Hoi,
Ik heb veel last van sluge in mijn carter ontluchting. Ik wil graag weten hoe erg dat is en wat er aan gedaan kan worden? Ik wil ook graag mijn kleppendeksel pakkingen vervangen. Ik heb de pakking bij de dealer gehaalt. Twee voor de kleppendeksels, 2 voor de inlaatspruitstuk en twee voor de gasklep ook heb ik voor de bouten die pakkingen. Vergeet ik iets? Verdere informatie is, hij heeft ongeveer 269.000km gereden. Wanneer de pakkingen vervangen gaan worden wil ik ook graag dat er gespoten kleppendeksels en inlaatspruitstuk opkomt. Het inlaat spruitstuk is nu kaal en al zwart. Fuelrails heb ik er ook afgehaalt en gespoten. Daarvan wil ik ook graag weten wat voor pakkingen ik moet vervangen. Bijvoorbaat dank. Als er iets niets duidelijk is vraag het me graag. Ik kan wel wat hulp gebruiken.
Groeten Sjaak
http://www.mijnalbum.nl/Album=XHHOU7QC
Olie Sluge
Moderator: Moderators
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
Ik zou de slang zo ie zo vervangen, dat ding zit vol met olie rotzooi.
Wat ik zelf gedaan heb is een oliefilter ertussen gezet. Je kan een soort -inline- oliefilter kopen en die kan je tussen de 2 punten zetten.
Verder zou ik alles goed schoonmaken, gasklephuis goed reinigen, pakkingresten etc netjes verwijderen.
Gebruik bij voorkeur een momentsleutel om je kleppendeksel weer vast te maken. Je draait ze snel te vast.
Wat ik zelf gedaan heb is een oliefilter ertussen gezet. Je kan een soort -inline- oliefilter kopen en die kan je tussen de 2 punten zetten.
Verder zou ik alles goed schoonmaken, gasklephuis goed reinigen, pakkingresten etc netjes verwijderen.
Gebruik bij voorkeur een momentsleutel om je kleppendeksel weer vast te maken. Je draait ze snel te vast.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
-
- MazdaMx-3 Sponsor
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 04 aug 2011, 15:48
- Locatie: son
sludge vorming wordt veelal veroorzaakt door korte stukken rijden. misschien woon werk verkeer of iets wat korte afstand heeft.
hierdoor bereikt je olie niet de juiste temperatuur. als hij dan afgezet wordt en afkoelt krijg je condens dat icm de olie een sludge vormt. als je hem dan de keer erna de olie weer niet op temperatuur laat komen raak je dit niet kwijt.
wat je daaraan kan doen is een keer goed schoonmaken die leidingen ed. en dan is een keer goed warm rijden. ga gewoon een uur rijden.
en als je veel korte stukken rijd gewoon de auto warm laten draaien stationair voordat je hem meeneemt.
zorg dat je optijd je olie ververst.
hierdoor bereikt je olie niet de juiste temperatuur. als hij dan afgezet wordt en afkoelt krijg je condens dat icm de olie een sludge vormt. als je hem dan de keer erna de olie weer niet op temperatuur laat komen raak je dit niet kwijt.
wat je daaraan kan doen is een keer goed schoonmaken die leidingen ed. en dan is een keer goed warm rijden. ga gewoon een uur rijden.
en als je veel korte stukken rijd gewoon de auto warm laten draaien stationair voordat je hem meeneemt.
zorg dat je optijd je olie ververst.