Mocht je voor een nieuwe dynamo gaan kijk dan voor een dynamo van een rx7 .
Deze leveren 100/110 amp en hoef je ook niet aan te passen .
Ik heb er 1 op zitten van de rx7 en het werkt perfect .
En laat je hem reviseren dan kan je hem gelijk wat hoger maken kwa amp .
Sommige hebben een dynamo van een kleine 140 tot 160 amp .
Mazdarati MX-6 schreef:Mocht je voor een nieuwe dynamo gaan kijk dan voor een dynamo van een rx7 . Deze leveren 100/110 amp en hoef je ook niet aan te passen . Ik heb er 1 op zitten van de rx7 en het werkt perfect .
En laat je hem reviseren dan kan je hem gelijk wat hoger maken kwa amp . Sommige hebben een dynamo van een kleine 140 tot 160 amp .
Oke maar wat is de meer waarde daarvan? Want je kan dan wel meer amp krijgen, maar als de auto zelf niet om meer vraagt. Of is het om de accu sneller te laden? Heb je daar dan nog wat aan aantepassen?
Nou het zit niet mee, dynamo is weer kapot denk ik.
Lampje van accu brand en dynamo geeft geen laadspanning.
Is het gewoon zoveel pech dat de dynamo 2x zo snel achter elkaar kapot gaat? Hij heeft maar 2 maanden gedraaid.
Ik heb nu dieper in de buidel getast en gewoon een nieuwe (gereviseerde) besteld.
Maar nou wil ik wel even zeker weten dat het niet iets anders kan zijn, waardoor de dynamo defect gaat. De riemspanning was ok.
Beide keren is de accu leeg getrokken, de 2e keer ben ik vergeten de pool er af te halen dus nu is hij weer helemaal leeg. Ben bang dat dat deze keer ook een nieuwe accu wordt.
De rx7 dynamo die ik had heeft het ook begeven na een tijdje .
Toen 1 van de sloop erop die ook kapot ging .
Nu ook een nieuwe erop en het werkt weer perfect .
Soms heb je gewoon pech .
Aan een dynomo is het soms moeilijk te zien in wat voor staat hij is.
Hij kan wel de juiste spanning leveren maar als de koolborstels al bijna op zijn merk je daar niks van tot ze echt op zijn en dan levert hij geen stroom meer .
Als een accu een lagere voltage geeft wil absoluut NIET zeggen dat de accu dood is. Dat heeft wel degelijk te maken met de conditie van de accu maar dan hoever die geladen is. Als een accu bijv. 10volt geeft zegt niet dat er 1 cel kapot is ofdat de accu kapot is. Ik zou m eerst volledig opladen dan de auto laten lopen en kijken wat de dynamo laad. Als ie tijdens het lopen van de motor minder dan 13 volt geeft zou ik me toch zorgen maken om de dynamo. In principe mort 14 of 14.4 haalbaar zijn.
Als wij een auto uitlezen zien wij de accuspanning staan en als die op bijv. 10volt staat zetten we de acculader er op en trekt hrt vanzelf bij. T is echt onzin om gelijk de accu af te schrijven.
Ik wil niet zeggen dat t niet zo is. Maar ik vind t n best vooroordeel.
@whitefinish over die accutest. Kwikfit staat niet echt al te best bekend over hun diagnoses. Ik hoor overal om me heen dat ze alles bijvoorbaat al afschrijven om werk te trekken. Ik hoop dat jouw ervaring beter is??
Als t niet kan zoals t moet, dan moet t maar zoals t kan!!