Skippy's MX3 KLZE Curved Neck
Moderator: Moderators
dude
Je moet sowieso het hele motorruim leeg halen.
Als ie leeg is:
Plaats je de KLZE met bak, met direct nieuwe motorsteunen.
Dan sluit je de koppeling, koeling, vacuum en elektra aan.
Daarna plaats je de assen terug.
ecu + lmm OVER.
En starten maar.
Snap dat het je eerste keer is, maar dat was het voor mij ook. Je moet niet te moeilijk denken, het is eigenlijk erg simpel.
En je hebt al een voorbeeld even foto's maken waar alles hoort.
En als je eenmaal begonnen bent kun je altijd nog dingen vragen waar je vast loopt.
Je moet sowieso het hele motorruim leeg halen.
Als ie leeg is:
Plaats je de KLZE met bak, met direct nieuwe motorsteunen.
Dan sluit je de koppeling, koeling, vacuum en elektra aan.
Daarna plaats je de assen terug.
ecu + lmm OVER.
En starten maar.
Snap dat het je eerste keer is, maar dat was het voor mij ook. Je moet niet te moeilijk denken, het is eigenlijk erg simpel.
En je hebt al een voorbeeld even foto's maken waar alles hoort.
En als je eenmaal begonnen bent kun je altijd nog dingen vragen waar je vast loopt.
- SkippyMX3
- Moderator
- Berichten: 967
- Lid geworden op: 11 jun 2011, 14:14
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Leersum
Jah ik heb deze motor er ook in gehangen. Samen met collega.
Alleen mn collega is nogal druk geweest laatste tijd en zegt voorlopig geen zin te hebben om n motor over te hangen. Zelf wil ik er niet zo lang meer mee wachten ivm problemen met mn k8(wss iets in ontsteking)
Dus ik zal t alleen moeten doen. Daarom wil ik me goed informeren dat ik er rekening mee kan houden dat ik geen onderdelen ga verwisselen die best grote invloed kunnen hebben op de motor waar ik niets vanaf weet.
Alleen mn collega is nogal druk geweest laatste tijd en zegt voorlopig geen zin te hebben om n motor over te hangen. Zelf wil ik er niet zo lang meer mee wachten ivm problemen met mn k8(wss iets in ontsteking)
Dus ik zal t alleen moeten doen. Daarom wil ik me goed informeren dat ik er rekening mee kan houden dat ik geen onderdelen ga verwisselen die best grote invloed kunnen hebben op de motor waar ik niets vanaf weet.
Als t niet kan zoals t moet, dan moet t maar zoals t kan!!
- SkippyMX3
- Moderator
- Berichten: 967
- Lid geworden op: 11 jun 2011, 14:14
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Leersum
Nou vrijdag om 5 uur(na mn werk) gelijk begonnen. Met de moed in de schoenen begon ik te schroeven omdat ik t eigenlijk niet zag zitten.
Toch begonnen en gaan schroeven. Rond kwart over 7 is n maatje nog ff komen helpen.
En om 9 uur stond het blok naast de auto :D. Had ik dat geweten dan had ik de hele swap al uitgevoerd :P.
Hier is mn maatje nog bezig.
Hier staat ie dan
Hoe zat het met EGR??
Er zit achterop t uitlaatspruitstuk van de achterste bank(tegen het schutbord zogezegd) Daar zit 1 of ander tuitje op.
Collega zei dat dat wss van EGR moest zijn?
Het was wel afgeknepen maar ik dacht te hebben begrepen dat een KLZE dat heel niet had?
Toch begonnen en gaan schroeven. Rond kwart over 7 is n maatje nog ff komen helpen.
En om 9 uur stond het blok naast de auto :D. Had ik dat geweten dan had ik de hele swap al uitgevoerd :P.
Hier is mn maatje nog bezig.
Hier staat ie dan
Hoe zat het met EGR??
Er zit achterop t uitlaatspruitstuk van de achterste bank(tegen het schutbord zogezegd) Daar zit 1 of ander tuitje op.
Collega zei dat dat wss van EGR moest zijn?
Het was wel afgeknepen maar ik dacht te hebben begrepen dat een KLZE dat heel niet had?
Als t niet kan zoals t moet, dan moet t maar zoals t kan!!
-
- Pilot
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Utrecht
Ze hebben de spuitstukken van de oude k8 motor gebruikt .
En de k8 motor gebruikt wel het egr systeem .
Ik zou niks aan het egr systeem doen want het werkt toch niet op een klze .
De klze heeft wel de aansluiting op de kop zitten maar de intake heeft geen EGR poort .
Mocht je er rvs headers op zetten dan moet je gewoon de EGR pijp dicht lassen op het spruitstuk .
En de k8 motor gebruikt wel het egr systeem .
Ik zou niks aan het egr systeem doen want het werkt toch niet op een klze .
De klze heeft wel de aansluiting op de kop zitten maar de intake heeft geen EGR poort .
Mocht je er rvs headers op zetten dan moet je gewoon de EGR pijp dicht lassen op het spruitstuk .
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE