Be_Easy's KLDE Track Car
Moderator: Moderators
-
- MazdaMx-3 Sponsor
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 04 aug 2011, 15:48
- Locatie: son
- martinenijenhuis
- Super-Pilot
- Berichten: 3346
- Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
- Locatie: Dronten
-
- MazdaMx-3 Sponsor
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 04 aug 2011, 15:48
- Locatie: son
Qperformance schreef:martinenijenhuis schreef:de hydrolische spanner drukt altijd en constant tegen de spanrol...
Groetjes M&M
logisch, wat ik bedoel is wanneer je de rol aandraaid deze niet meer beweegt en de hydraulisch spanner dus niet meer bijregeld.
Bij kon hij los draaien om die bus zeg maar. Als de "slack" niet gecompenseerd wordt door de spanner, loopt de riem volgens mij van de tandwielen af.
like this: http://www.youtube.com/watch?v=SHbtTKKhBrQ
Be_Easy schreef:Hoe zit dit dan met doe handmatige spanners? Die veren toch ook niet terug?
Gr
Ja dat vind ik ook vreemd. Daar zit dan meer stress op de riem zelf.
Maar toen ik mijn riem verving had ik hem eerst ook heel vast gedraaid.
Daarna met de hand de motor gedraaid, waarna de rol 0,5 cm van de riem bleef staan en niet terug ging. Waardoor de riem dus los zat.
Nee, dat snap ik.
Maar het gaat erom als de motor loopt, moet de spanrol boven de spanner dan vrij kunnen bewegen of moet hij onbeweegbaar vast zitten?
Maar het gaat erom als de motor loopt, moet de spanrol boven de spanner dan vrij kunnen bewegen of moet hij onbeweegbaar vast zitten?
Quote:
Originally Posted by jasons96pgtze
Thats why i said the timing belt tensioner is because it was the tensioner and not the tensioner adjuster.. The tensioner adjuster is the hydraulic part that puts tension on the actual tensioner.. In my case the tensioner was a bad design.. It rubbed on the block and would not move like they are designed to. So i had to grind it in certain spots to make it to where it would actually move when it needed to.. Hope i didnt confuse anyone lolDid you have the rather thick step washer installed between the arm housing and the block? That is how that pulley stays tight, but is able to move freely.
-
- MazdaMx-3 Sponsor
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 04 aug 2011, 15:48
- Locatie: son
@ jforce,
wij hebben dit namelijk van te voren gechecked ivm met vermoedens dat het hydraulische gedeelte twijfelachtig was. als ik de rol goed aan draai kan hij niet bewegen. strakheid veranderd ook niet na de motor met de hand een aantal keer rondgedraaid te hebben.
en op het filmpje van de alfa zie ik wat je bedoelt, maar dit is wel een ander type spanner. alfa's maken vaak gebruik van de olie en druk vanuit de motor. weet niet of dat bij deze ook zo is, maar hij staat in ieder geval contant te regelen
wij hebben dit namelijk van te voren gechecked ivm met vermoedens dat het hydraulische gedeelte twijfelachtig was. als ik de rol goed aan draai kan hij niet bewegen. strakheid veranderd ook niet na de motor met de hand een aantal keer rondgedraaid te hebben.
en op het filmpje van de alfa zie ik wat je bedoelt, maar dit is wel een ander type spanner. alfa's maken vaak gebruik van de olie en druk vanuit de motor. weet niet of dat bij deze ook zo is, maar hij staat in ieder geval contant te regelen