WhiteFinish schreef:Dit zou erop kunnen duiden dat je ontsteking kapot is aan het gaan.
Ik had namelijk hetzelfde toen mijn ontsteking eraan ging.
Dat is minder goed nieuws!
Maar de ontsteking doet het verder wel perfect, het blok loopt ook mooi, en het motorblok zelf gaat bij een bepaald toerental ook niet dippen dat doet alleen de toerenteller die iedere keer weg zakt, verder loopt het blok gewoon netjes stationair rond de 600-800 toeren!
Maar ik het testen of na kijken wat de staat van de ontsteking is?
En als ik dan de ontstekingsmodule over zet van mijn oude rode naar de zwarte moet ik de ontsteking dan nog afstellen of is er gewoon een trucje voor om "plug en play" dus er op draaien, stekkers vast, bougie kabels er weer op en klaar
Bedankt voor het mee denken!
Edit: iemand nog tips voor het over zetten van de ontsteking, bijv. bij het demonteren en monteren of word de volgorde van ontsteking bepaald door het ECU?
en dan bedoel ik gewoon de ontsteking er op drukken en vast draaien en vervolgens afstellen?