Skippy's MX3 KLZE Curved Neck
Moderator: Moderators
- SkippyMX3
- Moderator
- Berichten: 967
- Lid geworden op: 11 jun 2011, 14:14
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Leersum
Ik heb t forum al een tijdje doorgelezen maar zit met een probleem. De meeste topics die plaatjes gebruikt hebben zijn al wat verouderd.
Wie kan mij helpen?
Ik ga de KLZE omzetten in mijn zwarte MX3.
Die rooie rijd verder super. Alles loopt als een trein. Dus nu wil ik weten wat moet ik precies overzetten?
Welke bak moet ik hebben? Hoe zie ik de verschillen?
Wat ik weet:
-Motor
-ECU
-Versnellingsbak?
Waar moet ik nog meer om denken??
gr Skip
Wie kan mij helpen?
Ik ga de KLZE omzetten in mijn zwarte MX3.
Die rooie rijd verder super. Alles loopt als een trein. Dus nu wil ik weten wat moet ik precies overzetten?
Welke bak moet ik hebben? Hoe zie ik de verschillen?
Wat ik weet:
-Motor
-ECU
-Versnellingsbak?
Waar moet ik nog meer om denken??
gr Skip
Als t niet kan zoals t moet, dan moet t maar zoals t kan!!


Hij zit al in een mx-3 dus heel simpel.
Alles van de rooie in de zwarte.
ECU van de rode, KL31, KL36 of gechipte, wat je er ook maar in hebt.
Weet niet welke bak er bij de rode zit, maar de 1.8 bak kan er gewoon aan.
Als de motor eruit is kijk dan ook meteen naar d-riem, koppeling. Als dit al vrij oud is dit het moment, je kan er nu goed bij. Tevens alle pakkingen controleren.
Alles van de rooie in de zwarte.
ECU van de rode, KL31, KL36 of gechipte, wat je er ook maar in hebt.
Weet niet welke bak er bij de rode zit, maar de 1.8 bak kan er gewoon aan.
Als de motor eruit is kijk dan ook meteen naar d-riem, koppeling. Als dit al vrij oud is dit het moment, je kan er nu goed bij. Tevens alle pakkingen controleren.
- SkippyMX3
- Moderator
- Berichten: 967
- Lid geworden op: 11 jun 2011, 14:14
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Leersum
Jah precies. Nja de staat er van weet ik wel dat ik die controleren moet. Maar ik bedoel meer van: wat moet er precies over voor die KLZE.
Wat zijn de onderdelen die ik hebben moet.
Hoe kan ik t verschil zien tussen de versnellingsbakken en welke bak ist beste?
De ECU moet over.
Zijn er nog meer dingen die over moeten??
Wat zijn de onderdelen die ik hebben moet.
Hoe kan ik t verschil zien tussen de versnellingsbakken en welke bak ist beste?
De ECU moet over.
Zijn er nog meer dingen die over moeten??
Als t niet kan zoals t moet, dan moet t maar zoals t kan!!


Verder hoeft er niks over.
Koelsysteem is van mx-3, motorsteunen ook, elektrisch systeem ook.
Dus alleen blok en ecu.
K8 bak, hogere acceleratie.
Mx-6 bak, Hogere top, lager verbuik.
Verschil is niet te zien, je kan het serie nummer proberen, 31D op het einde schijnt mx-6 te zijn.
Maar als de auto nog rijd (de rode), dan kan je gewoon even een rondje rijden.
@120km/h = 4000rpm > k8 bak
@120km/h = 3600rpm > mx-6 bak
Koelsysteem is van mx-3, motorsteunen ook, elektrisch systeem ook.
Dus alleen blok en ecu.
K8 bak, hogere acceleratie.
Mx-6 bak, Hogere top, lager verbuik.
Verschil is niet te zien, je kan het serie nummer proberen, 31D op het einde schijnt mx-6 te zijn.
Maar als de auto nog rijd (de rode), dan kan je gewoon even een rondje rijden.
@120km/h = 4000rpm > k8 bak
@120km/h = 3600rpm > mx-6 bak
JE-50 hoort bij KL31/36
maar je kan niet zo zien of een gechipte ecu op JE-50 of Kl-02 loopt.
Maar kijk gewoon even wat er op de lmm van de rode staat.
Verder is alles van een standaard mx-3 1.8.
Maar alles moet er eerst wel uit natuurlijk.
En de vacuum leiding zitten anders.
Dus:
van de rode:
De ecu
de KLZE
evt. lmm
evt. bak
evt. vacuum leidingen
van de rode of de zwarte (welke in de beste staat is):
accu
koelsysteem
motorsteunen
Wat meestal kan blijven zitten tenzij in zeer slechte staat:
Brakebooster
remverdeler
stuurbekrachting
gaskabel
maar je kan niet zo zien of een gechipte ecu op JE-50 of Kl-02 loopt.
Maar kijk gewoon even wat er op de lmm van de rode staat.
Verder is alles van een standaard mx-3 1.8.
Maar alles moet er eerst wel uit natuurlijk.
En de vacuum leiding zitten anders.
Dus:
van de rode:
De ecu
de KLZE
evt. lmm
evt. bak
evt. vacuum leidingen
van de rode of de zwarte (welke in de beste staat is):
accu
koelsysteem
motorsteunen
Wat meestal kan blijven zitten tenzij in zeer slechte staat:
Brakebooster
remverdeler
stuurbekrachting
gaskabel