beste mensen,
ik doe aan autocross met een mazda mx3 uit 1993 met een 1600 16v, echter vind ik dat ik te weinig vermogen heb voor de klasse waarin ik meedoe. ik zat al te kijken voor 2.0 16V maar ik weet niet zo goed van welke auto die zou passen. de 1800 V6 is geen optie omdat je niet met V-motoren mag rijden en het moet een 4 cilinder blijven, opvoeren is echter wel toegestaan behalve tubo's en g-laders. ik heb een motorblok van een 323 uit 1994 gevonden, dat is een 1800 16V en ik wou graag weten of dit zou passen, ik heb er de ruimte voor en het gereedschap allemaal maar ben nog niet zo bekend in de mx3 wereld.
ik hoop dat jullie mij tips kunnen geven wat het beste zou zijn, heb er ook over na zitten denken om deze 1600 op te voeren maar dat zou meer geld kosten denk ik dan een ander motorblok erin te hangen.
ik hoor het graag van jullie
groetjes Stephan de been.
motor swap voor autocross
Moderator: Moderators
-
- New member
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 24 jun 2012, 16:16
- Contacteer:
motor swap voor autocross
without dissapointment you can't appreciate victory
- martinenijenhuis
- Super-Pilot
- Berichten: 3346
- Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
- Locatie: Dronten
-
- New member
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 24 jun 2012, 16:16
- Contacteer:
ja op wikipedia staat zon schematje met engine swap options, en daar stond de 1800 16V ook tussen met als motorcode de BP-ZE en dat is hetzelfde als die in een 323. maar kan zowiezo de helft van de kabelboom wegknippen want dat heb ik tog allemaal niet nodig. motorsteunen zijn als het goed is ook hetzelfde
without dissapointment you can't appreciate victory
-
- New member
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 23 feb 2010, 18:47
Ik weet niet waar je mee doet aan de autocross, ik heb zelf ook een cross mx-3 maar je mag gewoon met een 6 cilinder rijden hoor. knaf klasse is het gewoon toe gestaan. je mag alleen niet boven de 2 liter uitkomen. ik rij met een 1.8 v6 en gaat top!
het enigste probleem is de koeling... die is haast niet achter in te maken vanwege het grote blok.
het enigste probleem is de koeling... die is haast niet achter in te maken vanwege het grote blok.