Skippy's MX3 KLZE Curved Neck

Plaats hier jouw projecten...

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

dude :mrgreen:

Je moet sowieso het hele motorruim leeg halen.

Als ie leeg is:

Plaats je de KLZE met bak, met direct nieuwe motorsteunen.

Dan sluit je de koppeling, koeling, vacuum en elektra aan.

Daarna plaats je de assen terug.

ecu + lmm OVER.

En starten maar.


Snap dat het je eerste keer is, maar dat was het voor mij ook. Je moet niet te moeilijk denken, het is eigenlijk erg simpel.

En je hebt al een voorbeeld even foto's maken waar alles hoort.

En als je eenmaal begonnen bent kun je altijd nog dingen vragen waar je vast loopt.
Gebruikersavatar
SstennizZ
Pilot
Pilot
Berichten: 887
Lid geworden op: 25 feb 2007, 20:40
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door SstennizZ »

Juist, gewoon ALLES over zetten.. En als je al weet dat iets beter vervangen kan worden mbt onderhoud, dan dat eerst doen.. Niet lopen kloten met mix and match, als het nu werkt in die rode, werkt het ook in de ander..
Afbeelding
Gebruikersavatar
sjaakk91
Pilot
Pilot
Berichten: 908
Lid geworden op: 14 aug 2010, 18:28
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: Baarn

Bericht door sjaakk91 »

Anders kan je even een collega vragen met het helpen van de swap. Die zullen er ook genoeg over weten van het hoe en wat. Want het swappen van een mx-3 is niet anders dan anders. Je hebt toch ook dit blok wat je nu in de zwarte heb zitten toch ook geswapt?
Gebruikersavatar
SkippyMX3
Moderator
Moderator
Berichten: 967
Lid geworden op: 11 jun 2011, 14:14
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Leersum

Bericht door SkippyMX3 »

Jah ik heb deze motor er ook in gehangen. Samen met collega.
Alleen mn collega is nogal druk geweest laatste tijd en zegt voorlopig geen zin te hebben om n motor over te hangen. Zelf wil ik er niet zo lang meer mee wachten ivm problemen met mn k8(wss iets in ontsteking)

Dus ik zal t alleen moeten doen. Daarom wil ik me goed informeren dat ik er rekening mee kan houden dat ik geen onderdelen ga verwisselen die best grote invloed kunnen hebben op de motor waar ik niets vanaf weet.
Als t niet kan zoals t moet, dan moet t maar zoals t kan!!

Afbeelding
Gebruikersavatar
SstennizZ
Pilot
Pilot
Berichten: 887
Lid geworden op: 25 feb 2007, 20:40
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door SstennizZ »

NIKS... verwisselen.... Blok zo compleet mogelijk houden. WEL bewaren (bak, lmm als hij hetzelfde is)
Afbeelding
Gebruikersavatar
SkippyMX3
Moderator
Moderator
Berichten: 967
Lid geworden op: 11 jun 2011, 14:14
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Leersum

Bericht door SkippyMX3 »

ok
Als t niet kan zoals t moet, dan moet t maar zoals t kan!!

Afbeelding
Gebruikersavatar
SkippyMX3
Moderator
Moderator
Berichten: 967
Lid geworden op: 11 jun 2011, 14:14
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Leersum

Bericht door SkippyMX3 »

Nou vrijdag om 5 uur(na mn werk) gelijk begonnen. Met de moed in de schoenen begon ik te schroeven omdat ik t eigenlijk niet zag zitten.
Toch begonnen en gaan schroeven. Rond kwart over 7 is n maatje nog ff komen helpen.

En om 9 uur stond het blok naast de auto :D. Had ik dat geweten dan had ik de hele swap al uitgevoerd :P.

Afbeelding
Hier is mn maatje nog bezig.

Hier staat ie dan
Afbeelding


Hoe zat het met EGR??
Er zit achterop t uitlaatspruitstuk van de achterste bank(tegen het schutbord zogezegd) Daar zit 1 of ander tuitje op.
Collega zei dat dat wss van EGR moest zijn?
Het was wel afgeknepen maar ik dacht te hebben begrepen dat een KLZE dat heel niet had?
Als t niet kan zoals t moet, dan moet t maar zoals t kan!!

Afbeelding
Gebruikersavatar
sjaakk91
Pilot
Pilot
Berichten: 908
Lid geworden op: 14 aug 2010, 18:28
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: Baarn

Bericht door sjaakk91 »

KL-DE dan?
Mazdarati MX-6
Pilot
Pilot
Berichten: 608
Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 1992
Locatie: Utrecht

Bericht door Mazdarati MX-6 »

Ze hebben de spuitstukken van de oude k8 motor gebruikt .
En de k8 motor gebruikt wel het egr systeem .

Ik zou niks aan het egr systeem doen want het werkt toch niet op een klze .
De klze heeft wel de aansluiting op de kop zitten maar de intake heeft geen EGR poort .

Mocht je er rvs headers op zetten dan moet je gewoon de EGR pijp dicht lassen op het spruitstuk .
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk

Chip's K8 KLDE en KLZE
Gebruikersavatar
SkippyMX3
Moderator
Moderator
Berichten: 967
Lid geworden op: 11 jun 2011, 14:14
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Leersum

Bericht door SkippyMX3 »

Dus dit hoeft nog niet te betekenen dat het geen echte KLZE is?
Als t niet kan zoals t moet, dan moet t maar zoals t kan!!

Afbeelding
Plaats reactie