JForce schreef:jah das piston slap, daar had ik ook al aan gedacht maar ergens reageerde iemand hier dat dat niet veel voorkomt bij de mx.
En tevens met olieverbruik gepaard gaat, terwijl ik geen olie verbrand.
ten derde is piston slap ruimte op cylinder wand wat weg gaat nadat de auto warm is door uitzetting van het metaal. Mijn ratel is willekeurig, soms bij koude start, maar niet altijd.
Soms een paar dagen niet, maar als ik elke dag gewoon 30km ofzo had gereden had ik er nooit last van gehad, en het dus ook nooit gemerkt hebben. Want als de motor goed warm is geweest start ie de volgende dag gewoon zonder ratel.
Toch apart probleem.......
Die spanner lijkt me op een of andere manier toch het probleem eigenlijk.
Als ik nou es 'n nieuwe binnenkrijg (fordprobestore schiet op !) dan kan het blok weer terug in de auto en de theorie uittesten.
Okee Dus piston slap is een kantelende zuiger, bedankt voor de update :P
Ten eerste zou ik de hydraulische spanner vervangen en spanrol. en ff alle bouten aantrekken.. nokkenas, krukas, hydraulische spanner, looprol, wellicht waterpomp. Mocht dat het niet zijn dan vrees ik toch dat het inwendig in de motor zit..
BTW effe een nuttige tip.. laat nooit je auto in de versnelling staan. waarom? omdat als je je auto een nacht in de versnelling hebt staan zonder handrem ( bijv op een oprit/afrit ) de hydraulische spanner zich zelf gaat ontspannen. dat wil zeggen als je hem gaat starten de distributie riem niet strak staat en een paar tanden kan verspringen. ( ik zeg natuurlijk niet dat het meteen gebeurt maar het KAN. tenzij je je handrem er bij op hebt.
mvg maarten