abs systeem uitlezen
Moderator: Moderators
abs systeem uitlezen
hoi,
kan je ook zelf het abs systeem uitlezen?
heb het geprobeerd door een ledje tussen FEN en B+ en dan TBS en GND door verbinden, maar dan blijft het ledje constant branden, terwijl als ik de motorcodes uit lees, dus ledje tussen FEN en B+ en TEN en GND doorverbind brand het ledje kort en gaat daarna uit, geen codes wat wel kan kloppen.....
wil er graag snel achter komen want hij moet naar de apk....
alvast bedankt,
gr peter
kan je ook zelf het abs systeem uitlezen?
heb het geprobeerd door een ledje tussen FEN en B+ en dan TBS en GND door verbinden, maar dan blijft het ledje constant branden, terwijl als ik de motorcodes uit lees, dus ledje tussen FEN en B+ en TEN en GND doorverbind brand het ledje kort en gaat daarna uit, geen codes wat wel kan kloppen.....
wil er graag snel achter komen want hij moet naar de apk....
alvast bedankt,
gr peter
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
Je hebt daar een strotoscoop (oid) voor nodig.
Voor zover ik weet kan je dat niet via de gewoon diag stekker.
Maar succes met het zoeken.
.....Wat je ook kunt doen is gewoon even het lampje aan de achterkant van het dashboard eruit draaien, blijft ie ook niet branden
of.... het lampje van de oliedruk doorlinken zodat ie ff gaat branden
Voor zover ik weet kan je dat niet via de gewoon diag stekker.
Maar succes met het zoeken.
.....Wat je ook kunt doen is gewoon even het lampje aan de achterkant van het dashboard eruit draaien, blijft ie ook niet branden
of.... het lampje van de oliedruk doorlinken zodat ie ff gaat branden
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
gewoon heel simpel uitproberen, 1 voor 1 de stekkers loshalen en de sensoren doormeten, moet 1,6 tot 2,0 Kilo ohm zijn, en was toevallig rechtsvoor begonnen. viel me wel op dat de sensor links voor rond de 1,3 zat, bij beide auto's, maar werkt er wel op, dus hou daar rekening mee
gr peter
ps op mx3.com staat een hele beschrijving van het systeem plus stappenplan om storingen op te zoeken.....
gr peter
ps op mx3.com staat een hele beschrijving van het systeem plus stappenplan om storingen op te zoeken.....
-
- New member
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:39
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Locatie: prov. Groningen
ABS uitlezen met diagnosesysteem
Wellicht ten overvloede, het staat ook in een andere post, maar hierbij een manier om het ABS systeem uit te lezen met behulp van diagnosekastje:
BRIDGE THE TERMINALS GND AND TBS IN THE DIAGNOSTIC SOCKET. SWITCH THE IGNITION ON. THIS WILL CAUSE THE ABS LIGHT TO FLASH. (BY COUNTING THE FLASHES WILL EXPLAIN THE FAULT STORED IN THE ECU. EXPLAINED BELOW.) DEPRESS AND RELEASE THE BRAKE PEDAL 10 TIMES IN 10 SECONDS. REMOVE THE BRIDGE WIRE.
THIS WILL TURN OFF THE ABS LIGHT AS LONG AS THE FAULT HAS BEEN CURED.
A LOT OF THE TIME IT CAN BE A GLITCH IN THE SYSTEM.
LONG FLASH REPRESENTS 10'S
SHORT FLASH REPRESENTS UNITS
EXAMPLE ONE LONG FLASH FOLLOWED BY TWO SHORT FLASHES EQUALS CODE 12 LEFT FRONT WHEEL SENSOR.
11 RF WHEEL SENSOR
12 LF "
13 RR "
14 LR "
15 WHEEL SPEED SENSORS
22 RF HYD MOD SOL VALVE
24 LF "
26 RR "
28 LR "
51 SYSTEM RELAY
53 PUMP MOTOR / RELAY
61 ECU
63 SUPPLY VOLTAGE
BRIDGE THE TERMINALS GND AND TBS IN THE DIAGNOSTIC SOCKET. SWITCH THE IGNITION ON. THIS WILL CAUSE THE ABS LIGHT TO FLASH. (BY COUNTING THE FLASHES WILL EXPLAIN THE FAULT STORED IN THE ECU. EXPLAINED BELOW.) DEPRESS AND RELEASE THE BRAKE PEDAL 10 TIMES IN 10 SECONDS. REMOVE THE BRIDGE WIRE.
THIS WILL TURN OFF THE ABS LIGHT AS LONG AS THE FAULT HAS BEEN CURED.
A LOT OF THE TIME IT CAN BE A GLITCH IN THE SYSTEM.
LONG FLASH REPRESENTS 10'S
SHORT FLASH REPRESENTS UNITS
EXAMPLE ONE LONG FLASH FOLLOWED BY TWO SHORT FLASHES EQUALS CODE 12 LEFT FRONT WHEEL SENSOR.
11 RF WHEEL SENSOR
12 LF "
13 RR "
14 LR "
15 WHEEL SPEED SENSORS
22 RF HYD MOD SOL VALVE
24 LF "
26 RR "
28 LR "
51 SYSTEM RELAY
53 PUMP MOTOR / RELAY
61 ECU
63 SUPPLY VOLTAGE