mazda mx3 1.8 v6 to 2.5 v6 turbo
Moderator: Moderators
-
- New member
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 14 mei 2012, 21:18
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: hoogezand
MX3V6_DH schreef:Fusees van een Xedos 6? Dat zal deze auto nog unieker maken, maar wat heeft het nog meer voor voordelen?
We gaan sowieso de fusees van de voorkant van de xedos 6 gebruiken voor grotere remklauwen en om 5 gats velgen te kunnen monteren!;) Daarnaast wil ik ook nog kijken of we dat met de achterkant kunnen doen:)
-
- New member
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 14 mei 2012, 21:18
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: hoogezand
-
- New member
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 14 mei 2012, 21:18
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: hoogezand
Re: mazda mx3 1.8 v6 to 2.5 v6 turbo
Hoi allemaal,
Na een hele lange tijd, eindelijk maar toch weer een update!:)
In tussentijd heel veel gedaan zoals laswerk, onderdelen kopen en uitmeten.
Hieronder wat foto`s:
Ophangbeugels voor het draaien van de auto:
Van mijn nieuwe velgen:) :
Collega mx3;)
Wilwood remklauwen:
Voorophanging met wilwoods en k-sport schroefset:D
HKS luchtfilter:
Ruitenwissermotor bevestigingsplaatje strak gemaakt en opnieuw gespoten incl RVS bouten:
Auto op de zijkant en bodem kaal maken:
Nieuwe bodem:
Bodem van de onderkant:
Bodem bijna klaar:
QSP aluminium brandstoftank 40L:
oja, op de nieuwe bodem:):)
Inlaatspruitstuk in de bankschroef:P Polijsten en flowen:
Ander Colt-projectje met een mazda motor???:P
Nieuwe auto van Age (eenmaal Mazda, altijd Mazda;) beetje stoer doen met z'n koni-schroefset:P
Bevestigingsbeugel voor de tank:
Onder de tank:
Onderkant van de auto:
Was nog even lastig om de bodem netjes aan te laten sluiten op de nieuwe balk:
Pakfeifer spoiler, bodykit is nu bijna compleet. Alleen nog spatbordverbreders en aerocatches en windsplitters:
Mijn nieuwe 336cc injectoren in gepowdercoate rail, natuurlijk met AN aansluitingen:) Komen van xtremethings.com:D
Nieuwe astappen van 323F V6 voor de wilwoods:
Kabelboom voor standalone ECU:)
Standalone ECU met MAP sensor (had ik daar al een foto van?):
We zijn onderhand al zover en we hebben zoveel gedaan dat ik bang ben dat we nog wat vergeten zijn om hier neer te zetten.
maar dat komt de volgende keer wel!
Gr Age en Marijn
Na een hele lange tijd, eindelijk maar toch weer een update!:)
In tussentijd heel veel gedaan zoals laswerk, onderdelen kopen en uitmeten.
Hieronder wat foto`s:
Ophangbeugels voor het draaien van de auto:
Van mijn nieuwe velgen:) :
Collega mx3;)
Wilwood remklauwen:
Voorophanging met wilwoods en k-sport schroefset:D
HKS luchtfilter:
Ruitenwissermotor bevestigingsplaatje strak gemaakt en opnieuw gespoten incl RVS bouten:
Auto op de zijkant en bodem kaal maken:
Nieuwe bodem:
Bodem van de onderkant:
Bodem bijna klaar:
QSP aluminium brandstoftank 40L:
oja, op de nieuwe bodem:):)
Inlaatspruitstuk in de bankschroef:P Polijsten en flowen:
Ander Colt-projectje met een mazda motor???:P
Nieuwe auto van Age (eenmaal Mazda, altijd Mazda;) beetje stoer doen met z'n koni-schroefset:P
Bevestigingsbeugel voor de tank:
Onder de tank:
Onderkant van de auto:
Was nog even lastig om de bodem netjes aan te laten sluiten op de nieuwe balk:
Pakfeifer spoiler, bodykit is nu bijna compleet. Alleen nog spatbordverbreders en aerocatches en windsplitters:
Mijn nieuwe 336cc injectoren in gepowdercoate rail, natuurlijk met AN aansluitingen:) Komen van xtremethings.com:D
Nieuwe astappen van 323F V6 voor de wilwoods:
Kabelboom voor standalone ECU:)
Standalone ECU met MAP sensor (had ik daar al een foto van?):
We zijn onderhand al zover en we hebben zoveel gedaan dat ik bang ben dat we nog wat vergeten zijn om hier neer te zetten.
maar dat komt de volgende keer wel!
Gr Age en Marijn
-
- MazdaMx-3 Sponsor
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 04 aug 2011, 15:48
- Locatie: son
Re: mazda mx3 1.8 v6 to 2.5 v6 turbo
Zeer goed bezig! welk Stand alone systeem ga je draaien?
Racing Life United Motorsport
http://Www.rlu-motorsport.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://Www.rlu-motorsport.com" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- New member
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 14 mei 2012, 21:18
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: hoogezand
Re: mazda mx3 1.8 v6 to 2.5 v6 turbo
We gaan rijden op het systeem van decselectronics.com.
Hij heeft mij geholpen met het uitzoeken van de bedrading en produceert deze ecu`s zelf:P
Heb bij hem in zijn golf turbo gezeten die ook draait op zijn ecu:)
Hij heeft mij geholpen met het uitzoeken van de bedrading en produceert deze ecu`s zelf:P
Heb bij hem in zijn golf turbo gezeten die ook draait op zijn ecu:)
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
Re: mazda mx3 1.8 v6 to 2.5 v6 turbo
Cool man !!
Je bent echt uniek bezig ^^ en leuk om te zien dat de klauwen en 5 lugs van Liquid goed terecht zijn gekomen.
Je bent echt uniek bezig ^^ en leuk om te zien dat de klauwen en 5 lugs van Liquid goed terecht zijn gekomen.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
-
- MazdaMx-3 Sponsor
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 04 aug 2011, 15:48
- Locatie: son
Re: mazda mx3 1.8 v6 to 2.5 v6 turbo
dat is het mooie van een stand alone, alles programmeerbaar!
succes met de plannen!
succes met de plannen!
Racing Life United Motorsport
http://Www.rlu-motorsport.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://Www.rlu-motorsport.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- sjaakk91
- Pilot
- Berichten: 908
- Lid geworden op: 14 aug 2010, 18:28
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Baarn
Re: mazda mx3 1.8 v6 to 2.5 v6 turbo
Dat is een beste verbouwing. Weet je nu zeker dat het chassis zo wel stijver wordt?
-
- New member
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 14 mei 2012, 21:18
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: hoogezand
Re: mazda mx3 1.8 v6 to 2.5 v6 turbo
sjaakk91 schreef:Dat is een beste verbouwing. Weet je nu zeker dat het chassis zo wel stijver wordt?
Ja dat weten we zeker, aangezien er alleen het 0,5mm staal van de bodem is uit is gehaald,
En niks van de originele chassis balken is afgeflext. Tussen de originele balken is zijn nu kruisverbindingen gemaakt waardoor de torsie die in zijdelingse- en lengte richting op de auto werkt zo goed als helenaal weggenomen, dit straks in samenwerking met een 8-punts rolkooi die ook vastgemaakt wordt aan de A-spijl en B-spijl elimineert ook het torderen van het dak ten opzichte van de vloer,
En extra voordelen zijn nu ook;
- mooie vlakke bodem
- meer ruimte onder de auto
- betere bevestiging voor de kooi, gordels en tank