xenon velichting in Projector Headlight
Moderator: Moderators
-
- Test-Pilot
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1993
xenon velichting in Projector Headlight
ik heb hier een set Projector Headlight liggen met 3 ledjes aan de binnen kan liggend niet de led recht op staan aan de buiten kant.
http://www.tuning-in.eu/head-lights-maz ... black.html
er staat op de lamp No xenon.
de een zeg kan wel heb je ander straling van licht de ander zegt kan niet word te warm.
vind allemaal beetje vaagjes en wil graag weten of ik ze er in kan bouwen zonder problemen
is dit mogelijk of word het op een of andere manier warmer of heeft dit met lichtstraling te maken?
kan dat in dit type koplamp of heb ik daar de ander versie voor nodig?
http://www.tuning-in.eu/head-lights-maz ... black.html
er staat op de lamp No xenon.
de een zeg kan wel heb je ander straling van licht de ander zegt kan niet word te warm.
vind allemaal beetje vaagjes en wil graag weten of ik ze er in kan bouwen zonder problemen
is dit mogelijk of word het op een of andere manier warmer of heeft dit met lichtstraling te maken?
kan dat in dit type koplamp of heb ik daar de ander versie voor nodig?
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Bouwjaar: 1991
- Contacteer:
- Dennis_MX3
- Co-Pilot
-
- Test-Pilot
- Bouwjaar: 1993
-
- New member
SkippyMX3 schreef:Ik heb mijn koplampen van Patje hier vant forum,
ik weet niet hoe lang die ze gebruikt heeft met xenon maar ik heb de koplampen MET Xenon overgenomen van hem en mijn koplampen zien er prima uit
Ik heb er nooit problemen mee gehad en gaat gewoon perfect!:)
Voordat ik dit setje had aangeschaft heb ik denk ik 2 jaar gereden met xenon in me vorige setje zonder problemen :D
Ik zag laatst een "nieuw" type xenon lamp. Deze is speciaal voor lampen met reflectors, en hebben een gedeelte afgeschermd om zo verblinding bij tegenliggers te voorkomen. Deze lampen werden schijnbaar ook gebruikt bij de eerste auto's met xenon die nog wel reflectors hadden.
Het gaat dan om een lamp met een R toevoeging, bijvoorbeeld H4R. Ben benieuwd of dat helpt..
Om even op de vraag van het topic in te gaan. Warmer worden xenon lampen in ieder geval niet. Een xenon is doorgaans 35W, tegen 55W van een conventionele halogeen lamp. Daar komt nog eens bij dat een xenon lamp een stuk efficiënter is en daardoor nog minder warmte uitstoot.
En dat lampen geel uitslaan lijkt me ook wat raar, zou niet mogen gebeuren, zeker niet met onze glazen lampen.
Het gaat dan om een lamp met een R toevoeging, bijvoorbeeld H4R. Ben benieuwd of dat helpt..
Om even op de vraag van het topic in te gaan. Warmer worden xenon lampen in ieder geval niet. Een xenon is doorgaans 35W, tegen 55W van een conventionele halogeen lamp. Daar komt nog eens bij dat een xenon lamp een stuk efficiënter is en daardoor nog minder warmte uitstoot.
En dat lampen geel uitslaan lijkt me ook wat raar, zou niet mogen gebeuren, zeker niet met onze glazen lampen.