@Beekluiis's

Hier kunt u praten over de auto's e.d. van "Leden". (zie menubalk "LEDEN" voor online profielen)

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
DJ_MIKE
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1852
Lid geworden op: 19 okt 2005, 16:05
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: amersfoort

Bericht door DJ_MIKE »

Beter laat dan nooit.
Maar ik heb de lampen voor je waar we het over hadden
rlu-motorsport
MazdaMx-3 Sponsor
MazdaMx-3 Sponsor
Berichten: 117
Lid geworden op: 04 aug 2011, 15:48
Locatie: son

Bericht door rlu-motorsport »

net resultaat,

maar denk niet te makkelijk over een supercharger. welke druk ga je draaien, houden de interne delen van de motor het etc etc.

een supercharger is niet even erop schroeven en klaar. turbo is een stuk makkelijker.
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

150 zou dan wel weer tegenvallen, met turbo haalt de 1.6 zo'n 200pk.

Al is een SC veel bruter dan een Turbo vind ik.

Maar het gaat je vast veel meer kosten om die supercharger draaiend te krijgen dan een turbo.
Gebruikersavatar
VdWereLd
New member
New member
Berichten: 44
Lid geworden op: 17 mar 2012, 18:57
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: Groningen

Bericht door VdWereLd »

Qperformance schreef:net resultaat,

maar denk niet te makkelijk over een supercharger. welke druk ga je draaien, houden de interne delen van de motor het etc etc.

een supercharger is niet even erop schroeven en klaar. turbo is een stuk makkelijker.


maar is dat niet net zo als je een turbo monteerd?
het monteren is niet moeilijk van een turbo.
maar dan zit je wel weer met je interne onderdelen.
krukaslagers,krukas,drijfstangen en ga zo maar door.

mvg maarten
Why drink and drive.. When.. You can smoke and fly.

Afbeelding
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

klopt maar de boost is makkelijker te controleren met een turbo.

Turbo > Gewoon boostcontroller bijstellen.

Supercharger> andere pulley, riem, etc.
Gebruikersavatar
VdWereLd
New member
New member
Berichten: 44
Lid geworden op: 17 mar 2012, 18:57
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: Groningen

Bericht door VdWereLd »

JForce schreef:klopt maar de boost is makkelijker te controleren met een turbo.

Turbo > Gewoon boostcontroller bijstellen.

Supercharger> andere pulley, riem, etc.


Heb je gelijk in.
Maar met andere woorden is dat de boostcontroller gewoon een uitstel van executie is als je je interne delen niet upgrade.
Je zal zowiezo een snellere slijtage hebben met een sc of turbo. Of je nou een boostcontroller hebt of niet.

MAAR!: het blijft wel gaaf natuurlijk
;)
Why drink and drive.. When.. You can smoke and fly.

Afbeelding
Gebruikersavatar
sjaakk91
Pilot
Pilot
Berichten: 908
Lid geworden op: 14 aug 2010, 18:28
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: Baarn

Bericht door sjaakk91 »

Tja als je van te voren een motor revisie gaat doen of je doet het later. Van te voren is wel netter dat wel.
rlu-motorsport
MazdaMx-3 Sponsor
MazdaMx-3 Sponsor
Berichten: 117
Lid geworden op: 04 aug 2011, 15:48
Locatie: son

Bericht door rlu-motorsport »

waarom pak je geen kleine turbo? spoelt vrij snel op en houd het safe.

als je gewoon low boost gaat dat denk ik dat deze blokken het nog goed aan kunnen. als je onder de 200 pk blijft. pak 175/180 safe op de krukas moet het goed gaan. als je op een 7 psi, ongeveer 0,5 bar gaat draait.

je moet er alleen niet vanuit gaan dat je nog 200000km gaat rijden met turbo.

als je echt turbo wilt gaan rijden zou ik wel goed nadenken of dat je niet je blok wilt gaan bouwen, even denkend aan lagers drijfstangen zuigers.

ook moet je nagaan wat de compressie verhouding is van je blok standaard. misschien moet je wel je compressie verlagen om turbo te gaan draaien.

denk ook aan sterkere/dikkere koppakingen, bv 5 laags.
teven de kopbouten moeten het aan kunnen dat je geen headlift krijgt wannneer je volledige boost draait.
Gebruikersavatar
Beekluiis
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 108
Lid geworden op: 23 feb 2012, 12:30
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1993

Bericht door Beekluiis »

of ik nou een supercharger pak of een kleine turbo.. in beide gevallen slim om me blok open te gooien wat ik dus al van plan was.

Nou moet ik nog wel een leverancier hebben van al de benodigde onderdelen, en wat voor onderdelen heb ik precies nodig? ( zuigers, lagers, pakkingen? ) Heb wel de benodigte kennis om me heen, nu de onderdelen nog! :lol:

@Mike, ik stuur je nog even een pm over die achterlichten!
rlu-motorsport
MazdaMx-3 Sponsor
MazdaMx-3 Sponsor
Berichten: 117
Lid geworden op: 04 aug 2011, 15:48
Locatie: son

Bericht door rlu-motorsport »

als je de kennis om je heen hebt is het niet moeilijk. een lijst maken wat je moet aanpassen en aan welke specs het blok moet voldoen. dan wordt het een kwestie van producten uitzoeken.

een leverancier is altijd wel te vinden.

pm maar wat je wil hebben dan kan ik je vast wel aan een leverancier helpen.
Plaats reactie