-3 langs te komen. Tegelijk met mijn nieuwe baan begin ik namelijk ook aan een HBO studie, dus ik moet eerst nog even zien hoeveel tijd ik over houd.
Waarom nog een MX-3? Ik ga per 1 april bij een bedrijf werken van waaruit ik geen leaseauto meer heb. Omdat ik de V6 echt voor de hobby wil houden heb ik nu deze auto gekocht om dagelijks in te rijden. Het is een volledig standaard 1.6 uit 1997 met airco en 134000 km op de teller. Ik ben de afgelopen weekenden op pad geweest om een aantal MX-3's te bekijken en in proef te rijden en daar was dit toch wel de beste van.
De rit naar huis beviel me eigenlijk prima. Ik had eerder natuurlijk wel een proefrit gemaakt maar dit was de eerste keer dat ik echt een lang stuk in de auto reed. Geen kraakjes of piepjes, weinig rijwind en een soepele rijervaring die ik niet meer gewend ben van een MX-3 na jaren lang met 17 inch velgen, verlagingsveren en uiteindelijk zelfs een schroefset onder de V6 rondgereden te hebben. Wat ongetwijfeld helpt is dat de raamrubbers van deze auto nog helemaal perfect afdichten; iets dat zelfs bij mijn nieuwere V6 -die toch het grootste deel van zijn leven binnen heeft gestaan- niet meer zo is. Het enige wat me eigenlijk in negatieve zin opviel is het remvermogen; met trommelremmen achter lever je daar toch wel een heel stuk op in vergeleken met de schijfremmen van de V6.
Ik heb een aantal plannen met de 'nieuwe' auto; zo heeft hij bijvoorbeeld handbediende ramen die ik electrisch wil maken, wil ik de audio installatie uit de V6 in ieder geval voor dit seizoen overzetten en zijn er wat kleine dingen zoals bijvoorbeeld de ophangrubbers voor de einddemper die ik wil vervangen. De V6 is al vanaf het einde van vorig seizoen geschorst en zullen jullie dit seizoen ook niet op de meetings zien. Ik ben wel van plan om af en toe met deze MX-3 langs te komen. Tegelijk met mijn nieuwe baan begin ik namelijk ook aan een HBO studie, dus ik moet eerst nog even zien hoeveel tijd ik over houd.
Hard rijden is genieten van het potentieel van je auto.
- Beekluiis
- Co-Pilot
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 23 feb 2012, 12:30
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
- Bouwjaar: 1993
Re: @MX3V6_DH
Leuke aanwinst leon nog verdere plannen kwa uiterlijk? of gaat het bij deze om het comfort? wat natuurlijk ook wel belangrijk is !
- sjaakk91
- Pilot
- Berichten: 908
- Lid geworden op: 14 aug 2010, 18:28
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Baarn
Re: @MX3V6_DH
Mooie auto Leon.
-
- Moderator
- Berichten: 1401
- Lid geworden op: 02 jul 2006, 20:30
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Maarssen
- Contacteer:
Re: @MX3V6_DH
Qua uiterlijk heb ik geen plannen met deze MX behalve misschien een setje andere velgen, als ik daar toevallig tegen aan loop. Maar de banden die op de huidige velgen zitten zijn bijna nieuw, dus ik zal niet zomaar wisselen.
Gisteren heb ik de accu uit mijn V6 gehaald en die in de 1.6 gezet. De accu die in de 1.6 zat was niet al te best meer en de accu van de V6 kan beter overweg met mijn versterkers, als die er eenmaal in liggen. Ik had nog een reserve accu in de schuur staan, die gaat nu in de V6. Verder heb ik een setje voor centrale deurvergrendeling besteld. Ik vermoed dat er op dit moment al iets ingebouwd is omdat ik een half-stukke afstandsbediening bij de auto kreeg, maar die doet niks. Als ik een deur op slot draai, gaat de andere deur ook niet mee. Hopelijk wordt het binnenkort weer wat warmer zodat ik dingen aan de auto kan gaan doen zonder kans te lopen dat mijn handen eraf vriezen
Gisteren heb ik de accu uit mijn V6 gehaald en die in de 1.6 gezet. De accu die in de 1.6 zat was niet al te best meer en de accu van de V6 kan beter overweg met mijn versterkers, als die er eenmaal in liggen. Ik had nog een reserve accu in de schuur staan, die gaat nu in de V6. Verder heb ik een setje voor centrale deurvergrendeling besteld. Ik vermoed dat er op dit moment al iets ingebouwd is omdat ik een half-stukke afstandsbediening bij de auto kreeg, maar die doet niks. Als ik een deur op slot draai, gaat de andere deur ook niet mee. Hopelijk wordt het binnenkort weer wat warmer zodat ik dingen aan de auto kan gaan doen zonder kans te lopen dat mijn handen eraf vriezen
Hard rijden is genieten van het potentieel van je auto.
- Beekluiis
- Co-Pilot
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 23 feb 2012, 12:30
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
- Bouwjaar: 1993
Re: @MX3V6_DH
Ja is altijd minder met dit weer! Maargoed dat ik mijn auto in de garage kan zetten waar ik werk 17 graden en.een vloerverwarming!
- martinenijenhuis
- Super-Pilot
- Berichten: 3346
- Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
- Locatie: Dronten
Re: @MX3V6_DH
he leuk man
En wat een kleurtje zeg
veel plezier met je nieuwe mx-3!
Groetjes M&M
En wat een kleurtje zeg
veel plezier met je nieuwe mx-3!
Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie
-
- Moderator
- Berichten: 1401
- Lid geworden op: 02 jul 2006, 20:30
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Maarssen
- Contacteer:
Re: @MX3V6_DH
Ik heb absoluut geen problemen met de kleur, al blijft blaze red natuurlijk de mooiste
Deze week heb ik de radio uit de V6 overgezet in de 1.6 zodat ik nu mijn muziek via bluetooth en USB kan afspelen in plaats vanaf een cassettebandje
Deze week heb ik de radio uit de V6 overgezet in de 1.6 zodat ik nu mijn muziek via bluetooth en USB kan afspelen in plaats vanaf een cassettebandje
- lenny-v
- Moderator
- Berichten: 838
- Lid geworden op: 10 aug 2009, 20:50
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Dordrecht
Re: @MX3V6_DH
Gaaf ding man! wat me wel opvalt is dat er een v6 einddemper onder hangt haha. Mijn velgen staan te koop trouwens mocht je interesse hebben
Kampioen Mx-3 Kartcompetitie 2014-2015!
-
- Moderator
- Berichten: 1401
- Lid geworden op: 02 jul 2006, 20:30
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Maarssen
- Contacteer:
Re: @MX3V6_DH
Op de ontbrekende V6 badge en de trommelremmen achter na is het optisch gezien inderdaad net een V6
Hard rijden is genieten van het potentieel van je auto.