Update electro: Ik heb gisteren een continuiteitsmeting gedaan op de lichtbedrading. Dat wil zeggen, ik heb de stekker van de voorlamp losgetrokken, daarna gemeten, massa van de multimeter op de zwarte draad en de andere twee een voor een met de rode gecontroleerd. Ze geven beide continuiteit met de zwarte draad, niet op elkaar. Dit lijkt me kortsluiting? En niet normaal?
Weet iemand of het lichtrelais en TNS relais van de mazda's (bijvoorbeeld een Mx-6 en Mx-3) gelijk zijn?
Vanavond zoek ik verder..
@ Mazdarati: vanavond kijk ik ook even naar de ECU's die ik heb liggen. Had gisteren maar heel weinig tijd, vanavond meer..
Probleem swap KL-DE (Temp. Sensor/EGR/ABS/Verlichting)
Moderator: Moderators
-
- New member
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:39
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Locatie: prov. Groningen
De juiste Chip
@ Mazdarati: Ik heb even gechecked en snap nu waarom er drie ECU's bij zaten. Twee zijn met even grote printerplaten. De andere die ingebouwd is in de auto is er denk ik wel de goede. Ik heb hem deels losgehad, maar zag wel dat daar een printerplaat in zat die iets kleiner was. Scheelt niet veel, zeg 3 cm bij de aansluiting van de kabels.. dit is vast de goede?
KL02 LMM kan ik ook regelen, dus kom maar op met de aanbieding? Wat kost dat chippen bij jou? Ik begrijp dat dit niet op de rollenbank gebeurd hè? Gewoon andere software erop knallen ofzo? Hoe gaat dat in zijn werk, opsturen of langsbrengen ofzo? Let me know.. je kan me PB sturen, maar misschien zijn meer mensen geinteresseerd?!
KL02 LMM kan ik ook regelen, dus kom maar op met de aanbieding? Wat kost dat chippen bij jou? Ik begrijp dat dit niet op de rollenbank gebeurd hè? Gewoon andere software erop knallen ofzo? Hoe gaat dat in zijn werk, opsturen of langsbrengen ofzo? Let me know.. je kan me PB sturen, maar misschien zijn meer mensen geinteresseerd?!
-
- New member
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:39
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Locatie: prov. Groningen
Update electrotroubies
Ok, net nog even verder gezocht naar het verlichtingsprobleem. Wil iemand mij vertellen dat mijn bevinden op zijn minst eigennaardig te noemen zijn? Ik heb het volgende uitgevonden:
- Zekering 30A in motorruimte: volgens elk schema wat ik kan vinden worden de koplampen gezekerd door een zekering in de motorruimte. Ook de flash-to-pass functie zou hierdoor gezekerd moeten zijn. Ik heb alle drie de 30A zekeringen eruit getrokken en nog steeds geeft de koplamp licht als ik de lichtschakelaar naar mij toe trek (dit is trouwens de enige vorm van licht die het wel doet)
- Lichtrelais onder dashboard: Ik dacht dat dit het probleem zou zijn maar daar kom ik nu op terug. Want, als ik de lichtschakelaar op dimlicht zet dan hoor ik hem schakelen, kon het ook voelen als ik mijn vinger erop leg.. Dus geen probleem hier lijkt me?
- Zekering 10A onder dashboard: Is gewoon heel, dus lijkt me ook niet het probleem.
- Toen ik de montagesteun waar alle relais op zitten los wilde halen sprong er een vonk over, het leek er niet op dat ik met mijn (ijzeren) ratel nog een ander draaitje aanraakte. Maf toch? Ik probeerde gewoon het M10 moertje los te draaien en hij vonkte.. daarna accu losgehaald, steun los laten hangen, en dat wat voor die tijd functioneerde deed dat ook na die tijd.. ik dacht: misschien maakt hij massa via die steun, maar alles deed het nog.. behalve eerder genoemde problemen.
- Draden onder dashboard: Voor zover ik alles kon zien heb ik gekeken of er nog iets kortsluiting kon geven, maar was niks te zien. Draden zien er goed uit..
Ok, vraagje:
- Kun je een zekering (onder dashboard) meten of deze stroom krijgt? Die zekeringen van het licht hebben behoorlijk dikke draden, ik wil mijn multimeter niet mollen.
- Als je de draden van de koplamp na meet, zouden deze continuiteit mogen geven?
Vermoeden:
Stiekem toch kortsluiting in de bedrading?!
- Zekering 30A in motorruimte: volgens elk schema wat ik kan vinden worden de koplampen gezekerd door een zekering in de motorruimte. Ook de flash-to-pass functie zou hierdoor gezekerd moeten zijn. Ik heb alle drie de 30A zekeringen eruit getrokken en nog steeds geeft de koplamp licht als ik de lichtschakelaar naar mij toe trek (dit is trouwens de enige vorm van licht die het wel doet)
- Lichtrelais onder dashboard: Ik dacht dat dit het probleem zou zijn maar daar kom ik nu op terug. Want, als ik de lichtschakelaar op dimlicht zet dan hoor ik hem schakelen, kon het ook voelen als ik mijn vinger erop leg.. Dus geen probleem hier lijkt me?
- Zekering 10A onder dashboard: Is gewoon heel, dus lijkt me ook niet het probleem.
- Toen ik de montagesteun waar alle relais op zitten los wilde halen sprong er een vonk over, het leek er niet op dat ik met mijn (ijzeren) ratel nog een ander draaitje aanraakte. Maf toch? Ik probeerde gewoon het M10 moertje los te draaien en hij vonkte.. daarna accu losgehaald, steun los laten hangen, en dat wat voor die tijd functioneerde deed dat ook na die tijd.. ik dacht: misschien maakt hij massa via die steun, maar alles deed het nog.. behalve eerder genoemde problemen.
- Draden onder dashboard: Voor zover ik alles kon zien heb ik gekeken of er nog iets kortsluiting kon geven, maar was niks te zien. Draden zien er goed uit..
Ok, vraagje:
- Kun je een zekering (onder dashboard) meten of deze stroom krijgt? Die zekeringen van het licht hebben behoorlijk dikke draden, ik wil mijn multimeter niet mollen.
- Als je de draden van de koplamp na meet, zouden deze continuiteit mogen geven?
Vermoeden:
Stiekem toch kortsluiting in de bedrading?!
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer: